vytisknout velikost písma Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.
Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Elektrický model BMW i5 skôr ako v roku 2020 nedorazí. Bude to crossover medzi sedanom, hatchbackom, kupé a SUV a automobilka ním vyplní medzeru medzi mestským modelom i3 a športovým i8. Ako konkurencia elektromobilov Tesla ale BMW prinesie jednu zásadnú výhodu - spaľovací motor za príplatok.

"Palubný generátor bude hrať v najbližších rokoch dôležitú úlohu, kedy dojazd čistých elektromobilov bude limitujúcim faktorom a zdrojom obáv potenciálnych kupcov," zveril sa magazínu Car & Driver Henrik Wenders, ktorý má u BMW na starosti model i5.

Pri modeli BMW i3 si záložný motor objednalo asi 60% ľudí, čo bolo oveľa viac, než koľko automobilka očakávala. Avšak čísla postupne klesajú a BMW sa domnieva, že to bola skôr psychologická záležitosť než nutnosť. Ľudia spaľovací motor vraj potrebujú stále menej a menej.

"Model i3 je druhé alebo tretie auto v rodine, ale o i5 musíme uvažovať ako o potenciálnom jedinom rodinnom aute," doplnil Wanders. Práve príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.

Výzvou pre model BMW i5 bude aj ponúknuť taký palubný generátor elektriny, ktorý nezníži dynamický potenciál auta a postará sa o dostatočnú výrobu elektriny. BMW sa tiež nechce púšťať do pretekov o maximálny dojazd elektromobilov, takže veľkosť akumulátorov bude obmedzená. O modele i5 sa hovorí ako o aute s maximálnou kapacitou akumulátorov 75 kWh.

Podľa automobilky je dôležité nájsť rozumnú rovnováhu medzi elektrickým dojazdom a veľkosťou, hmotnosťou i cenou akumulátorov. Výroba veľkých batérií je aj energeticky náročná a BMW nechce, aby takéto auto malo vo výsledku väčší uhlíkový odtlačok ako klasické vozidlá so spaľovacím motorom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY