vytisknout velikost písma Elektrický Tesla Roadster vraj prejde na jedno nabitie cez 600 km

Elektrický Tesla Roadster vraj prejde na jedno nabitie cez 600 km

Ačkný rádius, respektíve doba potrebná k plnému nabitiu akumulátorov, je v elektromobiloch veľmi diskutovanou témou. Kalifornská spoločnosť Tesla teraz ale prichádza s vylepšeniami pre svoj prvý model Roadster predstavený v roku 2008, ktorý údajne významne predĺži dojazd. Auto má prejsť až 644 km na jedno nabitie.

Testovanie prototypov má začať v januári 2015 a ešte ten istý rok by si zákazníci mohli nechať upgradovať svoj Testla Roadster na verziu 3.0. Spoločnosť uvádza, že chce využiť poznatkov získaných pri výrobe, prevádzke a testovaní sedanu Tesla Model S.

Súčasťou balíčka vylepšení má byť výkonnejší akumulátor s kapacitou až 70 kWh namiesto súčasných 56 kWh. Napriek tomu bude akumulátor rovnako veľký a bude mať prakticky rovnakú hmotnosť. K dispozícii bude aj paket aerodynamických úprav, ktorý zníži koeficient odporu vzduchu z 0,36 na hodnotu 0,31. Tesla Roadster 3.0 dostane aj pneumatiky VUR 20% s nižším valivým odporom, nové ložiská s nízkym trením a ďalšie úpravy znižujúce trecie straty.

Udávaný dojazd 644 znie dosť fantasticky. Aj keď sa ale podarí akčný rádius skutočne predĺžiť na sľubovanú hodnotu, stále tu zostane problém s dobou potrebnou na nabíjanie. Avšak u roadstera sa asi nedá predpokladať, že by s ním chcel niekto počas jedného dňa nabehnúť viac ako tých 600 km...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY