vytisknout velikost písma Elektromobily Renault príliš neťahajú. Predaje klesajú o viac ako tretinu

Elektromobily Renault príliš neťahajú. Predaje klesajú o viac ako tretinu

Nedávno sme písali o pomerne úspešnom nástupe BMW i3, ktoré získalo na svoje konto počas prvého štvrťroka vyše 2000 predaných kusov. U elektromobilov značky Renault riešia opačný problém. Záujem o tieto vozidlá neustále klesá. Aktuálne štatistiky hlásia celkový pokles pohybujúci sa okolo štyridsiatich percent.

Celkovo Renault predal na európskych trhoch 2983 elektromobilov za prvý štvrťrok tohto roka. Ak pripočítame aj model Twizy, dostaneme sa na 3507 elektromobilov. Za apríl to potom dohromady robí 1152 exemplárov. V rovnakom období minulého roka predal Renault dohromady 5593 elektromobilov (vr. modelu Twizy), v apríli 2013 sa predaje dostali na 1700 kusov. To teda znamená celkovo štvrťročný pokles o 37%, respektíve 32%, ak porovnáme iba mesiac apríl.

Keď nepočítame osobnú verziu Kangoo ZE, ktorá sa prakticky nepredáva, potom na tom je najhoršie Fluence ZE, ktorý spadol o 72%. Za tohtoročné štvrťroky sa v Európe predalo len 29 kusov. Najlepšie sa naopak drží model ZOE. Po ňom siahlo počas tohtoročného štvrťroka 1830 zákazníkov. Napriek tomu sa jedná o pokles o 26%.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY