vytisknout velikost písma Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do ktorého spadá aj automobilka Mercedes-Benz. Práve obmedzený dojazd elektromobilov a veľmi dlhé nabíjanie podľa Zetscheho stojí za tým, že prostí motoristi nevidia v súčasných elektromobiloch veľký zmysel a stále dávajú prednosť konvenčnému spaľovaciemu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nemožno stanoviť nejakú presnú hodnotu dojazdu, od ktorej už dáva elektromobil zmysel pre všetkých, píšu Automotive News. Domnieva sa ale, že práve oných 500 kilometrov je hodnota, ktorá už by bola zaujímavá pre veľkú časť populácie.

Vedľa problematického dojazdu je veľkou prekážkou samotná cena elektromobilov. Akumulátory musia podľa Zetscheho zlacniť. V súčasnosti stojí akumulátor s kapacitou 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podľa najvyššieho predstaviteľa koncernu Daimler niekde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Najlacnejšie akumulátory v súčasnej dobe ponúka Chevrolet Bolt s cenou približne 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche ďalej tvrdí, že ešte len cenovo dostupné elektromobily, ktoré sa dostanú do rúk bežných motoristov a nebudú mať pozlátko luxusného tovaru pre úzku skupinu zákazníkov, podnietia rozmach potrebnej infraštruktúry.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY