vytisknout velikost písma "Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

"Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmom "Engine Swap" si väčšinou predstavíme nejaké úplne obyčajné auto (napríklad Ladu) osadené neobyčajným motorom (napríklad zo Subaru WRX STI). Cieľom je skrátka nasadiť podstatne výkonnejší motor do auta, ktoré nič podobné sériové nikdy nemalo a výsledok rozhodne nemá byť ekologický. V Ohiu však aktuálne vzniká taký "Engine Swap" naopak. Istý inžinier chce spojiť karosériu starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius +.

Príbeh to je celkom prostý. Tento konkrétny inžinier dostal konkrétny Pontiac Firebird v roku 1979, prežil s ním svoju mladosť, ale auto začalo časom výrazne starnúť. Pokusy o renováciu neboli úspešné, pretože sa ukázalo, že je vozidlo v oveľa horšom stave, než vyzerá. Z domu ale ísť nemohlo, a tak prišiel nápad postaviť karosériu na nejaký moderný základ. A rovno napríklad hybridný.

Vznikla tak myšlienka stvoriť hybridný Pontiac Firebird, ktorá čoskoro nabrala konkrétnu podobu. Po menšom pátraní sa ukázala ako najvhodnejšie Toyota Prius +, pretože jej rázvor náprav, rozchod aj veľkosť kolies sú veľmi blízko pôvodnému Pontiacu.

Nasledovalo rezanie Priusu, rezanie Pontiacu a skladanie toho všetkého dohromady. Výsledok ešte nie je hotový, ale napriek tomu je veľmi zaujímavý, aj keď mnoho fanúšikov by zaručene radšej videlo dôkladnú renováciu pôvodného auta. Uvidíme, ako to celé nakoniec dopadne. Postup tejto prestavby môžete sledovať na ecomodder.com.

pont_19.jpgpont_04.jpgpont_16.jpgpont_07.jpgpont_08.jpgpont_05.jpgpont_06.jpgpont_01.jpgpont_02.jpgpont_03.jpgpont_09.jpgpont_10.jpgpont_11.jpgpont_12.jpgpont_13.jpgpont_14.jpgpont_15.jpgpont_17.jpgpont_18.jpgpont_20.jpgpont_21.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY