vytisknout velikost písma Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.
Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Elektrický model BMW i5 skôr ako v roku 2020 nedorazí. Bude to crossover medzi sedanom, hatchbackom, kupé a SUV a automobilka ním vyplní medzeru medzi mestským modelom i3 a športovým i8. Ako konkurencia elektromobilov Tesla ale BMW prinesie jednu zásadnú výhodu - spaľovací motor za príplatok.

"Palubný generátor bude hrať v najbližších rokoch dôležitú úlohu, kedy dojazd čistých elektromobilov bude limitujúcim faktorom a zdrojom obáv potenciálnych kupcov," zveril sa magazínu Car & Driver Henrik Wenders, ktorý má u BMW na starosti model i5.

Pri modeli BMW i3 si záložný motor objednalo asi 60% ľudí, čo bolo oveľa viac, než koľko automobilka očakávala. Avšak čísla postupne klesajú a BMW sa domnieva, že to bola skôr psychologická záležitosť než nutnosť. Ľudia spaľovací motor vraj potrebujú stále menej a menej.

"Model i3 je druhé alebo tretie auto v rodine, ale o i5 musíme uvažovať ako o potenciálnom jedinom rodinnom aute," doplnil Wanders. Práve príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.

Výzvou pre model BMW i5 bude aj ponúknuť taký palubný generátor elektriny, ktorý nezníži dynamický potenciál auta a postará sa o dostatočnú výrobu elektriny. BMW sa tiež nechce púšťať do pretekov o maximálny dojazd elektromobilov, takže veľkosť akumulátorov bude obmedzená. O modele i5 sa hovorí ako o aute s maximálnou kapacitou akumulátorov 75 kWh.

Podľa automobilky je dôležité nájsť rozumnú rovnováhu medzi elektrickým dojazdom a veľkosťou, hmotnosťou i cenou akumulátorov. Výroba veľkých batérií je aj energeticky náročná a BMW nechce, aby takéto auto malo vo výsledku väčší uhlíkový odtlačok ako klasické vozidlá so spaľovacím motorom.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY