vytisknout velikost písma Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do ktorého spadá aj automobilka Mercedes-Benz. Práve obmedzený dojazd elektromobilov a veľmi dlhé nabíjanie podľa Zetscheho stojí za tým, že prostí motoristi nevidia v súčasných elektromobiloch veľký zmysel a stále dávajú prednosť konvenčnému spaľovaciemu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nemožno stanoviť nejakú presnú hodnotu dojazdu, od ktorej už dáva elektromobil zmysel pre všetkých, píšu Automotive News. Domnieva sa ale, že práve oných 500 kilometrov je hodnota, ktorá už by bola zaujímavá pre veľkú časť populácie.

Vedľa problematického dojazdu je veľkou prekážkou samotná cena elektromobilov. Akumulátory musia podľa Zetscheho zlacniť. V súčasnosti stojí akumulátor s kapacitou 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podľa najvyššieho predstaviteľa koncernu Daimler niekde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Najlacnejšie akumulátory v súčasnej dobe ponúka Chevrolet Bolt s cenou približne 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche ďalej tvrdí, že ešte len cenovo dostupné elektromobily, ktoré sa dostanú do rúk bežných motoristov a nebudú mať pozlátko luxusného tovaru pre úzku skupinu zákazníkov, podnietia rozmach potrebnej infraštruktúry.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY