vytisknout velikost písma Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Štítky, ktoré sa v roku 2012 objavili na všetkých pneumatikách, majú uľahčiť výber nového plášťa. Jedným z troch parametrov je hodnotenie valivého odporu, respektíve vplyvu na spotrebu paliva. Ako veľké sú praktické rozdiely? Spoločnosť Emissions Analytics uskutočnila menší pokus s jasným záverom. S výnimkou diaľnice sú také pneumatiky k ničomu.

Konkrétne bol test vykonaný s pneumatikami o veľkosti 175/70 R14, pričom jedna sada bola hodnotená písmenom B a druhá písmenom F. Pripomeňme, že stupnica pozná písmená od A po G. Maximálny rozdiel v spotrebe medzi pneumatikami A a G má byť podľa oficiálnych informácií až 7,5%.

Ľudia od Emissions Analytics merali v rýchlostiach od 32 km/h do 113 km/h. Priemerný rozdiel medzi testovanými pneumatikami predstavoval na spotrebe 3,8%. Do približne 90 km/h je rozdiel v podstate nulový, až vo vyšších rýchlostiach sa začne naplno prejavovať nižší valivý odpor. Vo 113 km/h bol nameraný rozdiel 12,9%.

Inak povedané, ak nejazdíte každý deň na diaľnici, pozitívny vplyv pneumatík s nízkym valivým odporom na nižšej spotrebe nespoznáte. Paradoxom je, že automobilky radi dávajú tieto "ekologické" pneumatiky na hybridy, ktorých doménou je jazda po meste.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY