vytisknout velikost písma Elektrický kabriolet Peugeot Fractal mieri do Frankfurtu

Elektrický kabriolet Peugeot Fractal mieri do Frankfurtu
Zoznam kapitol
  1. Peugeot Fractal
  2. Fotogaléria: Peugeot Fractal

Koncept Peugeot Fractal naznačuje, kadiaľ by sa mohla francúzska automobilka uberať so svojimi športovými autami. Aj keď do sériovej výroby sa Fractal nedostane, Peugeot sa hrá s myšlienkou kompaktného kupé a tiež kabrioletu s elektrickým alebo hybridným pohonom.

peugeot (19).jpgpeugeot (65).jpgpeugeot (37).jpgNahradí niekedy v dohľadnej dobe podobne strihaný kompaktný kabriolet modely 206 CC a 308 CC? Uvidíme, francúzska automobilka to úplne nevylučuje

Peugeot Fractal dostal dva elektromotory, každý má výkon 75 kW (102 koní) a poháňa jednu nápravu. Vďaka tomu koncept funguje ako štvorkolka. Energiu elektromotory berú z centrálne umiestneného akumulátora, ktorý má kapacitu 30 kWh a umožňuje dojazd až 450 km na jedno nabitie.

Koncept Peugeot Fractal je na pomery elektromobilov veľmi ľahký, váži len 1000 kg. Niet divu, že akceleráciu 0-100 km/h zvládne za 6,8 sekundy. Previsy sú krátke, na dĺžku auto meria len 3,8 metra. Zaujímavosťou je použitie vzduchového podvozku, ktorý mení svetlú výšku v rozmedzí 7 až 11 cm.

Peugeot sa skutočne vyhral aj s interiérom, kde je použitých 80% dielov vytvorených na 3D tlačiarni. Aj keď sa nepredpokladá, že sa podobný interiér dostane do sériovej výroby, niektoré detaily by sa mohli v budúcom Peugeote objaviť. Napríklad niektoré použité displeja alebo rozvrhnutie ovládacích prvkov má celkom slušnú šancu na výrobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY