vytisknout velikost písma E‐Light od MM Automotive Lighting medzi ekoinováciami

10. marca 2014 schválila Európska komisia oficiálne zaradenie technológie E-Light, vyvinuté spoločnosťou MM Automotive Lighting, medzi tzv. ekologické inovácie.

Týmto krokom vyhovela návrhu uznať vyvinutý LED modul za inovatívnu technológiu efektívne znižujúce emisie CO2 produkované osobnými automobilmi. E-Light, teda modul tlmeného svetla s diódami LED, účinne využíva lomu a odrazu svetelných lúčov. Hlavným inovatívnym prvkom, ktorý Komisia skúmala, bola jeho efektivita pri znižovaní produkcie emisií CO2. Modul E-Light preukázal, že pri reálnej prevádzke vozidla prispieva k zníženiu spotreby energie aj paliva a zmenšuje produkciu emisií CO2 o približne 1g na 1 km.

Nová technológia umožní výrobcom automobilov vyhnúť sa sankciám Komisie pri prekročení striktne stanovených limitov emisií CO2. Tie sa v rámci prebiehajúcej stratégie EÚ 2020 od roku 2015 znížia na povolených 130g CO2 na 1 km. Každý nadlimitný gram a každé registrované vozidlo bude pre výrobcov automobilov predstavovať vysokú pokutu. Počas analytickej a certifikačnej fázy schvaľovania technológie použili technici pre porovnanie halogénovú žiarovku a preukázali, že E - Light spotrebuje iba 1/6 energie tradičného zdroja svetla pri porovnateľnom svetelnom výkone. Vďaka svojej farbe podobnej dennému svetlu je navyše šetrná k ľudskému zraku.

"Táto inovácia prináša svoje výhody ako pre výrobcov áut, tak aj pre zákazníkov," zhŕňa Eugenio Razelli, výkonný riaditeľ koncernu Magneti Marelli." Automobilový výrobcom umožňuje šetriť náklady a rozširuje ich manévrovací priestor. Z hľadiska bezpečnosti, spoľahlivosti, nižšej spotreby aj dizajnu je navyše zaujímavá aj pre koncového zákazníka."

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY