vytisknout velikost písma "Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

"Engine Swap" naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Pod pojmom "Engine Swap" si väčšinou predstavíme nejaké úplne obyčajné auto (napríklad Ladu) osadené neobyčajným motorom (napríklad zo Subaru WRX STI). Cieľom je skrátka nasadiť podstatne výkonnejší motor do auta, ktoré nič podobné sériové nikdy nemalo a výsledok rozhodne nemá byť ekologický. V Ohiu však aktuálne vzniká taký "Engine Swap" naopak. Istý inžinier chce spojiť karosériu starého Pontiacu Firebird s podlahovou plošinou a technikou Toyoty Prius +.

Príbeh to je celkom prostý. Tento konkrétny inžinier dostal konkrétny Pontiac Firebird v roku 1979, prežil s ním svoju mladosť, ale auto začalo časom výrazne starnúť. Pokusy o renováciu neboli úspešné, pretože sa ukázalo, že je vozidlo v oveľa horšom stave, než vyzerá. Z domu ale ísť nemohlo, a tak prišiel nápad postaviť karosériu na nejaký moderný základ. A rovno napríklad hybridný.

Vznikla tak myšlienka stvoriť hybridný Pontiac Firebird, ktorá čoskoro nabrala konkrétnu podobu. Po menšom pátraní sa ukázala ako najvhodnejšie Toyota Prius +, pretože jej rázvor náprav, rozchod aj veľkosť kolies sú veľmi blízko pôvodnému Pontiacu.

Nasledovalo rezanie Priusu, rezanie Pontiacu a skladanie toho všetkého dohromady. Výsledok ešte nie je hotový, ale napriek tomu je veľmi zaujímavý, aj keď mnoho fanúšikov by zaručene radšej videlo dôkladnú renováciu pôvodného auta. Uvidíme, ako to celé nakoniec dopadne. Postup tejto prestavby môžete sledovať na ecomodder.com.

pont_19.jpgpont_04.jpgpont_16.jpgpont_07.jpgpont_08.jpgpont_05.jpgpont_06.jpgpont_01.jpgpont_02.jpgpont_03.jpgpont_09.jpgpont_10.jpgpont_11.jpgpont_12.jpgpont_13.jpgpont_14.jpgpont_15.jpgpont_17.jpgpont_18.jpgpont_20.jpgpont_21.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY