vytisknout velikost písma Elektrický Ford Focus dostal nový akumulátor a má teraz väčší dojazd

Ford modernizoval elektrický Focus. Má o 10,5 kWh väčšiu kapacitu akumulátora a dojazd 225 km. Výkon elektromotora zostáva na hodnote 107 kW (145 k). K nám sa elektrický Focus stále oficiálne nedováža.
Elektrický Ford Focus dostal nový akumulátor a má teraz väčší dojazd

Ford modernizoval elektrický Focus. Dal mu novú sadu akumulátorov s väčšou kapacitou. Pôvodná kapacita 23 kWh sa rozširuje na 33,5 kWh. Nový akumulátor zároveň vďaka novému systému rekuperácie s "trénerom" úspory energie sľubuje aj rýchlejšie nabíjanie. Ford totiž po novom ponúka aj domáci rýchlonabíjací systém a pripojenie k štandardizovaným rychlonabíjačkám systému CCS (Combined Charging System).

Podľa Fordu sa akumulátor nabije na 80% kapacity za 30 minút. Reálny dojazd sa má pohybovať okolo 225 km. Z nášho testu elektromobilov ale vieme, že s reálnym dojazdom a predovšetkým udávanou spotrebou sa automobilky vždy o niekoľko desiatok kilometrov "netrafí"...

Cez domácu 32A zásuvku sa má Ford Focus nabiť za päť hodín, na zhruba 150km dojazd sa akumulátor nabije za tri až štyri hodiny. Podľa prieskumu Fordu rovnako 90% ľudí potrebuje denný dojazd do 100 km. Priemerne vraj ľudia prejdú za deň len 46 km.

Výkon ani dynamika Focusu Electric sa nemení. Stále má 107 kW (145 k) a z 0 na 100 km/h akceleruje za 11,4 sekundy.

K nám sa oficiálne elektrický Ford Focus nedováža, ale kúpite ho napríklad v Nemecku, vo Švajčiarsku, v Maďarsku, Fínsku, Belgicku a Veľkej Británii. Prinajmenšom v Nemecku zostáva rovnaká aj cena: 34 900 eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY