vytisknout velikost písma EPA skúma aj motory 3.0 TDI, podľa VW ale tajný softvér neobsahujú

Kauza Dieselgate nemá konca. Tentoraz sa v záujme regulátorov ocitli šesťvalcové trojlitre, o ktorých sa v tejto súvislosti hovorilo už skôr.
EPA skúma aj motory 3.0 TDI, podľa VW ale tajný softvér neobsahujú

Kauza Dieselgate, teda úmyselné obchádzanie emisných skúšok Volkswagenom, nabrala cez noc nový impulz. Americká inštitúcia EPA (Agentúra na ochranu životného prostredia) a CARB (kalifornský úrad, ktorý má v kompetencii čistotu ovzdušia) včera informovali Volkswagen, že objavili nedovolený softvér aj v motoroch 3.0 TDI. Toto podozrenie sa objavilo už koncom septembra. Automobilka ho však odmieta.

Podľa úradov sa problém týka Volkswagenu Touareg modelového roku 2014. Porsche Cayenne 2015 a Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, a Q5 modelového roku 2016. Celkom má byť v Amerike dotknutých asi 10 000 áut.

EPA: Emisie sú až deväťkrát vyššie

Jednotka 3.0 TDI vykazuje podľa EPA až deväťkrát väčšie emisie NOx, ako povoľujú normy.

"Keď vozidlo zaznamená, že prechádza procedúrou federálnej skúšky emisií, pracuje v režime nízkych emisií NOx. V tomto móde vozidlo spĺňa emisné normy. Presne jednu sekundu po dokončení úvodnej fázy štandardnej skúšobnej procedúry však vozidlo okamžite zmení niekoľko prevádzkových parametrov, ktoré zvýšia emisie NOx, a softvér naznačuje, že (vozidlo) prechádza do normálneho režimu, v ktorom sa emisie NOx zvýšia oproti norme EPA až deväťkrát v závislosti na konkrétnom vozidle a prevádzkových podmienkach. V iných skúškach, pri ktorých nie je vozidlo vystavené podmienkam podobným začiatku federálnej skúšobnej procedúry, sú vyššie emisie už od začiatku," píše sa v obvinení, ktoré EPA a CARB adresovali spoločnostiam Volkswagen AG, Audi AG, Volkswagen Group of America, Inc., Porsche AG a Porsche Cars North America.

VW: Žiadny nedovolený softvér v motoroch nie je

Volkswagen reagoval na správu amerických úradov vyhlásením, v ktorom obvinenia odmietol: "Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) informovala v pondelok Volkswagen Aktiengesellschaft, že vozidlá s motormi V6 TDI majú softvérovú funkciu, ktorá nebola v žiadosti (o homologizáciu, pozn.) dostatočne popísaná. Volkswagen AG by chcel zdôrazniť, že vo vznetových pohonných jednotkách 3,0 V6 nie je nainštalovaný žiadny softvér, ktorý by menil emisnú charakteristiku nedovoleným spôsobom. Volkswagen bude na úplnom objasnení tejto záležitosti s EPA plne spolupracovať."

Kľúčová je formulácia "nedovoleným spôsobom". Volkswagen priamo nepoprel, že sa riadiace jednotky motorov 3.0 TDI snažia na emisnú skúšku vyzrieť, ale zrejme tak robia spôsobom, ktorý právnici a technici Volkswagenu považujú za obhájiteľný. Otázkou je, či sa im podarí presvedčiť o tom aj americké úrady.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY