vytisknout velikost písma "Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

"Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmom "Engine Swap" si väčšinou predstavíme nejaké úplne obyčajné auto (napríklad Ladu) osadené neobyčajným motorom (napríklad zo Subaru WRX STI). Cieľom je skrátka nasadiť podstatne výkonnejší motor do auta, ktoré nič podobné sériové nikdy nemalo a výsledok rozhodne nemá byť ekologický. V Ohiu však aktuálne vzniká taký "Engine Swap" naopak. Istý inžinier chce spojiť karosériu starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius +.

Príbeh to je celkom prostý. Tento konkrétny inžinier dostal konkrétny Pontiac Firebird v roku 1979, prežil s ním svoju mladosť, ale auto začalo časom výrazne starnúť. Pokusy o renováciu neboli úspešné, pretože sa ukázalo, že je vozidlo v oveľa horšom stave, než vyzerá. Z domu ale ísť nemohlo, a tak prišiel nápad postaviť karosériu na nejaký moderný základ. A rovno napríklad hybridný.

Vznikla tak myšlienka stvoriť hybridný Pontiac Firebird, ktorá čoskoro nabrala konkrétnu podobu. Po menšom pátraní sa ukázala ako najvhodnejšie Toyota Prius +, pretože jej rázvor náprav, rozchod aj veľkosť kolies sú veľmi blízko pôvodnému Pontiacu.

Nasledovalo rezanie Priusu, rezanie Pontiacu a skladanie toho všetkého dohromady. Výsledok ešte nie je hotový, ale napriek tomu je veľmi zaujímavý, aj keď mnoho fanúšikov by zaručene radšej videlo dôkladnú renováciu pôvodného auta. Uvidíme, ako to celé nakoniec dopadne. Postup tejto prestavby môžete sledovať na ecomodder.com.

pont_19.jpgpont_04.jpgpont_16.jpgpont_07.jpgpont_08.jpgpont_05.jpgpont_06.jpgpont_01.jpgpont_02.jpgpont_03.jpgpont_09.jpgpont_10.jpgpont_11.jpgpont_12.jpgpont_13.jpgpont_14.jpgpont_15.jpgpont_17.jpgpont_18.jpgpont_20.jpgpont_21.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY