vytisknout velikost písma E‐Light od MM Automotive Lighting medzi ekoinováciami

10. marca 2014 schválila Európska komisia oficiálne zaradenie technológie E-Light, vyvinuté spoločnosťou MM Automotive Lighting, medzi tzv. ekologické inovácie.

Týmto krokom vyhovela návrhu uznať vyvinutý LED modul za inovatívnu technológiu efektívne znižujúce emisie CO2 produkované osobnými automobilmi. E-Light, teda modul tlmeného svetla s diódami LED, účinne využíva lomu a odrazu svetelných lúčov. Hlavným inovatívnym prvkom, ktorý Komisia skúmala, bola jeho efektivita pri znižovaní produkcie emisií CO2. Modul E-Light preukázal, že pri reálnej prevádzke vozidla prispieva k zníženiu spotreby energie aj paliva a zmenšuje produkciu emisií CO2 o približne 1g na 1 km.

Nová technológia umožní výrobcom automobilov vyhnúť sa sankciám Komisie pri prekročení striktne stanovených limitov emisií CO2. Tie sa v rámci prebiehajúcej stratégie EÚ 2020 od roku 2015 znížia na povolených 130g CO2 na 1 km. Každý nadlimitný gram a každé registrované vozidlo bude pre výrobcov automobilov predstavovať vysokú pokutu. Počas analytickej a certifikačnej fázy schvaľovania technológie použili technici pre porovnanie halogénovú žiarovku a preukázali, že E - Light spotrebuje iba 1/6 energie tradičného zdroja svetla pri porovnateľnom svetelnom výkone. Vďaka svojej farbe podobnej dennému svetlu je navyše šetrná k ľudskému zraku.

"Táto inovácia prináša svoje výhody ako pre výrobcov áut, tak aj pre zákazníkov," zhŕňa Eugenio Razelli, výkonný riaditeľ koncernu Magneti Marelli." Automobilový výrobcom umožňuje šetriť náklady a rozširuje ich manévrovací priestor. Z hľadiska bezpečnosti, spoľahlivosti, nižšej spotreby aj dizajnu je navyše zaujímavá aj pre koncového zákazníka."

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY