vytisknout velikost písma Elibriea s výkonom 816 koní nie je len štúdia. Toto auto sa má vyrábať

Elibriea s výkonom 816 koní nie je len štúdia. Toto auto sa má vyrábať

Blízky východ má ďalší špeciál. Po známom Lykane, ktorý si zahral aj v poslednom dieli Rýchlo a zbesilo, bol nedávno predstavený koncept, ktorý sa volá Elibriea. Auto s dosť neortodoxným dizajnom vyzerá ako štúdia, ktorá nemá šancu na výrobu. Lenže to je omyl, prvá záujemcovia si budú môcť tento superšport objednať už veľmi skoro.

Elibriea je dielom istého Abdula Wahab Ziaullaha, ktorý chcel vytvoriť stroj s elegantným dizajnom a zaujímavou technikou. Základom vozu je karbónový monokok, motor je uložený uprostred a poháňaná je zadná náprava.

Čo sa techniky týka, pohonnou jednotkou má byť osemvalec pôvodom od GM s výkonom 600 kW (816 k). Ten bude spolupracovať so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou. Očakáva sa, že Elibriea zvládne akceleráciu na 100 km/h za tri sekundy (alebo menej).

Aj keď celý tento projekt vyzerá trochu nereálne, správy hovoria trochu inak. Údajne nezostane len pri koncepte. Už v marci si záujemcovia budú môcť automobil objednať, pričom ešte tento rok hotové auto aj dostanú.

elbriea_7.jpgelbriea_1.jpgelbriea_2.jpgelbriea_3.jpgelbriea_6.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY