vytisknout velikost písma Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.
Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Elektrický model BMW i5 skôr ako v roku 2020 nedorazí. Bude to crossover medzi sedanom, hatchbackom, kupé a SUV a automobilka ním vyplní medzeru medzi mestským modelom i3 a športovým i8. Ako konkurencia elektromobilov Tesla ale BMW prinesie jednu zásadnú výhodu - spaľovací motor za príplatok.

"Palubný generátor bude hrať v najbližších rokoch dôležitú úlohu, kedy dojazd čistých elektromobilov bude limitujúcim faktorom a zdrojom obáv potenciálnych kupcov," zveril sa magazínu Car & Driver Henrik Wenders, ktorý má u BMW na starosti model i5.

Pri modeli BMW i3 si záložný motor objednalo asi 60% ľudí, čo bolo oveľa viac, než koľko automobilka očakávala. Avšak čísla postupne klesajú a BMW sa domnieva, že to bola skôr psychologická záležitosť než nutnosť. Ľudia spaľovací motor vraj potrebujú stále menej a menej.

"Model i3 je druhé alebo tretie auto v rodine, ale o i5 musíme uvažovať ako o potenciálnom jedinom rodinnom aute," doplnil Wanders. Práve príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.

Výzvou pre model BMW i5 bude aj ponúknuť taký palubný generátor elektriny, ktorý nezníži dynamický potenciál auta a postará sa o dostatočnú výrobu elektriny. BMW sa tiež nechce púšťať do pretekov o maximálny dojazd elektromobilov, takže veľkosť akumulátorov bude obmedzená. O modele i5 sa hovorí ako o aute s maximálnou kapacitou akumulátorov 75 kWh.

Podľa automobilky je dôležité nájsť rozumnú rovnováhu medzi elektrickým dojazdom a veľkosťou, hmotnosťou i cenou akumulátorov. Výroba veľkých batérií je aj energeticky náročná a BMW nechce, aby takéto auto malo vo výsledku väčší uhlíkový odtlačok ako klasické vozidlá so spaľovacím motorom.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY