vytisknout velikost písma Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Štítky, ktoré sa v roku 2012 objavili na všetkých pneumatikách, majú uľahčiť výber nového plášťa. Jedným z troch parametrov je hodnotenie valivého odporu, respektíve vplyvu na spotrebu paliva. Ako veľké sú praktické rozdiely? Spoločnosť Emissions Analytics uskutočnila menší pokus s jasným záverom. S výnimkou diaľnice sú také pneumatiky k ničomu.

Konkrétne bol test vykonaný s pneumatikami o veľkosti 175/70 R14, pričom jedna sada bola hodnotená písmenom B a druhá písmenom F. Pripomeňme, že stupnica pozná písmená od A po G. Maximálny rozdiel v spotrebe medzi pneumatikami A a G má byť podľa oficiálnych informácií až 7,5%.

Ľudia od Emissions Analytics merali v rýchlostiach od 32 km/h do 113 km/h. Priemerný rozdiel medzi testovanými pneumatikami predstavoval na spotrebe 3,8%. Do približne 90 km/h je rozdiel v podstate nulový, až vo vyšších rýchlostiach sa začne naplno prejavovať nižší valivý odpor. Vo 113 km/h bol nameraný rozdiel 12,9%.

Inak povedané, ak nejazdíte každý deň na diaľnici, pozitívny vplyv pneumatík s nízkym valivým odporom na nižšej spotrebe nespoznáte. Paradoxom je, že automobilky radi dávajú tieto "ekologické" pneumatiky na hybridy, ktorých doménou je jazda po meste.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY