vytisknout velikost písma E‐Light od MM Automotive Lighting medzi ekoinováciami

10. marca 2014 schválila Európska komisia oficiálne zaradenie technológie E-Light, vyvinuté spoločnosťou MM Automotive Lighting, medzi tzv. ekologické inovácie.

Týmto krokom vyhovela návrhu uznať vyvinutý LED modul za inovatívnu technológiu efektívne znižujúce emisie CO2 produkované osobnými automobilmi. E-Light, teda modul tlmeného svetla s diódami LED, účinne využíva lomu a odrazu svetelných lúčov. Hlavným inovatívnym prvkom, ktorý Komisia skúmala, bola jeho efektivita pri znižovaní produkcie emisií CO2. Modul E-Light preukázal, že pri reálnej prevádzke vozidla prispieva k zníženiu spotreby energie aj paliva a zmenšuje produkciu emisií CO2 o približne 1g na 1 km.

Nová technológia umožní výrobcom automobilov vyhnúť sa sankciám Komisie pri prekročení striktne stanovených limitov emisií CO2. Tie sa v rámci prebiehajúcej stratégie EÚ 2020 od roku 2015 znížia na povolených 130g CO2 na 1 km. Každý nadlimitný gram a každé registrované vozidlo bude pre výrobcov automobilov predstavovať vysokú pokutu. Počas analytickej a certifikačnej fázy schvaľovania technológie použili technici pre porovnanie halogénovú žiarovku a preukázali, že E - Light spotrebuje iba 1/6 energie tradičného zdroja svetla pri porovnateľnom svetelnom výkone. Vďaka svojej farbe podobnej dennému svetlu je navyše šetrná k ľudskému zraku.

"Táto inovácia prináša svoje výhody ako pre výrobcov áut, tak aj pre zákazníkov," zhŕňa Eugenio Razelli, výkonný riaditeľ koncernu Magneti Marelli." Automobilový výrobcom umožňuje šetriť náklady a rozširuje ich manévrovací priestor. Z hľadiska bezpečnosti, spoľahlivosti, nižšej spotreby aj dizajnu je navyše zaujímavá aj pre koncového zákazníka."

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY