vytisknout velikost písma Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Podľa VW potrebujú elektromobily dojazd 500 km a nabíjanie 15 minút. Nový model má byť z pohľadu elektromobility revolučný.
Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Volkswagen privezie na autosalón do Paríža svoje prvé plne elektrické auto, ktoré už nevzniklo na báze vozidla so spaľovacím motorom. Projekt elektrického Volkswagenu má byť z pohľadu elektromobility revolučný, predovšetkým sa očakáva priaznivá cena. Nemecká automobilka má totiž vlastnú cestu k lacnejším akumulátorom. Akumulátory dnes tvoria významnú časť ceny vozidla.

Prvé skice elektrického Volkswagenu zverejnil britský Autocar, do konca týždňa už uvidíme auto aj na oficiálnych fotografiách. Pokiaľ ide o techniku, zatiaľ je všetko tajné. Modulárna platforma Volkswagenu určená pre elektromobily ale umožňuje zástavbu elektromotora vpredu, prípadne ešte jedného vzadu pre vozidlá s pohonom všetkých kolies. Akumulátory sú pod podlahou, čo šetrí miesto a znižuje ťažisko.

Do roku 2019 má mať Volkswagen elektrické auto, ktoré na jedno nabitie prejde až 500 km a bude sa nabíjať len 15 minút. To je podľa vedenia automobilky jediná cesta, ako prinútiť širšiu verejnosť k záujmu o elektromobil. Rovnako sa nemožno ubrániť dojmu, že automobilky tak nejako vnútorne počítajú s tým, že vlády budú rozdávať na obstaranie elektromobilu štedré dotácie... Zatiaľ nie je jasné, ako to bude so spaľovacím motorom pre predĺženie dojazdu. Miesto by pre neho teoreticky v aute bolo.

Nový elektrický model bude síce podobne veľký ako súčasný Golf, ale vďaka lepšiemu využitiu vnútorného priestoru má ponúknuť rovnako miesta ako Passat. Do roku 2025 chce Volkswagen predávať ročne milión elektrických áut a v ponuke bude mať tento hatchback, MPV, luxusný sedan, crossover a aj športové auto.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY