vytisknout velikost písma Elektrický Golf prejde 100 km za 3 eurá, na prúd bude jazdiť aj Q7 či A6

Skupina Volkswagen se podle svých slov chce do roku 2018 stát „lídrem elektrické mobility“. Pomocí jí k tomu má řada nových modelů.
Elektrický Golf prejde 100 km za 3 eurá, na prúd bude jazdiť aj Q7 či A6

Je pochopiteľné, že pozornosť publika na včerajšom večeri skupiny Volkswagen zaujal skôr koncept Audi nanuk quattro alebo nové varianty superšportov od Lamborghini a Bugatti. Šéf koncernu Martin Winterkorn má ale v prioritách jasno: "Elektrifikujeme všetky kategórie áut," zdôraznil vo svojom prejave.

_DSC1374.JPG_DSC1378.JPG_DSC1523.JPGTri elektromobily skupiny VW: Audi e-tron, Volkswagen e-Golf a e-load up!

Do roku 2014 chce mať Volkswagen na trhu celkom 14 elektrických alebo hybridných modelov niekoľkých koncernových značiek. Volkswagen e-Golf je elektromobil, ktorý by mal prejsť vzdialenosť 100 km za 3,28 euro.

Výrobca zatiaľ nezverejnil žiadne technické informácie, ale z minulosti vieme, že e-Golf by mal byť poháňaný elektromotorom s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Očakávajte dojazd 150 km, zrýchlenie 0-100 km / h pod dvanásť sekúnd a najvyššia rýchlosť 140 km / h - samozrejme, že nie všetko naraz.

Ambície Volkswagenu na trhu malých rozvážkových áut do centier miest naznačuje koncept e-load up! Cenu za najoriginálnejší názov by síce nezískal, keby nejaká existovala, ale inak je to zaujímavé auto. Ponúka nákladový priestor 1400 litrov a nosnosť 306 kg, čo pre potreby kuriéra alebo služieb rozvážajúce jedlo bohato postačuje.

Jeho elektromotor dosahuje najvyšší výkon 82 koní, kontinuálny výkon je o 27 koní menej. Krútiaci moment 210 Nm postačuje na zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 12,4 s.

Do podlahy integrovaný lithium-ion akumulátor s kapacitou 18,7 kWh umožní jazdiť bez nabíjania 160 km, pričom nabitie na 80% trvá s rýchlonabíjačkou len 30 minút. Najazdiť s Volkswagenom e-load up! vzdialenosť 100 km by nemalo prevádzkovateľa vyjsť drahšie ako na tri eurá. Netušíme však, či automobilka do svojej kalkulácie započítala aj neustále zdražovanie elektriny v kontinentálnej Európe kvôli neuváženej podpore obnoviteľných zdrojov ...

aUSOL2038.bin.jpeg
Elektrický úžitkový up! predstavil Eckhard Scholz, ktorého si možno pamätáte z jeho angažmá v Škode

Minidodávkou a Golfom elektrické plány Volkswagenu nekončí. Ako Winterkorn zdôraznil, "elektromobily nemôžu byť pojazdnými kompromismi. Musia zákazníka presvedčiť v každom ohľade."

V nasledujúcich rokoch preto koncern predstaví hneď niekoľko elektrifikovaných modelov najrôznejších tried. V čele elektrickej vlny bude stáť Audi s modelmi A3 e-tron, Q7 e-tron, A6 e-tron A8 e-tron. Značka Volkswagen vsadí na plug-in hybridy Golf Twindrive a Passat Twindrive. Rovnakú koncepciu pohonu, teda hybridný hnací agregát s možnosťou dobíjania akumulátora z rozvodnej siete, dostane aj Cayenne S E-Hybrid.

Ak ju ešte nemáte, snáď aby ste začali zháňať domov nabíjačku. Zdá sa, že Volkswagen to začína myslieť s elektromobilmi vážne. A keď sa do bzučiacich áut naplno pustí najväčšia európska automobilka, ostatní ju budú chtiac nechtiac nasledovať.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY