vytisknout velikost písma Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.
Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Elektrický model BMW i5 skôr ako v roku 2020 nedorazí. Bude to crossover medzi sedanom, hatchbackom, kupé a SUV a automobilka ním vyplní medzeru medzi mestským modelom i3 a športovým i8. Ako konkurencia elektromobilov Tesla ale BMW prinesie jednu zásadnú výhodu - spaľovací motor za príplatok.

"Palubný generátor bude hrať v najbližších rokoch dôležitú úlohu, kedy dojazd čistých elektromobilov bude limitujúcim faktorom a zdrojom obáv potenciálnych kupcov," zveril sa magazínu Car & Driver Henrik Wenders, ktorý má u BMW na starosti model i5.

Pri modeli BMW i3 si záložný motor objednalo asi 60% ľudí, čo bolo oveľa viac, než koľko automobilka očakávala. Avšak čísla postupne klesajú a BMW sa domnieva, že to bola skôr psychologická záležitosť než nutnosť. Ľudia spaľovací motor vraj potrebujú stále menej a menej.

"Model i3 je druhé alebo tretie auto v rodine, ale o i5 musíme uvažovať ako o potenciálnom jedinom rodinnom aute," doplnil Wanders. Práve príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.

Výzvou pre model BMW i5 bude aj ponúknuť taký palubný generátor elektriny, ktorý nezníži dynamický potenciál auta a postará sa o dostatočnú výrobu elektriny. BMW sa tiež nechce púšťať do pretekov o maximálny dojazd elektromobilov, takže veľkosť akumulátorov bude obmedzená. O modele i5 sa hovorí ako o aute s maximálnou kapacitou akumulátorov 75 kWh.

Podľa automobilky je dôležité nájsť rozumnú rovnováhu medzi elektrickým dojazdom a veľkosťou, hmotnosťou i cenou akumulátorov. Výroba veľkých batérií je aj energeticky náročná a BMW nechce, aby takéto auto malo vo výsledku väčší uhlíkový odtlačok ako klasické vozidlá so spaľovacím motorom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY