vytisknout velikost písma Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Podľa VW potrebujú elektromobily dojazd 500 km a nabíjanie 15 minút. Nový model má byť z pohľadu elektromobility revolučný.
Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Volkswagen privezie na autosalón do Paríža svoje prvé plne elektrické auto, ktoré už nevzniklo na báze vozidla so spaľovacím motorom. Projekt elektrického Volkswagenu má byť z pohľadu elektromobility revolučný, predovšetkým sa očakáva priaznivá cena. Nemecká automobilka má totiž vlastnú cestu k lacnejším akumulátorom. Akumulátory dnes tvoria významnú časť ceny vozidla.

Prvé skice elektrického Volkswagenu zverejnil britský Autocar, do konca týždňa už uvidíme auto aj na oficiálnych fotografiách. Pokiaľ ide o techniku, zatiaľ je všetko tajné. Modulárna platforma Volkswagenu určená pre elektromobily ale umožňuje zástavbu elektromotora vpredu, prípadne ešte jedného vzadu pre vozidlá s pohonom všetkých kolies. Akumulátory sú pod podlahou, čo šetrí miesto a znižuje ťažisko.

Do roku 2019 má mať Volkswagen elektrické auto, ktoré na jedno nabitie prejde až 500 km a bude sa nabíjať len 15 minút. To je podľa vedenia automobilky jediná cesta, ako prinútiť širšiu verejnosť k záujmu o elektromobil. Rovnako sa nemožno ubrániť dojmu, že automobilky tak nejako vnútorne počítajú s tým, že vlády budú rozdávať na obstaranie elektromobilu štedré dotácie... Zatiaľ nie je jasné, ako to bude so spaľovacím motorom pre predĺženie dojazdu. Miesto by pre neho teoreticky v aute bolo.

Nový elektrický model bude síce podobne veľký ako súčasný Golf, ale vďaka lepšiemu využitiu vnútorného priestoru má ponúknuť rovnako miesta ako Passat. Do roku 2025 chce Volkswagen predávať ročne milión elektrických áut a v ponuke bude mať tento hatchback, MPV, luxusný sedan, crossover a aj športové auto.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY