vytisknout velikost písma Elektrické BMW i3 prvýkrát zblízka na videu z Frankfurtu

Popri sériovej verzii športového kupé BMW i8 priviezla mníchovská automobilka do Frankfurtu tiež sériovú verziu kompaktného mestského elektromobilu i3. Tu už o žiadnu veľkú premiéru nešlo, všetky informácie a fotografie firma zverejnila už v polovici prázdnin.

Nemohli sme si ale nechať ujsť príležitosť prezrieť si posla budúcnosti značky BMW s kamerou.

BMW i3 je štvormiestny automobil s rozmermi 3999 mm na dĺžku, 1775 mm na šírku a 1578 mm na výšku. Rázvor náprav dosahuje 2570 mm, svetlá výška má hodnotu 140 mm. Hnaná je zadná náprava, a to pomocou synchrónneho elektromotora. Jeho parametre už zazneli mnohokrát. Elektrickú energiu tento motor čerpá z lítium-iónového akumulátora s kapacitou 22 kWh a hmotnosťou približne 230 kg. Dobitie na 80% trvá pol hodiny, z klasickej domácej zásuvky potom osem hodín. Pri bežnej jazde udáva BMW dojazd 130 až 160 km, maximum je 200 km.

Oficiálna cena v korunách ani dátum začiatku predaja v SR doposiaľ zverejnené neboli. Vieme ale, že BMW i3 by malo stáť necelý 40 tisíc eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY