vytisknout velikost písma Elektrifikácia značky Land Rover začína. Koncept mieri do Frankfurtu

Budúcnosť veľkých luxusných offroadov a SUV je skôr elektrická než kompresorom preplňovaná osemvalcová.
Elektrifikácia značky Land Rover začína. Koncept mieri do Frankfurtu

Land Rover predstavuje trojicu hybridných a elektrických konceptov, ktoré uvidíme na autosalóne vo Frankfurte. Majú priblížiť smerovanie automobilky do budúcnosti, pretože sa očakáva príchod ešte prísnejších limitov emisií CO2. Z logiky veci vyplýva, že výrobca veľkých offroadov bude mať vždy trochu problém ich plniť.

1256101793380037464.jpg12590040101242398245.jpg926905131299448465.jpg
Land Rover pripravuje tri rôzne koncepcie elektrických áut od mild hybridu cez plug-in hybrid po plne elektrický model. Sériová výroba začne do roku 2020

S tým má pomôcť nová koncepcia hybridných pohonov EDM (electric Drive Module). Land Rover predstavuje tri rôzne typy: tzv. Mild-hybrid (teda elektrickú asistenciu spaľovaciemu motoru), plug-in hybrid a plne elektrický model.

Mild-hybrid je založený na Range Roveri Evoque a pod kapotou má experimentálny dieselový trojvalec s výkonom 66 kW (90 k), ktorý je napojený na deväťstupňový automat. Medzi motorom a prevodovkou je ale ešte elektromotor s výkonom 15 kW (20 k), ktorý zároveň rekuperuje. Elektromotor v tomto prípade odľahčuje dieselu a umožňuje aspon manévrovanie (napríklad parkovanie) iba na elektrinu.

Plug-in hybrid je založený na Range Roveri Sport a poháňa ho prototyp radového štvorvalca. Medzi motorom a osemstupňovou automatickou prevodovkou je práve nový modul EDM. Elektrický motor má výkon až 150 kW (204 k) a spaľovací motor ponúkne 220 kW (299 k). Plug-in hybrid vie jazdiť po obmedzenú dobu výhradne na elektrinu, ale presné dáta Land Rover ešte nemá. Všetko sa ešte len vyvíja a hľadá sa optimálne nastavenie. Zostal aj permanentný pohon 4x4 typický pre Range Rover.

Posledný z konceptov je plne elektrický automobil, respektíve jeho upravená platforma s akumulátormi umiestnenými pod podlahou. Vpredu je 85kW elektromotor s jednostupňovou prevodovkou, elektromotor vzadu má potom výkon 145 kW a dvojstupňovú prevodovku.

Ešte nie je jasné, kedy sa tieto systémy pohonu dostanú do sériovej výroby, ale podľa Land Roveru by sa s ich implementáciou malo začať do roku 2020 naprieč celou modelovou radou.

2095644152750422251.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY