vytisknout velikost písma "Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

"Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmom "Engine Swap" si väčšinou predstavíme nejaké úplne obyčajné auto (napríklad Ladu) osadené neobyčajným motorom (napríklad zo Subaru WRX STI). Cieľom je skrátka nasadiť podstatne výkonnejší motor do auta, ktoré nič podobné sériové nikdy nemalo a výsledok rozhodne nemá byť ekologický. V Ohiu však aktuálne vzniká taký "Engine Swap" naopak. Istý inžinier chce spojiť karosériu starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius +.

Príbeh to je celkom prostý. Tento konkrétny inžinier dostal konkrétny Pontiac Firebird v roku 1979, prežil s ním svoju mladosť, ale auto začalo časom výrazne starnúť. Pokusy o renováciu neboli úspešné, pretože sa ukázalo, že je vozidlo v oveľa horšom stave, než vyzerá. Z domu ale ísť nemohlo, a tak prišiel nápad postaviť karosériu na nejaký moderný základ. A rovno napríklad hybridný.

Vznikla tak myšlienka stvoriť hybridný Pontiac Firebird, ktorá čoskoro nabrala konkrétnu podobu. Po menšom pátraní sa ukázala ako najvhodnejšie Toyota Prius +, pretože jej rázvor náprav, rozchod aj veľkosť kolies sú veľmi blízko pôvodnému Pontiacu.

Nasledovalo rezanie Priusu, rezanie Pontiacu a skladanie toho všetkého dohromady. Výsledok ešte nie je hotový, ale napriek tomu je veľmi zaujímavý, aj keď mnoho fanúšikov by zaručene radšej videlo dôkladnú renováciu pôvodného auta. Uvidíme, ako to celé nakoniec dopadne. Postup tejto prestavby môžete sledovať na ecomodder.com.

pont_19.jpgpont_04.jpgpont_16.jpgpont_07.jpgpont_08.jpgpont_05.jpgpont_06.jpgpont_01.jpgpont_02.jpgpont_03.jpgpont_09.jpgpont_10.jpgpont_11.jpgpont_12.jpgpont_13.jpgpont_14.jpgpont_15.jpgpont_17.jpgpont_18.jpgpont_20.jpgpont_21.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY