vytisknout velikost písma Elektrické SUV od Audi prejde vďaka novým batériám až 500 km

Automobilka dnes oficiálne oznámila, že bližšie nešpecifikované SUV dostane novú batériu s článkami od kórejských technologických gigantov.
Elektrické SUV od Audi prejde vďaka novým batériám až 500 km

Moduly od dodávateľských spoločností LG Chem a Samsung SDI sa majú stať základom elektrického pohonu SUV značky Audi. Oznámila to dnes samotná automobilka, ktorá vo vyhlásení uviedla, že zatiaľ bližšie nešpecifikovaný model bude mať dojazd viac ako 500 km na jedno nabitie.

Žiadne ďalšie podrobnosti o chystanom modeli firma nezverejnila. Zjavne sa však jedná o koncept Audi C-BEV, ktorý má byť predobrazom sériového Audi Q6 a ktorého premiéra je naplánovaná na autosalón vo Frankfurte.

Sľubovaný dojazd sa vzťahuje na predpísaný merací cyklus. Realita bude teda o niečo triezvejšia, rovnako ako v prípade spotreby paliva, ale aj tak by akčný rádius v rade stoviek kilometrov znamenal kvalitatívny posun oproti súčasnému stavu. Aspoň približne porovnateľný dojazd dnes ponúka v podstate len Tesla, ktorá je ale ľahšia a aerodynamickejšia než akékoľvek veľké luxusné SUV.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY