vytisknout velikost písma Emisie dieselov môžu v prevádzke prekračovať limity o 110%, schválila EÚ

Automobilky skórujú, na pôde európskeho parlamentu vybojovali prvú bitku o emisie.
Emisie dieselov môžu v prevádzke prekračovať limity o 110%, schválila EÚ

Návrh, aby mohli dieselové motory vypustiť v reálnej prevádzke viac ako dvojnásobné emisie oxidov dusíka NOx prešiel. K jeho zamietnutiu bol potrebný hlas aspoň 376 európskych poslancov, ale nakoniec sa podarilo pozbierať len 317 záporných hlasov. Diesely (a hlavne automobilky) si tak môžu na chvíľu vydýchnuť.

Podľa nového nariadenia tak môžu dieselové autá oficiálne plniace normu Euro 6 vypúšťať v reálnej prevádzke viac ako dvojnásobné emisie NOx. Norma dovoľuje vypúšťať len 0,08 g/km NOx, ale po novom smie diesel v reálnej (nezodpovedá klinickej) prevádzke vypúšťať až 0,168 g/km NOx. To je len o trochu menej ako dovoľovala norma Euro 5 (0,18 g / km NOx).

Nové nariadenie bude platiť na obdobie od zažije 2017 do januára 2020. Od januára 2020 potom môžu byť reálne emisie NOx vyššia o 50%, tu maximálne 0,12 g/km. Zatiaľ to vyzerá, že benevolentnejší limit bude platiť do septembra 2023, ale o konečnej dobe sa zatiaľ jedná.

Podľa oragnizácie ACEA, ktorá združuje výrobcov automobilov, je to dôležitý krok k tomu, aby automobilky získali čas na vyvinutie spoľahlivých a efektívnych systémov čistenia emisií. Nie je tajomstvom, že podľa kritikov predbehli emisneé normy Euro 5 a hlavne Euro 6 dobu a dieselové motory neboli na ich stopercentnú plnenie technologicky pripravené.

Od roku 2017 sa má merať spotreba a emisie podľa nového a reálnejšieho cyklu WLTC. Dieselové motory by potom mali prechádzať ešte meraním v reálnej prevádzke, ale zatiaľ nikto jasne nedefinoval podmienky, za ktorých by malo meranie emisií prebiehať.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY