vytisknout velikost písma Elektrický Volkswagen Golf dorazil na český trh. Cena nie je úplne ľudová

Elektrický Volkswagen Golf dorazil na český trh. Cena nie je úplne ľudová

Po Volkswagene e-up! uvádza nemecký koncern na český trh druhý elektromobil, tentoraz odvodený od modelu Golf. Prípadní záujemcovia si musia pripraviť v prepočte minimálne 32 800 eur (s DPH).

V základnej výbave Volkswagenu e-Golf je automatická klimatizácia Climatronic, tempomat, palubný počítač, navigácia a tak ďalej. Zaujímavé sú však služby, ktoré Volkswagen k autu ponúka. Ak sa vám napríklad na ceste vybije batéria, automobilka bezplatne zaistí odťah k najbližšej dobíjacej stanici. Stať sa vám to môže trikrát za rok počas prvých dvoch rokov od dátumu predaja. Potom už táto služba bezplatná nebude.

Po dobu dvoch rokov platí tiež ponuka bezplatného zapožičania automobilu s konvenčným motorom na desať dní. Túto možnosť je možné využiť raz za rok. Maximálna veľkosť zapožičaného auta ale nemôže presiahnuť Volkswagen Golf.

Z ponuky príplatkových prvkov je k dispozícii napríklad metalický lak karosérie za, adaptívny tempomat, parkovací asistent alebo bezkľúčové odomykanie. Naopak bezplatne je možné podľa konfigurátora siahnuť po koženom čalúnení interiéru.

Volkswagen e-Golf používa elektromotor s výkonom 115 koní. Výrobca udáva dojazd až 190 km, maximálna rýchlosť činí 140 km/h. Plné dobitie z bežnej domácej zásuvky trvá trinásť hodín.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY