vytisknout velikost písma Elemental RP1 mieri na absolútny rekord Nürburgringu

Britský Elemental RP1 chce získať absolútny rekord Nürburgringu medzi produkčnými automobilmi. Okrem veľmi nízkej hmotnosti má pomôcť aj extrémne aerodynamika. Cieľom je prítlak 1200 kg. Existujúcim držiteľom rekordu je Radical SR8LM, ktorý zdolal slávnu trať za 6 minút a 48 sekúnd.
Elemental RP1 mieri na absolútny rekord Nürburgringu

Elemental RP1 je nové anglické športové vozidlo ponúkajúce naozaj zaujímavé základné údaje. Otvorená dvojmiestna motokára váži iba 540 kg, ale môže mať motor s výkonom 224 kW (305 k). Šprint z nuly na 161 km/h preto zvládne za 6,4 s a záujemcovia sa nepochybne môžu tešiť aj na vynikajúce jazdné vlastnosti. Evidentne ide o dobrý základ k prejdeniu veľmi rýchleho času na Nürburgringu, čo chce aj spoločnosť Elemental dokázať.

Cieľ má ten najvyšší. Model RP1 má totiž získať titul najrýchlejšieho produkčného automobilu. Len pripomenieme, že zatiaľ je v tejto kategórii najrýchlejší Radical SR8LM s časom 6 minút a 48 sekúnd (video z jeho rekordný jazdy nájdete nižšie). Než sa ale Elemental vydá na trať, ešte chvíľu to potrvá. Ako píše Autocar, zatiaľ sa hľadá vhodný jazdec a navyše prebieha ďalší vývoj. Je zameraný najmä na aerodynamiku.

Základná konštrukcia generuje pri rýchlosti 240 km/h prítlak približne 400 kg. Už v lete však Elemental oznámil, že dokončil vývoj úprav, vďaka ktorým získa RP1 pri rovnakej rýchlosti prítlak 1000 kg. Stále ale údajne existujú rezervy, takže je vraj reálne dostať sa nakoniec na 1200 kg. Teda na trojnásobok pôvodnej hodnoty, respektíve na viac ako dvojnásobok hmotnosti tejto motokáry.

Elemental RP1 sa vyrába v dvoch variantoch. Obe poháňajú zážihové preplňované motory Ford. Slabší vsádza na litrový trojvalec EcoBoost a práve k nemu sa vzťahuje hmotnosť od 540 kg. Na Ring sa ale vydá silnejší variant, poháňaný dvojlitrovým štvorvalcom EcoBoost. Ten je o zanedbateľných 40 kg ťažší.

Základná cena modelu Elemental RP1 je 82 250 libier. Prví zákazníci sa dočkali svojho exempláru začiatkom decembra.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY