vytisknout velikost písma Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Podľa VW potrebujú elektromobily dojazd 500 km a nabíjanie 15 minút. Nový model má byť z pohľadu elektromobility revolučný.
Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Volkswagen privezie na autosalón do Paríža svoje prvé plne elektrické auto, ktoré už nevzniklo na báze vozidla so spaľovacím motorom. Projekt elektrického Volkswagenu má byť z pohľadu elektromobility revolučný, predovšetkým sa očakáva priaznivá cena. Nemecká automobilka má totiž vlastnú cestu k lacnejším akumulátorom. Akumulátory dnes tvoria významnú časť ceny vozidla.

Prvé skice elektrického Volkswagenu zverejnil britský Autocar, do konca týždňa už uvidíme auto aj na oficiálnych fotografiách. Pokiaľ ide o techniku, zatiaľ je všetko tajné. Modulárna platforma Volkswagenu určená pre elektromobily ale umožňuje zástavbu elektromotora vpredu, prípadne ešte jedného vzadu pre vozidlá s pohonom všetkých kolies. Akumulátory sú pod podlahou, čo šetrí miesto a znižuje ťažisko.

Do roku 2019 má mať Volkswagen elektrické auto, ktoré na jedno nabitie prejde až 500 km a bude sa nabíjať len 15 minút. To je podľa vedenia automobilky jediná cesta, ako prinútiť širšiu verejnosť k záujmu o elektromobil. Rovnako sa nemožno ubrániť dojmu, že automobilky tak nejako vnútorne počítajú s tým, že vlády budú rozdávať na obstaranie elektromobilu štedré dotácie... Zatiaľ nie je jasné, ako to bude so spaľovacím motorom pre predĺženie dojazdu. Miesto by pre neho teoreticky v aute bolo.

Nový elektrický model bude síce podobne veľký ako súčasný Golf, ale vďaka lepšiemu využitiu vnútorného priestoru má ponúknuť rovnako miesta ako Passat. Do roku 2025 chce Volkswagen predávať ročne milión elektrických áut a v ponuke bude mať tento hatchback, MPV, luxusný sedan, crossover a aj športové auto.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY