vytisknout velikost písma Elektrický Golf prejde 100 km za 3 eurá, na prúd bude jazdiť aj Q7 či A6

Skupina Volkswagen se podle svých slov chce do roku 2018 stát „lídrem elektrické mobility“. Pomocí jí k tomu má řada nových modelů.
Elektrický Golf prejde 100 km za 3 eurá, na prúd bude jazdiť aj Q7 či A6

Je pochopiteľné, že pozornosť publika na včerajšom večeri skupiny Volkswagen zaujal skôr koncept Audi nanuk quattro alebo nové varianty superšportov od Lamborghini a Bugatti. Šéf koncernu Martin Winterkorn má ale v prioritách jasno: "Elektrifikujeme všetky kategórie áut," zdôraznil vo svojom prejave.

_DSC1374.JPG_DSC1378.JPG_DSC1523.JPGTri elektromobily skupiny VW: Audi e-tron, Volkswagen e-Golf a e-load up!

Do roku 2014 chce mať Volkswagen na trhu celkom 14 elektrických alebo hybridných modelov niekoľkých koncernových značiek. Volkswagen e-Golf je elektromobil, ktorý by mal prejsť vzdialenosť 100 km za 3,28 euro.

Výrobca zatiaľ nezverejnil žiadne technické informácie, ale z minulosti vieme, že e-Golf by mal byť poháňaný elektromotorom s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Očakávajte dojazd 150 km, zrýchlenie 0-100 km / h pod dvanásť sekúnd a najvyššia rýchlosť 140 km / h - samozrejme, že nie všetko naraz.

Ambície Volkswagenu na trhu malých rozvážkových áut do centier miest naznačuje koncept e-load up! Cenu za najoriginálnejší názov by síce nezískal, keby nejaká existovala, ale inak je to zaujímavé auto. Ponúka nákladový priestor 1400 litrov a nosnosť 306 kg, čo pre potreby kuriéra alebo služieb rozvážajúce jedlo bohato postačuje.

Jeho elektromotor dosahuje najvyšší výkon 82 koní, kontinuálny výkon je o 27 koní menej. Krútiaci moment 210 Nm postačuje na zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 12,4 s.

Do podlahy integrovaný lithium-ion akumulátor s kapacitou 18,7 kWh umožní jazdiť bez nabíjania 160 km, pričom nabitie na 80% trvá s rýchlonabíjačkou len 30 minút. Najazdiť s Volkswagenom e-load up! vzdialenosť 100 km by nemalo prevádzkovateľa vyjsť drahšie ako na tri eurá. Netušíme však, či automobilka do svojej kalkulácie započítala aj neustále zdražovanie elektriny v kontinentálnej Európe kvôli neuváženej podpore obnoviteľných zdrojov ...

aUSOL2038.bin.jpeg
Elektrický úžitkový up! predstavil Eckhard Scholz, ktorého si možno pamätáte z jeho angažmá v Škode

Minidodávkou a Golfom elektrické plány Volkswagenu nekončí. Ako Winterkorn zdôraznil, "elektromobily nemôžu byť pojazdnými kompromismi. Musia zákazníka presvedčiť v každom ohľade."

V nasledujúcich rokoch preto koncern predstaví hneď niekoľko elektrifikovaných modelov najrôznejších tried. V čele elektrickej vlny bude stáť Audi s modelmi A3 e-tron, Q7 e-tron, A6 e-tron A8 e-tron. Značka Volkswagen vsadí na plug-in hybridy Golf Twindrive a Passat Twindrive. Rovnakú koncepciu pohonu, teda hybridný hnací agregát s možnosťou dobíjania akumulátora z rozvodnej siete, dostane aj Cayenne S E-Hybrid.

Ak ju ešte nemáte, snáď aby ste začali zháňať domov nabíjačku. Zdá sa, že Volkswagen to začína myslieť s elektromobilmi vážne. A keď sa do bzučiacich áut naplno pustí najväčšia európska automobilka, ostatní ju budú chtiac nechtiac nasledovať.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY