vytisknout velikost písma E‐Light od MM Automotive Lighting medzi ekoinováciami

10. marca 2014 schválila Európska komisia oficiálne zaradenie technológie E-Light, vyvinuté spoločnosťou MM Automotive Lighting, medzi tzv. ekologické inovácie.

Týmto krokom vyhovela návrhu uznať vyvinutý LED modul za inovatívnu technológiu efektívne znižujúce emisie CO2 produkované osobnými automobilmi. E-Light, teda modul tlmeného svetla s diódami LED, účinne využíva lomu a odrazu svetelných lúčov. Hlavným inovatívnym prvkom, ktorý Komisia skúmala, bola jeho efektivita pri znižovaní produkcie emisií CO2. Modul E-Light preukázal, že pri reálnej prevádzke vozidla prispieva k zníženiu spotreby energie aj paliva a zmenšuje produkciu emisií CO2 o približne 1g na 1 km.

Nová technológia umožní výrobcom automobilov vyhnúť sa sankciám Komisie pri prekročení striktne stanovených limitov emisií CO2. Tie sa v rámci prebiehajúcej stratégie EÚ 2020 od roku 2015 znížia na povolených 130g CO2 na 1 km. Každý nadlimitný gram a každé registrované vozidlo bude pre výrobcov automobilov predstavovať vysokú pokutu. Počas analytickej a certifikačnej fázy schvaľovania technológie použili technici pre porovnanie halogénovú žiarovku a preukázali, že E - Light spotrebuje iba 1/6 energie tradičného zdroja svetla pri porovnateľnom svetelnom výkone. Vďaka svojej farbe podobnej dennému svetlu je navyše šetrná k ľudskému zraku.

"Táto inovácia prináša svoje výhody ako pre výrobcov áut, tak aj pre zákazníkov," zhŕňa Eugenio Razelli, výkonný riaditeľ koncernu Magneti Marelli." Automobilový výrobcom umožňuje šetriť náklady a rozširuje ich manévrovací priestor. Z hľadiska bezpečnosti, spoľahlivosti, nižšej spotreby aj dizajnu je navyše zaujímavá aj pre koncového zákazníka."

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY