vytisknout velikost písma Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do ktorého spadá aj automobilka Mercedes-Benz. Práve obmedzený dojazd elektromobilov a veľmi dlhé nabíjanie podľa Zetscheho stojí za tým, že prostí motoristi nevidia v súčasných elektromobiloch veľký zmysel a stále dávajú prednosť konvenčnému spaľovaciemu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nemožno stanoviť nejakú presnú hodnotu dojazdu, od ktorej už dáva elektromobil zmysel pre všetkých, píšu Automotive News. Domnieva sa ale, že práve oných 500 kilometrov je hodnota, ktorá už by bola zaujímavá pre veľkú časť populácie.

Vedľa problematického dojazdu je veľkou prekážkou samotná cena elektromobilov. Akumulátory musia podľa Zetscheho zlacniť. V súčasnosti stojí akumulátor s kapacitou 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podľa najvyššieho predstaviteľa koncernu Daimler niekde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Najlacnejšie akumulátory v súčasnej dobe ponúka Chevrolet Bolt s cenou približne 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche ďalej tvrdí, že ešte len cenovo dostupné elektromobily, ktoré sa dostanú do rúk bežných motoristov a nebudú mať pozlátko luxusného tovaru pre úzku skupinu zákazníkov, podnietia rozmach potrebnej infraštruktúry.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY