vytisknout velikost písma "Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

"Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmom "Engine Swap" si väčšinou predstavíme nejaké úplne obyčajné auto (napríklad Ladu) osadené neobyčajným motorom (napríklad zo Subaru WRX STI). Cieľom je skrátka nasadiť podstatne výkonnejší motor do auta, ktoré nič podobné sériové nikdy nemalo a výsledok rozhodne nemá byť ekologický. V Ohiu však aktuálne vzniká taký "Engine Swap" naopak. Istý inžinier chce spojiť karosériu starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius +.

Príbeh to je celkom prostý. Tento konkrétny inžinier dostal konkrétny Pontiac Firebird v roku 1979, prežil s ním svoju mladosť, ale auto začalo časom výrazne starnúť. Pokusy o renováciu neboli úspešné, pretože sa ukázalo, že je vozidlo v oveľa horšom stave, než vyzerá. Z domu ale ísť nemohlo, a tak prišiel nápad postaviť karosériu na nejaký moderný základ. A rovno napríklad hybridný.

Vznikla tak myšlienka stvoriť hybridný Pontiac Firebird, ktorá čoskoro nabrala konkrétnu podobu. Po menšom pátraní sa ukázala ako najvhodnejšie Toyota Prius +, pretože jej rázvor náprav, rozchod aj veľkosť kolies sú veľmi blízko pôvodnému Pontiacu.

Nasledovalo rezanie Priusu, rezanie Pontiacu a skladanie toho všetkého dohromady. Výsledok ešte nie je hotový, ale napriek tomu je veľmi zaujímavý, aj keď mnoho fanúšikov by zaručene radšej videlo dôkladnú renováciu pôvodného auta. Uvidíme, ako to celé nakoniec dopadne. Postup tejto prestavby môžete sledovať na ecomodder.com.

pont_19.jpgpont_04.jpgpont_16.jpgpont_07.jpgpont_08.jpgpont_05.jpgpont_06.jpgpont_01.jpgpont_02.jpgpont_03.jpgpont_09.jpgpont_10.jpgpont_11.jpgpont_12.jpgpont_13.jpgpont_14.jpgpont_15.jpgpont_17.jpgpont_18.jpgpont_20.jpgpont_21.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY