vytisknout velikost písma Elektrický kabriolet Peugeot Fractal mieri do Frankfurtu

Elektrický kabriolet Peugeot Fractal mieri do Frankfurtu
Zoznam kapitol
  1. Peugeot Fractal
  2. Fotogaléria: Peugeot Fractal

Koncept Peugeot Fractal naznačuje, kadiaľ by sa mohla francúzska automobilka uberať so svojimi športovými autami. Aj keď do sériovej výroby sa Fractal nedostane, Peugeot sa hrá s myšlienkou kompaktného kupé a tiež kabrioletu s elektrickým alebo hybridným pohonom.

peugeot (19).jpgpeugeot (65).jpgpeugeot (37).jpgNahradí niekedy v dohľadnej dobe podobne strihaný kompaktný kabriolet modely 206 CC a 308 CC? Uvidíme, francúzska automobilka to úplne nevylučuje

Peugeot Fractal dostal dva elektromotory, každý má výkon 75 kW (102 koní) a poháňa jednu nápravu. Vďaka tomu koncept funguje ako štvorkolka. Energiu elektromotory berú z centrálne umiestneného akumulátora, ktorý má kapacitu 30 kWh a umožňuje dojazd až 450 km na jedno nabitie.

Koncept Peugeot Fractal je na pomery elektromobilov veľmi ľahký, váži len 1000 kg. Niet divu, že akceleráciu 0-100 km/h zvládne za 6,8 sekundy. Previsy sú krátke, na dĺžku auto meria len 3,8 metra. Zaujímavosťou je použitie vzduchového podvozku, ktorý mení svetlú výšku v rozmedzí 7 až 11 cm.

Peugeot sa skutočne vyhral aj s interiérom, kde je použitých 80% dielov vytvorených na 3D tlačiarni. Aj keď sa nepredpokladá, že sa podobný interiér dostane do sériovej výroby, niektoré detaily by sa mohli v budúcom Peugeote objaviť. Napríklad niektoré použité displeja alebo rozvrhnutie ovládacích prvkov má celkom slušnú šancu na výrobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY