vytisknout velikost písma Elektrické BMW i5 začína vyplávať na povrch. Bude aj ako plug-in hybrid

Model i5 by sa mal stať chrbticou ponuky futuristických elektrických modelov značky BMW. Do predaja ale nedorazí skôr ako v roku 2019.
Elektrické BMW i5 začína vyplávať na povrch. Bude aj ako plug-in hybrid

Elektrické futuristické modely BMW i3 a BMW i8 doplní v roku 2016 dlho očakávaný model BMW i5. Veľkosťou pôjde o auto podobné súčasnému BMW radu 3, ale nad dizajnom ešte visí otáznik. Klasický sedan to asi nebude, BMW sa pri tomto elektromobile viac odviaže.

Základ bude opäť tvoriť monokok z uhlíkových vlákien a BMW použije vo veľkej miere aj hliník. Karoséria potom bude mixom plastov, uhlíkových kompozitov a hliníka. Najmä exponované miesta, ktoré prichádzajú k ujme pri bežných nehodách, budú zrejme plastové.

BMW sa podľa nemeckého AutoBild hrá aj s možnosťou použiť rozmerné hore otvárateľné dvere a riešenie bez B stĺpika, ale otázka je, či by toto riešenie zákazníci uvítali. BMW i5 predsa len príde do segmentu, kde nakupuje aj dosť konzervatívna klientela. Dizajn nebude tak odvážny ako napríklad pri modeli i8, ale zas nie tak usadnutý ako sú klasické trojky alebo päťky.

Pod kapotou má byť elektromotor s výkonom 220 až 270 koní umožňujúci dojazd až 400 km. Autobild spočítal, že to bude ale vyžadovať akumulátory s kapacitou 75 kWh. Ďalšou možnosťou bude plug-in hybrid s pomocným spaľovacím motorom, ktorý by rozšíril možnosti tohto modelu.

V hre je použitie pomocného štvorvalca 2,0 l s preplňovaním ako generátor, prípadne modifikácia pohonnej sústavy z BMW i8, ktorá vsádza na preplňovaný trojvalec 1,5 l. BMW teraz stavia motory ako spojené jednovalcové moduly, takže môžeme pokojne vidieť aj pomocný dvojvalec...

Budúci rok uvidíme koncept a produkčné auto by malo doraziť k predajcom až v roku 2019. Hmotnosť sériového vozidla by sa mala zmestiť do 1500 kg. BMW i5 by malo umožňovať aj čiastočne autonómnu jazdu a ponúkne aj systém automatického parkovania, čo prinesie nová generácia BMW radu 7.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY