vytisknout velikost písma Elektrické Porsche nezostane len pri koncepte. Bude sa vyrábať

Elektrické Porsche nezostane len pri koncepte. Bude sa vyrábať

Nedávno sme tu mali test modernizovanej 911 Carrery S, ktorá prišla o atmosférický motor, čo niektorí fanúšikovia nenesú práve s veľkým nadšením. Lenže táto skutočnosť je len slabý odvar toho, čo sa chystá počas nasledujúcich rokov. Porsche totiž začne vyrábať čisto elektrické automobily. Ako vám znie spojenie "elektrické Porsche"?

Nejde o žiadnu správu, ktorú niekde niekto povedal. Porsche túto skutočnosť oznámilo oficiálnou cestou prostredníctvom tlačovej správy. Koncept Mission E, ktorý sme si mohli prezrieť na autosalóne vo Frankfurte, mieri do výroby. Prví záujemcovia si ho budú môcť kúpiť už o niekoľko rokov.

Automobilka má v pláne investíciu vo výške zhruba 700 miliónov eur do výrobných závodov. Okrem karosárne alebo lakovne sa bude samozrejme vo veľkom investovať aj do výroby motorov, kde budú vznikať elektrické pohonné jednotky. Celkom projekt elektrického Porsche prinesie cez tisíc nových pracovných miest.

Aj v budúcnosti chce Porsche vyrábať najlepšie športové autá, ibaže budú mať elektrické motory namiesto tých klasických. Len pripomenieme, že Porsche Mission E je štvordverové kupé ponúkajúce celkový výkon 440 kW (600 k). Voz došprintuje na 100 km/h za 3,5 s a jeho dojazd na jedno nabitie má presahovať 500 km. Na 80% sa akumulátory nabijú zhruba za štvrť hodiny.

mise_1.jpgmise_3.jpgmise_4.jpgmise_5.jpgmise_6.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY