vytisknout velikost písma Emisie dieselov môžu v prevádzke prekračovať limity o 110%, schválila EÚ

Automobilky skórujú, na pôde európskeho parlamentu vybojovali prvú bitku o emisie.
Emisie dieselov môžu v prevádzke prekračovať limity o 110%, schválila EÚ

Návrh, aby mohli dieselové motory vypustiť v reálnej prevádzke viac ako dvojnásobné emisie oxidov dusíka NOx prešiel. K jeho zamietnutiu bol potrebný hlas aspoň 376 európskych poslancov, ale nakoniec sa podarilo pozbierať len 317 záporných hlasov. Diesely (a hlavne automobilky) si tak môžu na chvíľu vydýchnuť.

Podľa nového nariadenia tak môžu dieselové autá oficiálne plniace normu Euro 6 vypúšťať v reálnej prevádzke viac ako dvojnásobné emisie NOx. Norma dovoľuje vypúšťať len 0,08 g/km NOx, ale po novom smie diesel v reálnej (nezodpovedá klinickej) prevádzke vypúšťať až 0,168 g/km NOx. To je len o trochu menej ako dovoľovala norma Euro 5 (0,18 g / km NOx).

Nové nariadenie bude platiť na obdobie od zažije 2017 do januára 2020. Od januára 2020 potom môžu byť reálne emisie NOx vyššia o 50%, tu maximálne 0,12 g/km. Zatiaľ to vyzerá, že benevolentnejší limit bude platiť do septembra 2023, ale o konečnej dobe sa zatiaľ jedná.

Podľa oragnizácie ACEA, ktorá združuje výrobcov automobilov, je to dôležitý krok k tomu, aby automobilky získali čas na vyvinutie spoľahlivých a efektívnych systémov čistenia emisií. Nie je tajomstvom, že podľa kritikov predbehli emisneé normy Euro 5 a hlavne Euro 6 dobu a dieselové motory neboli na ich stopercentnú plnenie technologicky pripravené.

Od roku 2017 sa má merať spotreba a emisie podľa nového a reálnejšieho cyklu WLTC. Dieselové motory by potom mali prechádzať ešte meraním v reálnej prevádzke, ale zatiaľ nikto jasne nedefinoval podmienky, za ktorých by malo meranie emisií prebiehať.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY