vytisknout velikost písma Elektrický Golf prejde 100 km za 3 eurá, na prúd bude jazdiť aj Q7 či A6

Skupina Volkswagen se podle svých slov chce do roku 2018 stát „lídrem elektrické mobility“. Pomocí jí k tomu má řada nových modelů.
Elektrický Golf prejde 100 km za 3 eurá, na prúd bude jazdiť aj Q7 či A6

Je pochopiteľné, že pozornosť publika na včerajšom večeri skupiny Volkswagen zaujal skôr koncept Audi nanuk quattro alebo nové varianty superšportov od Lamborghini a Bugatti. Šéf koncernu Martin Winterkorn má ale v prioritách jasno: "Elektrifikujeme všetky kategórie áut," zdôraznil vo svojom prejave.

_DSC1374.JPG_DSC1378.JPG_DSC1523.JPGTri elektromobily skupiny VW: Audi e-tron, Volkswagen e-Golf a e-load up!

Do roku 2014 chce mať Volkswagen na trhu celkom 14 elektrických alebo hybridných modelov niekoľkých koncernových značiek. Volkswagen e-Golf je elektromobil, ktorý by mal prejsť vzdialenosť 100 km za 3,28 euro.

Výrobca zatiaľ nezverejnil žiadne technické informácie, ale z minulosti vieme, že e-Golf by mal byť poháňaný elektromotorom s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Očakávajte dojazd 150 km, zrýchlenie 0-100 km / h pod dvanásť sekúnd a najvyššia rýchlosť 140 km / h - samozrejme, že nie všetko naraz.

Ambície Volkswagenu na trhu malých rozvážkových áut do centier miest naznačuje koncept e-load up! Cenu za najoriginálnejší názov by síce nezískal, keby nejaká existovala, ale inak je to zaujímavé auto. Ponúka nákladový priestor 1400 litrov a nosnosť 306 kg, čo pre potreby kuriéra alebo služieb rozvážajúce jedlo bohato postačuje.

Jeho elektromotor dosahuje najvyšší výkon 82 koní, kontinuálny výkon je o 27 koní menej. Krútiaci moment 210 Nm postačuje na zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 12,4 s.

Do podlahy integrovaný lithium-ion akumulátor s kapacitou 18,7 kWh umožní jazdiť bez nabíjania 160 km, pričom nabitie na 80% trvá s rýchlonabíjačkou len 30 minút. Najazdiť s Volkswagenom e-load up! vzdialenosť 100 km by nemalo prevádzkovateľa vyjsť drahšie ako na tri eurá. Netušíme však, či automobilka do svojej kalkulácie započítala aj neustále zdražovanie elektriny v kontinentálnej Európe kvôli neuváženej podpore obnoviteľných zdrojov ...

aUSOL2038.bin.jpeg
Elektrický úžitkový up! predstavil Eckhard Scholz, ktorého si možno pamätáte z jeho angažmá v Škode

Minidodávkou a Golfom elektrické plány Volkswagenu nekončí. Ako Winterkorn zdôraznil, "elektromobily nemôžu byť pojazdnými kompromismi. Musia zákazníka presvedčiť v každom ohľade."

V nasledujúcich rokoch preto koncern predstaví hneď niekoľko elektrifikovaných modelov najrôznejších tried. V čele elektrickej vlny bude stáť Audi s modelmi A3 e-tron, Q7 e-tron, A6 e-tron A8 e-tron. Značka Volkswagen vsadí na plug-in hybridy Golf Twindrive a Passat Twindrive. Rovnakú koncepciu pohonu, teda hybridný hnací agregát s možnosťou dobíjania akumulátora z rozvodnej siete, dostane aj Cayenne S E-Hybrid.

Ak ju ešte nemáte, snáď aby ste začali zháňať domov nabíjačku. Zdá sa, že Volkswagen to začína myslieť s elektromobilmi vážne. A keď sa do bzučiacich áut naplno pustí najväčšia európska automobilka, ostatní ju budú chtiac nechtiac nasledovať.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY