vytisknout velikost písma Elektrické BMW i5 začína vyplávať na povrch. Bude aj ako plug-in hybrid

Model i5 by sa mal stať chrbticou ponuky futuristických elektrických modelov značky BMW. Do predaja ale nedorazí skôr ako v roku 2019.
Elektrické BMW i5 začína vyplávať na povrch. Bude aj ako plug-in hybrid

Elektrické futuristické modely BMW i3 a BMW i8 doplní v roku 2016 dlho očakávaný model BMW i5. Veľkosťou pôjde o auto podobné súčasnému BMW radu 3, ale nad dizajnom ešte visí otáznik. Klasický sedan to asi nebude, BMW sa pri tomto elektromobile viac odviaže.

Základ bude opäť tvoriť monokok z uhlíkových vlákien a BMW použije vo veľkej miere aj hliník. Karoséria potom bude mixom plastov, uhlíkových kompozitov a hliníka. Najmä exponované miesta, ktoré prichádzajú k ujme pri bežných nehodách, budú zrejme plastové.

BMW sa podľa nemeckého AutoBild hrá aj s možnosťou použiť rozmerné hore otvárateľné dvere a riešenie bez B stĺpika, ale otázka je, či by toto riešenie zákazníci uvítali. BMW i5 predsa len príde do segmentu, kde nakupuje aj dosť konzervatívna klientela. Dizajn nebude tak odvážny ako napríklad pri modeli i8, ale zas nie tak usadnutý ako sú klasické trojky alebo päťky.

Pod kapotou má byť elektromotor s výkonom 220 až 270 koní umožňujúci dojazd až 400 km. Autobild spočítal, že to bude ale vyžadovať akumulátory s kapacitou 75 kWh. Ďalšou možnosťou bude plug-in hybrid s pomocným spaľovacím motorom, ktorý by rozšíril možnosti tohto modelu.

V hre je použitie pomocného štvorvalca 2,0 l s preplňovaním ako generátor, prípadne modifikácia pohonnej sústavy z BMW i8, ktorá vsádza na preplňovaný trojvalec 1,5 l. BMW teraz stavia motory ako spojené jednovalcové moduly, takže môžeme pokojne vidieť aj pomocný dvojvalec...

Budúci rok uvidíme koncept a produkčné auto by malo doraziť k predajcom až v roku 2019. Hmotnosť sériového vozidla by sa mala zmestiť do 1500 kg. BMW i5 by malo umožňovať aj čiastočne autonómnu jazdu a ponúkne aj systém automatického parkovania, čo prinesie nová generácia BMW radu 7.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY