vytisknout velikost písma Elektrické Porsche nezostane len pri koncepte. Bude sa vyrábať

Elektrické Porsche nezostane len pri koncepte. Bude sa vyrábať

Nedávno sme tu mali test modernizovanej 911 Carrery S, ktorá prišla o atmosférický motor, čo niektorí fanúšikovia nenesú práve s veľkým nadšením. Lenže táto skutočnosť je len slabý odvar toho, čo sa chystá počas nasledujúcich rokov. Porsche totiž začne vyrábať čisto elektrické automobily. Ako vám znie spojenie "elektrické Porsche"?

Nejde o žiadnu správu, ktorú niekde niekto povedal. Porsche túto skutočnosť oznámilo oficiálnou cestou prostredníctvom tlačovej správy. Koncept Mission E, ktorý sme si mohli prezrieť na autosalóne vo Frankfurte, mieri do výroby. Prví záujemcovia si ho budú môcť kúpiť už o niekoľko rokov.

Automobilka má v pláne investíciu vo výške zhruba 700 miliónov eur do výrobných závodov. Okrem karosárne alebo lakovne sa bude samozrejme vo veľkom investovať aj do výroby motorov, kde budú vznikať elektrické pohonné jednotky. Celkom projekt elektrického Porsche prinesie cez tisíc nových pracovných miest.

Aj v budúcnosti chce Porsche vyrábať najlepšie športové autá, ibaže budú mať elektrické motory namiesto tých klasických. Len pripomenieme, že Porsche Mission E je štvordverové kupé ponúkajúce celkový výkon 440 kW (600 k). Voz došprintuje na 100 km/h za 3,5 s a jeho dojazd na jedno nabitie má presahovať 500 km. Na 80% sa akumulátory nabijú zhruba za štvrť hodiny.

mise_1.jpgmise_3.jpgmise_4.jpgmise_5.jpgmise_6.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY