vytisknout velikost písma Elektrický Tesla Roadster vraj prejde na jedno nabitie cez 600 km

Elektrický Tesla Roadster vraj prejde na jedno nabitie cez 600 km

Ačkný rádius, respektíve doba potrebná k plnému nabitiu akumulátorov, je v elektromobiloch veľmi diskutovanou témou. Kalifornská spoločnosť Tesla teraz ale prichádza s vylepšeniami pre svoj prvý model Roadster predstavený v roku 2008, ktorý údajne významne predĺži dojazd. Auto má prejsť až 644 km na jedno nabitie.

Testovanie prototypov má začať v januári 2015 a ešte ten istý rok by si zákazníci mohli nechať upgradovať svoj Testla Roadster na verziu 3.0. Spoločnosť uvádza, že chce využiť poznatkov získaných pri výrobe, prevádzke a testovaní sedanu Tesla Model S.

Súčasťou balíčka vylepšení má byť výkonnejší akumulátor s kapacitou až 70 kWh namiesto súčasných 56 kWh. Napriek tomu bude akumulátor rovnako veľký a bude mať prakticky rovnakú hmotnosť. K dispozícii bude aj paket aerodynamických úprav, ktorý zníži koeficient odporu vzduchu z 0,36 na hodnotu 0,31. Tesla Roadster 3.0 dostane aj pneumatiky VUR 20% s nižším valivým odporom, nové ložiská s nízkym trením a ďalšie úpravy znižujúce trecie straty.

Udávaný dojazd 644 znie dosť fantasticky. Aj keď sa ale podarí akčný rádius skutočne predĺžiť na sľubovanú hodnotu, stále tu zostane problém s dobou potrebnou na nabíjanie. Avšak u roadstera sa asi nedá predpokladať, že by s ním chcel niekto počas jedného dňa nabehnúť viac ako tých 600 km...

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY