vytisknout velikost písma Emisie dieselov môžu v prevádzke prekračovať limity o 110%, schválila EÚ

Automobilky skórujú, na pôde európskeho parlamentu vybojovali prvú bitku o emisie.
Emisie dieselov môžu v prevádzke prekračovať limity o 110%, schválila EÚ

Návrh, aby mohli dieselové motory vypustiť v reálnej prevádzke viac ako dvojnásobné emisie oxidov dusíka NOx prešiel. K jeho zamietnutiu bol potrebný hlas aspoň 376 európskych poslancov, ale nakoniec sa podarilo pozbierať len 317 záporných hlasov. Diesely (a hlavne automobilky) si tak môžu na chvíľu vydýchnuť.

Podľa nového nariadenia tak môžu dieselové autá oficiálne plniace normu Euro 6 vypúšťať v reálnej prevádzke viac ako dvojnásobné emisie NOx. Norma dovoľuje vypúšťať len 0,08 g/km NOx, ale po novom smie diesel v reálnej (nezodpovedá klinickej) prevádzke vypúšťať až 0,168 g/km NOx. To je len o trochu menej ako dovoľovala norma Euro 5 (0,18 g / km NOx).

Nové nariadenie bude platiť na obdobie od zažije 2017 do januára 2020. Od januára 2020 potom môžu byť reálne emisie NOx vyššia o 50%, tu maximálne 0,12 g/km. Zatiaľ to vyzerá, že benevolentnejší limit bude platiť do septembra 2023, ale o konečnej dobe sa zatiaľ jedná.

Podľa oragnizácie ACEA, ktorá združuje výrobcov automobilov, je to dôležitý krok k tomu, aby automobilky získali čas na vyvinutie spoľahlivých a efektívnych systémov čistenia emisií. Nie je tajomstvom, že podľa kritikov predbehli emisneé normy Euro 5 a hlavne Euro 6 dobu a dieselové motory neboli na ich stopercentnú plnenie technologicky pripravené.

Od roku 2017 sa má merať spotreba a emisie podľa nového a reálnejšieho cyklu WLTC. Dieselové motory by potom mali prechádzať ešte meraním v reálnej prevádzke, ale zatiaľ nikto jasne nedefinoval podmienky, za ktorých by malo meranie emisií prebiehať.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY