vytisknout velikost písma Emisie dieselov môžu v prevádzke prekračovať limity o 110%, schválila EÚ

Automobilky skórujú, na pôde európskeho parlamentu vybojovali prvú bitku o emisie.
Emisie dieselov môžu v prevádzke prekračovať limity o 110%, schválila EÚ

Návrh, aby mohli dieselové motory vypustiť v reálnej prevádzke viac ako dvojnásobné emisie oxidov dusíka NOx prešiel. K jeho zamietnutiu bol potrebný hlas aspoň 376 európskych poslancov, ale nakoniec sa podarilo pozbierať len 317 záporných hlasov. Diesely (a hlavne automobilky) si tak môžu na chvíľu vydýchnuť.

Podľa nového nariadenia tak môžu dieselové autá oficiálne plniace normu Euro 6 vypúšťať v reálnej prevádzke viac ako dvojnásobné emisie NOx. Norma dovoľuje vypúšťať len 0,08 g/km NOx, ale po novom smie diesel v reálnej (nezodpovedá klinickej) prevádzke vypúšťať až 0,168 g/km NOx. To je len o trochu menej ako dovoľovala norma Euro 5 (0,18 g / km NOx).

Nové nariadenie bude platiť na obdobie od zažije 2017 do januára 2020. Od januára 2020 potom môžu byť reálne emisie NOx vyššia o 50%, tu maximálne 0,12 g/km. Zatiaľ to vyzerá, že benevolentnejší limit bude platiť do septembra 2023, ale o konečnej dobe sa zatiaľ jedná.

Podľa oragnizácie ACEA, ktorá združuje výrobcov automobilov, je to dôležitý krok k tomu, aby automobilky získali čas na vyvinutie spoľahlivých a efektívnych systémov čistenia emisií. Nie je tajomstvom, že podľa kritikov predbehli emisneé normy Euro 5 a hlavne Euro 6 dobu a dieselové motory neboli na ich stopercentnú plnenie technologicky pripravené.

Od roku 2017 sa má merať spotreba a emisie podľa nového a reálnejšieho cyklu WLTC. Dieselové motory by potom mali prechádzať ešte meraním v reálnej prevádzke, ale zatiaľ nikto jasne nedefinoval podmienky, za ktorých by malo meranie emisií prebiehať.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY