vytisknout velikost písma Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.
Elektrické BMW sa záložného motora nevzdajú, ani model i5

Elektrický model BMW i5 skôr ako v roku 2020 nedorazí. Bude to crossover medzi sedanom, hatchbackom, kupé a SUV a automobilka ním vyplní medzeru medzi mestským modelom i3 a športovým i8. Ako konkurencia elektromobilov Tesla ale BMW prinesie jednu zásadnú výhodu - spaľovací motor za príplatok.

"Palubný generátor bude hrať v najbližších rokoch dôležitú úlohu, kedy dojazd čistých elektromobilov bude limitujúcim faktorom a zdrojom obáv potenciálnych kupcov," zveril sa magazínu Car & Driver Henrik Wenders, ktorý má u BMW na starosti model i5.

Pri modeli BMW i3 si záložný motor objednalo asi 60% ľudí, čo bolo oveľa viac, než koľko automobilka očakávala. Avšak čísla postupne klesajú a BMW sa domnieva, že to bola skôr psychologická záležitosť než nutnosť. Ľudia spaľovací motor vraj potrebujú stále menej a menej.

"Model i3 je druhé alebo tretie auto v rodine, ale o i5 musíme uvažovať ako o potenciálnom jedinom rodinnom aute," doplnil Wanders. Práve príplatkový spaľovací motor má presvedčiť tých klientov, ktorí nechcú byť odkázaní na obmedzenú sieť čerpacích staníc a dlhé dobíjanie.

Výzvou pre model BMW i5 bude aj ponúknuť taký palubný generátor elektriny, ktorý nezníži dynamický potenciál auta a postará sa o dostatočnú výrobu elektriny. BMW sa tiež nechce púšťať do pretekov o maximálny dojazd elektromobilov, takže veľkosť akumulátorov bude obmedzená. O modele i5 sa hovorí ako o aute s maximálnou kapacitou akumulátorov 75 kWh.

Podľa automobilky je dôležité nájsť rozumnú rovnováhu medzi elektrickým dojazdom a veľkosťou, hmotnosťou i cenou akumulátorov. Výroba veľkých batérií je aj energeticky náročná a BMW nechce, aby takéto auto malo vo výsledku väčší uhlíkový odtlačok ako klasické vozidlá so spaľovacím motorom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY