vytisknout velikost písma Elektrický Golf prejde 100 km za 3 eurá, na prúd bude jazdiť aj Q7 či A6

Skupina Volkswagen se podle svých slov chce do roku 2018 stát „lídrem elektrické mobility“. Pomocí jí k tomu má řada nových modelů.
Elektrický Golf prejde 100 km za 3 eurá, na prúd bude jazdiť aj Q7 či A6

Je pochopiteľné, že pozornosť publika na včerajšom večeri skupiny Volkswagen zaujal skôr koncept Audi nanuk quattro alebo nové varianty superšportov od Lamborghini a Bugatti. Šéf koncernu Martin Winterkorn má ale v prioritách jasno: "Elektrifikujeme všetky kategórie áut," zdôraznil vo svojom prejave.

_DSC1374.JPG_DSC1378.JPG_DSC1523.JPGTri elektromobily skupiny VW: Audi e-tron, Volkswagen e-Golf a e-load up!

Do roku 2014 chce mať Volkswagen na trhu celkom 14 elektrických alebo hybridných modelov niekoľkých koncernových značiek. Volkswagen e-Golf je elektromobil, ktorý by mal prejsť vzdialenosť 100 km za 3,28 euro.

Výrobca zatiaľ nezverejnil žiadne technické informácie, ale z minulosti vieme, že e-Golf by mal byť poháňaný elektromotorom s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Očakávajte dojazd 150 km, zrýchlenie 0-100 km / h pod dvanásť sekúnd a najvyššia rýchlosť 140 km / h - samozrejme, že nie všetko naraz.

Ambície Volkswagenu na trhu malých rozvážkových áut do centier miest naznačuje koncept e-load up! Cenu za najoriginálnejší názov by síce nezískal, keby nejaká existovala, ale inak je to zaujímavé auto. Ponúka nákladový priestor 1400 litrov a nosnosť 306 kg, čo pre potreby kuriéra alebo služieb rozvážajúce jedlo bohato postačuje.

Jeho elektromotor dosahuje najvyšší výkon 82 koní, kontinuálny výkon je o 27 koní menej. Krútiaci moment 210 Nm postačuje na zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 12,4 s.

Do podlahy integrovaný lithium-ion akumulátor s kapacitou 18,7 kWh umožní jazdiť bez nabíjania 160 km, pričom nabitie na 80% trvá s rýchlonabíjačkou len 30 minút. Najazdiť s Volkswagenom e-load up! vzdialenosť 100 km by nemalo prevádzkovateľa vyjsť drahšie ako na tri eurá. Netušíme však, či automobilka do svojej kalkulácie započítala aj neustále zdražovanie elektriny v kontinentálnej Európe kvôli neuváženej podpore obnoviteľných zdrojov ...

aUSOL2038.bin.jpeg
Elektrický úžitkový up! predstavil Eckhard Scholz, ktorého si možno pamätáte z jeho angažmá v Škode

Minidodávkou a Golfom elektrické plány Volkswagenu nekončí. Ako Winterkorn zdôraznil, "elektromobily nemôžu byť pojazdnými kompromismi. Musia zákazníka presvedčiť v každom ohľade."

V nasledujúcich rokoch preto koncern predstaví hneď niekoľko elektrifikovaných modelov najrôznejších tried. V čele elektrickej vlny bude stáť Audi s modelmi A3 e-tron, Q7 e-tron, A6 e-tron A8 e-tron. Značka Volkswagen vsadí na plug-in hybridy Golf Twindrive a Passat Twindrive. Rovnakú koncepciu pohonu, teda hybridný hnací agregát s možnosťou dobíjania akumulátora z rozvodnej siete, dostane aj Cayenne S E-Hybrid.

Ak ju ešte nemáte, snáď aby ste začali zháňať domov nabíjačku. Zdá sa, že Volkswagen to začína myslieť s elektromobilmi vážne. A keď sa do bzučiacich áut naplno pustí najväčšia európska automobilka, ostatní ju budú chtiac nechtiac nasledovať.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY