vytisknout velikost písma Elektrické SUV od Audi prejde vďaka novým batériám až 500 km

Automobilka dnes oficiálne oznámila, že bližšie nešpecifikované SUV dostane novú batériu s článkami od kórejských technologických gigantov.
Elektrické SUV od Audi prejde vďaka novým batériám až 500 km

Moduly od dodávateľských spoločností LG Chem a Samsung SDI sa majú stať základom elektrického pohonu SUV značky Audi. Oznámila to dnes samotná automobilka, ktorá vo vyhlásení uviedla, že zatiaľ bližšie nešpecifikovaný model bude mať dojazd viac ako 500 km na jedno nabitie.

Žiadne ďalšie podrobnosti o chystanom modeli firma nezverejnila. Zjavne sa však jedná o koncept Audi C-BEV, ktorý má byť predobrazom sériového Audi Q6 a ktorého premiéra je naplánovaná na autosalón vo Frankfurte.

Sľubovaný dojazd sa vzťahuje na predpísaný merací cyklus. Realita bude teda o niečo triezvejšia, rovnako ako v prípade spotreby paliva, ale aj tak by akčný rádius v rade stoviek kilometrov znamenal kvalitatívny posun oproti súčasnému stavu. Aspoň približne porovnateľný dojazd dnes ponúka v podstate len Tesla, ktorá je ale ľahšia a aerodynamickejšia než akékoľvek veľké luxusné SUV.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY