vytisknout velikost písma Elektrifikácia značky Land Rover začína. Koncept mieri do Frankfurtu

Budúcnosť veľkých luxusných offroadov a SUV je skôr elektrická než kompresorom preplňovaná osemvalcová.
Elektrifikácia značky Land Rover začína. Koncept mieri do Frankfurtu

Land Rover predstavuje trojicu hybridných a elektrických konceptov, ktoré uvidíme na autosalóne vo Frankfurte. Majú priblížiť smerovanie automobilky do budúcnosti, pretože sa očakáva príchod ešte prísnejších limitov emisií CO2. Z logiky veci vyplýva, že výrobca veľkých offroadov bude mať vždy trochu problém ich plniť.

1256101793380037464.jpg12590040101242398245.jpg926905131299448465.jpg
Land Rover pripravuje tri rôzne koncepcie elektrických áut od mild hybridu cez plug-in hybrid po plne elektrický model. Sériová výroba začne do roku 2020

S tým má pomôcť nová koncepcia hybridných pohonov EDM (electric Drive Module). Land Rover predstavuje tri rôzne typy: tzv. Mild-hybrid (teda elektrickú asistenciu spaľovaciemu motoru), plug-in hybrid a plne elektrický model.

Mild-hybrid je založený na Range Roveri Evoque a pod kapotou má experimentálny dieselový trojvalec s výkonom 66 kW (90 k), ktorý je napojený na deväťstupňový automat. Medzi motorom a prevodovkou je ale ešte elektromotor s výkonom 15 kW (20 k), ktorý zároveň rekuperuje. Elektromotor v tomto prípade odľahčuje dieselu a umožňuje aspon manévrovanie (napríklad parkovanie) iba na elektrinu.

Plug-in hybrid je založený na Range Roveri Sport a poháňa ho prototyp radového štvorvalca. Medzi motorom a osemstupňovou automatickou prevodovkou je práve nový modul EDM. Elektrický motor má výkon až 150 kW (204 k) a spaľovací motor ponúkne 220 kW (299 k). Plug-in hybrid vie jazdiť po obmedzenú dobu výhradne na elektrinu, ale presné dáta Land Rover ešte nemá. Všetko sa ešte len vyvíja a hľadá sa optimálne nastavenie. Zostal aj permanentný pohon 4x4 typický pre Range Rover.

Posledný z konceptov je plne elektrický automobil, respektíve jeho upravená platforma s akumulátormi umiestnenými pod podlahou. Vpredu je 85kW elektromotor s jednostupňovou prevodovkou, elektromotor vzadu má potom výkon 145 kW a dvojstupňovú prevodovku.

Ešte nie je jasné, kedy sa tieto systémy pohonu dostanú do sériovej výroby, ale podľa Land Roveru by sa s ich implementáciou malo začať do roku 2020 naprieč celou modelovou radou.

2095644152750422251.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY