vytisknout velikost písma EPA skúma aj motory 3.0 TDI, podľa VW ale tajný softvér neobsahujú

Kauza Dieselgate nemá konca. Tentoraz sa v záujme regulátorov ocitli šesťvalcové trojlitre, o ktorých sa v tejto súvislosti hovorilo už skôr.
EPA skúma aj motory 3.0 TDI, podľa VW ale tajný softvér neobsahujú

Kauza Dieselgate, teda úmyselné obchádzanie emisných skúšok Volkswagenom, nabrala cez noc nový impulz. Americká inštitúcia EPA (Agentúra na ochranu životného prostredia) a CARB (kalifornský úrad, ktorý má v kompetencii čistotu ovzdušia) včera informovali Volkswagen, že objavili nedovolený softvér aj v motoroch 3.0 TDI. Toto podozrenie sa objavilo už koncom septembra. Automobilka ho však odmieta.

Podľa úradov sa problém týka Volkswagenu Touareg modelového roku 2014. Porsche Cayenne 2015 a Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, a Q5 modelového roku 2016. Celkom má byť v Amerike dotknutých asi 10 000 áut.

EPA: Emisie sú až deväťkrát vyššie

Jednotka 3.0 TDI vykazuje podľa EPA až deväťkrát väčšie emisie NOx, ako povoľujú normy.

"Keď vozidlo zaznamená, že prechádza procedúrou federálnej skúšky emisií, pracuje v režime nízkych emisií NOx. V tomto móde vozidlo spĺňa emisné normy. Presne jednu sekundu po dokončení úvodnej fázy štandardnej skúšobnej procedúry však vozidlo okamžite zmení niekoľko prevádzkových parametrov, ktoré zvýšia emisie NOx, a softvér naznačuje, že (vozidlo) prechádza do normálneho režimu, v ktorom sa emisie NOx zvýšia oproti norme EPA až deväťkrát v závislosti na konkrétnom vozidle a prevádzkových podmienkach. V iných skúškach, pri ktorých nie je vozidlo vystavené podmienkam podobným začiatku federálnej skúšobnej procedúry, sú vyššie emisie už od začiatku," píše sa v obvinení, ktoré EPA a CARB adresovali spoločnostiam Volkswagen AG, Audi AG, Volkswagen Group of America, Inc., Porsche AG a Porsche Cars North America.

VW: Žiadny nedovolený softvér v motoroch nie je

Volkswagen reagoval na správu amerických úradov vyhlásením, v ktorom obvinenia odmietol: "Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) informovala v pondelok Volkswagen Aktiengesellschaft, že vozidlá s motormi V6 TDI majú softvérovú funkciu, ktorá nebola v žiadosti (o homologizáciu, pozn.) dostatočne popísaná. Volkswagen AG by chcel zdôrazniť, že vo vznetových pohonných jednotkách 3,0 V6 nie je nainštalovaný žiadny softvér, ktorý by menil emisnú charakteristiku nedovoleným spôsobom. Volkswagen bude na úplnom objasnení tejto záležitosti s EPA plne spolupracovať."

Kľúčová je formulácia "nedovoleným spôsobom". Volkswagen priamo nepoprel, že sa riadiace jednotky motorov 3.0 TDI snažia na emisnú skúšku vyzrieť, ale zrejme tak robia spôsobom, ktorý právnici a technici Volkswagenu považujú za obhájiteľný. Otázkou je, či sa im podarí presvedčiť o tom aj americké úrady.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY