vytisknout velikost písma Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Štítky, ktoré sa v roku 2012 objavili na všetkých pneumatikách, majú uľahčiť výber nového plášťa. Jedným z troch parametrov je hodnotenie valivého odporu, respektíve vplyvu na spotrebu paliva. Ako veľké sú praktické rozdiely? Spoločnosť Emissions Analytics uskutočnila menší pokus s jasným záverom. S výnimkou diaľnice sú také pneumatiky k ničomu.

Konkrétne bol test vykonaný s pneumatikami o veľkosti 175/70 R14, pričom jedna sada bola hodnotená písmenom B a druhá písmenom F. Pripomeňme, že stupnica pozná písmená od A po G. Maximálny rozdiel v spotrebe medzi pneumatikami A a G má byť podľa oficiálnych informácií až 7,5%.

Ľudia od Emissions Analytics merali v rýchlostiach od 32 km/h do 113 km/h. Priemerný rozdiel medzi testovanými pneumatikami predstavoval na spotrebe 3,8%. Do približne 90 km/h je rozdiel v podstate nulový, až vo vyšších rýchlostiach sa začne naplno prejavovať nižší valivý odpor. Vo 113 km/h bol nameraný rozdiel 12,9%.

Inak povedané, ak nejazdíte každý deň na diaľnici, pozitívny vplyv pneumatík s nízkym valivým odporom na nižšej spotrebe nespoznáte. Paradoxom je, že automobilky radi dávajú tieto "ekologické" pneumatiky na hybridy, ktorých doménou je jazda po meste.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY