vytisknout velikost písma Elektrický kabriolet Peugeot Fractal mieri do Frankfurtu

Elektrický kabriolet Peugeot Fractal mieri do Frankfurtu
Zoznam kapitol
  1. Peugeot Fractal
  2. Fotogaléria: Peugeot Fractal

Koncept Peugeot Fractal naznačuje, kadiaľ by sa mohla francúzska automobilka uberať so svojimi športovými autami. Aj keď do sériovej výroby sa Fractal nedostane, Peugeot sa hrá s myšlienkou kompaktného kupé a tiež kabrioletu s elektrickým alebo hybridným pohonom.

peugeot (19).jpgpeugeot (65).jpgpeugeot (37).jpgNahradí niekedy v dohľadnej dobe podobne strihaný kompaktný kabriolet modely 206 CC a 308 CC? Uvidíme, francúzska automobilka to úplne nevylučuje

Peugeot Fractal dostal dva elektromotory, každý má výkon 75 kW (102 koní) a poháňa jednu nápravu. Vďaka tomu koncept funguje ako štvorkolka. Energiu elektromotory berú z centrálne umiestneného akumulátora, ktorý má kapacitu 30 kWh a umožňuje dojazd až 450 km na jedno nabitie.

Koncept Peugeot Fractal je na pomery elektromobilov veľmi ľahký, váži len 1000 kg. Niet divu, že akceleráciu 0-100 km/h zvládne za 6,8 sekundy. Previsy sú krátke, na dĺžku auto meria len 3,8 metra. Zaujímavosťou je použitie vzduchového podvozku, ktorý mení svetlú výšku v rozmedzí 7 až 11 cm.

Peugeot sa skutočne vyhral aj s interiérom, kde je použitých 80% dielov vytvorených na 3D tlačiarni. Aj keď sa nepredpokladá, že sa podobný interiér dostane do sériovej výroby, niektoré detaily by sa mohli v budúcom Peugeote objaviť. Napríklad niektoré použité displeja alebo rozvrhnutie ovládacích prvkov má celkom slušnú šancu na výrobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY