vytisknout velikost písma Elektrické BMW i5 začína vyplávať na povrch. Bude aj ako plug-in hybrid

Model i5 by sa mal stať chrbticou ponuky futuristických elektrických modelov značky BMW. Do predaja ale nedorazí skôr ako v roku 2019.
Elektrické BMW i5 začína vyplávať na povrch. Bude aj ako plug-in hybrid

Elektrické futuristické modely BMW i3 a BMW i8 doplní v roku 2016 dlho očakávaný model BMW i5. Veľkosťou pôjde o auto podobné súčasnému BMW radu 3, ale nad dizajnom ešte visí otáznik. Klasický sedan to asi nebude, BMW sa pri tomto elektromobile viac odviaže.

Základ bude opäť tvoriť monokok z uhlíkových vlákien a BMW použije vo veľkej miere aj hliník. Karoséria potom bude mixom plastov, uhlíkových kompozitov a hliníka. Najmä exponované miesta, ktoré prichádzajú k ujme pri bežných nehodách, budú zrejme plastové.

BMW sa podľa nemeckého AutoBild hrá aj s možnosťou použiť rozmerné hore otvárateľné dvere a riešenie bez B stĺpika, ale otázka je, či by toto riešenie zákazníci uvítali. BMW i5 predsa len príde do segmentu, kde nakupuje aj dosť konzervatívna klientela. Dizajn nebude tak odvážny ako napríklad pri modeli i8, ale zas nie tak usadnutý ako sú klasické trojky alebo päťky.

Pod kapotou má byť elektromotor s výkonom 220 až 270 koní umožňujúci dojazd až 400 km. Autobild spočítal, že to bude ale vyžadovať akumulátory s kapacitou 75 kWh. Ďalšou možnosťou bude plug-in hybrid s pomocným spaľovacím motorom, ktorý by rozšíril možnosti tohto modelu.

V hre je použitie pomocného štvorvalca 2,0 l s preplňovaním ako generátor, prípadne modifikácia pohonnej sústavy z BMW i8, ktorá vsádza na preplňovaný trojvalec 1,5 l. BMW teraz stavia motory ako spojené jednovalcové moduly, takže môžeme pokojne vidieť aj pomocný dvojvalec...

Budúci rok uvidíme koncept a produkčné auto by malo doraziť k predajcom až v roku 2019. Hmotnosť sériového vozidla by sa mala zmestiť do 1500 kg. BMW i5 by malo umožňovať aj čiastočne autonómnu jazdu a ponúkne aj systém automatického parkovania, čo prinesie nová generácia BMW radu 7.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY