vytisknout velikost písma Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Emissions Analytics: Pneu s nízkym valivým odporom sú (takmer) na nič

Štítky, ktoré sa v roku 2012 objavili na všetkých pneumatikách, majú uľahčiť výber nového plášťa. Jedným z troch parametrov je hodnotenie valivého odporu, respektíve vplyvu na spotrebu paliva. Ako veľké sú praktické rozdiely? Spoločnosť Emissions Analytics uskutočnila menší pokus s jasným záverom. S výnimkou diaľnice sú také pneumatiky k ničomu.

Konkrétne bol test vykonaný s pneumatikami o veľkosti 175/70 R14, pričom jedna sada bola hodnotená písmenom B a druhá písmenom F. Pripomeňme, že stupnica pozná písmená od A po G. Maximálny rozdiel v spotrebe medzi pneumatikami A a G má byť podľa oficiálnych informácií až 7,5%.

Ľudia od Emissions Analytics merali v rýchlostiach od 32 km/h do 113 km/h. Priemerný rozdiel medzi testovanými pneumatikami predstavoval na spotrebe 3,8%. Do približne 90 km/h je rozdiel v podstate nulový, až vo vyšších rýchlostiach sa začne naplno prejavovať nižší valivý odpor. Vo 113 km/h bol nameraný rozdiel 12,9%.

Inak povedané, ak nejazdíte každý deň na diaľnici, pozitívny vplyv pneumatík s nízkym valivým odporom na nižšej spotrebe nespoznáte. Paradoxom je, že automobilky radi dávajú tieto "ekologické" pneumatiky na hybridy, ktorých doménou je jazda po meste.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY