vytisknout velikost písma Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Štítky, ktoré sa v roku 2012 objavili na všetkých pneumatikách, majú uľahčiť výber nového plášťa. Jedným z troch parametrov je hodnotenie valivého odporu, respektíve vplyvu na spotrebu paliva. Ako veľké sú praktické rozdiely? Spoločnosť Emissions Analytics uskutočnila menší pokus s jasným záverom. S výnimkou diaľnice sú také pneumatiky k ničomu.

Konkrétne bol test vykonaný s pneumatikami o veľkosti 175/70 R14, pričom jedna sada bola hodnotená písmenom B a druhá písmenom F. Pripomeňme, že stupnica pozná písmená od A po G. Maximálny rozdiel v spotrebe medzi pneumatikami A a G má byť podľa oficiálnych informácií až 7,5%.

Ľudia od Emissions Analytics merali v rýchlostiach od 32 km/h do 113 km/h. Priemerný rozdiel medzi testovanými pneumatikami predstavoval na spotrebe 3,8%. Do približne 90 km/h je rozdiel v podstate nulový, až vo vyšších rýchlostiach sa začne naplno prejavovať nižší valivý odpor. Vo 113 km/h bol nameraný rozdiel 12,9%.

Inak povedané, ak nejazdíte každý deň na diaľnici, pozitívny vplyv pneumatík s nízkym valivým odporom na nižšej spotrebe nespoznáte. Paradoxom je, že automobilky radi dávajú tieto "ekologické" pneumatiky na hybridy, ktorých doménou je jazda po meste.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY