vytisknout velikost písma Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Podľa VW potrebujú elektromobily dojazd 500 km a nabíjanie 15 minút. Nový model má byť z pohľadu elektromobility revolučný.
Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Volkswagen privezie na autosalón do Paríža svoje prvé plne elektrické auto, ktoré už nevzniklo na báze vozidla so spaľovacím motorom. Projekt elektrického Volkswagenu má byť z pohľadu elektromobility revolučný, predovšetkým sa očakáva priaznivá cena. Nemecká automobilka má totiž vlastnú cestu k lacnejším akumulátorom. Akumulátory dnes tvoria významnú časť ceny vozidla.

Prvé skice elektrického Volkswagenu zverejnil britský Autocar, do konca týždňa už uvidíme auto aj na oficiálnych fotografiách. Pokiaľ ide o techniku, zatiaľ je všetko tajné. Modulárna platforma Volkswagenu určená pre elektromobily ale umožňuje zástavbu elektromotora vpredu, prípadne ešte jedného vzadu pre vozidlá s pohonom všetkých kolies. Akumulátory sú pod podlahou, čo šetrí miesto a znižuje ťažisko.

Do roku 2019 má mať Volkswagen elektrické auto, ktoré na jedno nabitie prejde až 500 km a bude sa nabíjať len 15 minút. To je podľa vedenia automobilky jediná cesta, ako prinútiť širšiu verejnosť k záujmu o elektromobil. Rovnako sa nemožno ubrániť dojmu, že automobilky tak nejako vnútorne počítajú s tým, že vlády budú rozdávať na obstaranie elektromobilu štedré dotácie... Zatiaľ nie je jasné, ako to bude so spaľovacím motorom pre predĺženie dojazdu. Miesto by pre neho teoreticky v aute bolo.

Nový elektrický model bude síce podobne veľký ako súčasný Golf, ale vďaka lepšiemu využitiu vnútorného priestoru má ponúknuť rovnako miesta ako Passat. Do roku 2025 chce Volkswagen predávať ročne milión elektrických áut a v ponuke bude mať tento hatchback, MPV, luxusný sedan, crossover a aj športové auto.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY