vytisknout velikost písma Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Podľa VW potrebujú elektromobily dojazd 500 km a nabíjanie 15 minút. Nový model má byť z pohľadu elektromobility revolučný.
Elektrický Volkswagen získava obrysy. Ukáže sa v Paríži

Volkswagen privezie na autosalón do Paríža svoje prvé plne elektrické auto, ktoré už nevzniklo na báze vozidla so spaľovacím motorom. Projekt elektrického Volkswagenu má byť z pohľadu elektromobility revolučný, predovšetkým sa očakáva priaznivá cena. Nemecká automobilka má totiž vlastnú cestu k lacnejším akumulátorom. Akumulátory dnes tvoria významnú časť ceny vozidla.

Prvé skice elektrického Volkswagenu zverejnil britský Autocar, do konca týždňa už uvidíme auto aj na oficiálnych fotografiách. Pokiaľ ide o techniku, zatiaľ je všetko tajné. Modulárna platforma Volkswagenu určená pre elektromobily ale umožňuje zástavbu elektromotora vpredu, prípadne ešte jedného vzadu pre vozidlá s pohonom všetkých kolies. Akumulátory sú pod podlahou, čo šetrí miesto a znižuje ťažisko.

Do roku 2019 má mať Volkswagen elektrické auto, ktoré na jedno nabitie prejde až 500 km a bude sa nabíjať len 15 minút. To je podľa vedenia automobilky jediná cesta, ako prinútiť širšiu verejnosť k záujmu o elektromobil. Rovnako sa nemožno ubrániť dojmu, že automobilky tak nejako vnútorne počítajú s tým, že vlády budú rozdávať na obstaranie elektromobilu štedré dotácie... Zatiaľ nie je jasné, ako to bude so spaľovacím motorom pre predĺženie dojazdu. Miesto by pre neho teoreticky v aute bolo.

Nový elektrický model bude síce podobne veľký ako súčasný Golf, ale vďaka lepšiemu využitiu vnútorného priestoru má ponúknuť rovnako miesta ako Passat. Do roku 2025 chce Volkswagen predávať ročne milión elektrických áut a v ponuke bude mať tento hatchback, MPV, luxusný sedan, crossover a aj športové auto.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY