vytisknout velikost písma Elektrické SUV od Audi prejde vďaka novým batériám až 500 km

Automobilka dnes oficiálne oznámila, že bližšie nešpecifikované SUV dostane novú batériu s článkami od kórejských technologických gigantov.
Elektrické SUV od Audi prejde vďaka novým batériám až 500 km

Moduly od dodávateľských spoločností LG Chem a Samsung SDI sa majú stať základom elektrického pohonu SUV značky Audi. Oznámila to dnes samotná automobilka, ktorá vo vyhlásení uviedla, že zatiaľ bližšie nešpecifikovaný model bude mať dojazd viac ako 500 km na jedno nabitie.

Žiadne ďalšie podrobnosti o chystanom modeli firma nezverejnila. Zjavne sa však jedná o koncept Audi C-BEV, ktorý má byť predobrazom sériového Audi Q6 a ktorého premiéra je naplánovaná na autosalón vo Frankfurte.

Sľubovaný dojazd sa vzťahuje na predpísaný merací cyklus. Realita bude teda o niečo triezvejšia, rovnako ako v prípade spotreby paliva, ale aj tak by akčný rádius v rade stoviek kilometrov znamenal kvalitatívny posun oproti súčasnému stavu. Aspoň približne porovnateľný dojazd dnes ponúka v podstate len Tesla, ktorá je ale ľahšia a aerodynamickejšia než akékoľvek veľké luxusné SUV.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY