vytisknout velikost písma E‐Light od MM Automotive Lighting medzi ekoinováciami

10. marca 2014 schválila Európska komisia oficiálne zaradenie technológie E-Light, vyvinuté spoločnosťou MM Automotive Lighting, medzi tzv. ekologické inovácie.

Týmto krokom vyhovela návrhu uznať vyvinutý LED modul za inovatívnu technológiu efektívne znižujúce emisie CO2 produkované osobnými automobilmi. E-Light, teda modul tlmeného svetla s diódami LED, účinne využíva lomu a odrazu svetelných lúčov. Hlavným inovatívnym prvkom, ktorý Komisia skúmala, bola jeho efektivita pri znižovaní produkcie emisií CO2. Modul E-Light preukázal, že pri reálnej prevádzke vozidla prispieva k zníženiu spotreby energie aj paliva a zmenšuje produkciu emisií CO2 o približne 1g na 1 km.

Nová technológia umožní výrobcom automobilov vyhnúť sa sankciám Komisie pri prekročení striktne stanovených limitov emisií CO2. Tie sa v rámci prebiehajúcej stratégie EÚ 2020 od roku 2015 znížia na povolených 130g CO2 na 1 km. Každý nadlimitný gram a každé registrované vozidlo bude pre výrobcov automobilov predstavovať vysokú pokutu. Počas analytickej a certifikačnej fázy schvaľovania technológie použili technici pre porovnanie halogénovú žiarovku a preukázali, že E - Light spotrebuje iba 1/6 energie tradičného zdroja svetla pri porovnateľnom svetelnom výkone. Vďaka svojej farbe podobnej dennému svetlu je navyše šetrná k ľudskému zraku.

"Táto inovácia prináša svoje výhody ako pre výrobcov áut, tak aj pre zákazníkov," zhŕňa Eugenio Razelli, výkonný riaditeľ koncernu Magneti Marelli." Automobilový výrobcom umožňuje šetriť náklady a rozširuje ich manévrovací priestor. Z hľadiska bezpečnosti, spoľahlivosti, nižšej spotreby aj dizajnu je navyše zaujímavá aj pre koncového zákazníka."

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY