vytisknout velikost písma Elektromobily Renault príliš neťahajú. Predaje klesajú o viac ako tretinu

Elektromobily Renault príliš neťahajú. Predaje klesajú o viac ako tretinu

Nedávno sme písali o pomerne úspešnom nástupe BMW i3, ktoré získalo na svoje konto počas prvého štvrťroka vyše 2000 predaných kusov. U elektromobilov značky Renault riešia opačný problém. Záujem o tieto vozidlá neustále klesá. Aktuálne štatistiky hlásia celkový pokles pohybujúci sa okolo štyridsiatich percent.

Celkovo Renault predal na európskych trhoch 2983 elektromobilov za prvý štvrťrok tohto roka. Ak pripočítame aj model Twizy, dostaneme sa na 3507 elektromobilov. Za apríl to potom dohromady robí 1152 exemplárov. V rovnakom období minulého roka predal Renault dohromady 5593 elektromobilov (vr. modelu Twizy), v apríli 2013 sa predaje dostali na 1700 kusov. To teda znamená celkovo štvrťročný pokles o 37%, respektíve 32%, ak porovnáme iba mesiac apríl.

Keď nepočítame osobnú verziu Kangoo ZE, ktorá sa prakticky nepredáva, potom na tom je najhoršie Fluence ZE, ktorý spadol o 72%. Za tohtoročné štvrťroky sa v Európe predalo len 29 kusov. Najlepšie sa naopak drží model ZOE. Po ňom siahlo počas tohtoročného štvrťroka 1830 zákazníkov. Napriek tomu sa jedná o pokles o 26%.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY