vytisknout velikost písma Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do ktorého spadá aj automobilka Mercedes-Benz. Práve obmedzený dojazd elektromobilov a veľmi dlhé nabíjanie podľa Zetscheho stojí za tým, že prostí motoristi nevidia v súčasných elektromobiloch veľký zmysel a stále dávajú prednosť konvenčnému spaľovaciemu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nemožno stanoviť nejakú presnú hodnotu dojazdu, od ktorej už dáva elektromobil zmysel pre všetkých, píšu Automotive News. Domnieva sa ale, že práve oných 500 kilometrov je hodnota, ktorá už by bola zaujímavá pre veľkú časť populácie.

Vedľa problematického dojazdu je veľkou prekážkou samotná cena elektromobilov. Akumulátory musia podľa Zetscheho zlacniť. V súčasnosti stojí akumulátor s kapacitou 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podľa najvyššieho predstaviteľa koncernu Daimler niekde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Najlacnejšie akumulátory v súčasnej dobe ponúka Chevrolet Bolt s cenou približne 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche ďalej tvrdí, že ešte len cenovo dostupné elektromobily, ktoré sa dostanú do rúk bežných motoristov a nebudú mať pozlátko luxusného tovaru pre úzku skupinu zákazníkov, podnietia rozmach potrebnej infraštruktúry.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY