vytisknout velikost písma Elektromobily na vzostupe. Elektrická raz bude aj Dacia

Elektromobily na vzostupe. Elektrická raz bude aj Dacia

Frankfurtský autosalón celkom jasne ukázal, že veľa automobiliek vidí budúcnosť zhodne v elektromobiloch. Koncern Volkswagen v rámci jednej zo svojich tlačových konferencií predstavoval, čo všetko v tomto smere robí. K videniu bola hybridná Panamera, Audi A3 e-tron, e-Golf, e-up!, E-load ... Pozadu ale nezostávajú ani ostatné automobilky typu BMW, Toyoty alebo napríklad Renaulu.

A raz sa do tejto skupiny plánuje pridať aj Dacia. V rozhovore pre Autoexpress to povedal generálny riaditeľ spoločnosti Renault-Nissan, Carlos Ghosn. Ten očakáva, že sa trh s elektromobilmi bude ďalej rozvíjať. V roku 2020 už dosiahne podiel elektromobilov na trhu desať percent. Čím viac bude elektromobilov, tým lacnejšie budú potrebné akumulátory, čo je presne ten moment, kedy by sa mala do hry zapojiť aj Dacia.

Pokiaľ bude skutočnosť naozaj zodpovedať týmto odhadom, Ghosn by rád videl v ponuke Dacie jeden elektrický model, ktorý by bol, ako je pri tejto automobilky zvykom, oproti ostatným cenovo dostupnejší.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY