vytisknout velikost písma Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Elektromobily musia mať dojazd minimálne 500 km, aby dávali zmysel

Aspoň si to myslí Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, do ktorého spadá aj automobilka Mercedes-Benz. Práve obmedzený dojazd elektromobilov a veľmi dlhé nabíjanie podľa Zetscheho stojí za tým, že prostí motoristi nevidia v súčasných elektromobiloch veľký zmysel a stále dávajú prednosť konvenčnému spaľovaciemu motoru.

Zetsche ale upozorňuje, že nemožno stanoviť nejakú presnú hodnotu dojazdu, od ktorej už dáva elektromobil zmysel pre všetkých, píšu Automotive News. Domnieva sa ale, že práve oných 500 kilometrov je hodnota, ktorá už by bola zaujímavá pre veľkú časť populácie.

Vedľa problematického dojazdu je veľkou prekážkou samotná cena elektromobilov. Akumulátory musia podľa Zetscheho zlacniť. V súčasnosti stojí akumulátor s kapacitou 1 kWh okolo 155 eur, zlomový bod je ale podľa najvyššieho predstaviteľa koncernu Daimler niekde okolo 110 eur za kilowatthodinu kapacity. Najlacnejšie akumulátory v súčasnej dobe ponúka Chevrolet Bolt s cenou približne 145 eur za kWh.

Dieter Zetsche ďalej tvrdí, že ešte len cenovo dostupné elektromobily, ktoré sa dostanú do rúk bežných motoristov a nebudú mať pozlátko luxusného tovaru pre úzku skupinu zákazníkov, podnietia rozmach potrebnej infraštruktúry.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY