vytisknout velikost písma Elektrické BMW i3 prvýkrát zblízka na videu z Frankfurtu

Popri sériovej verzii športového kupé BMW i8 priviezla mníchovská automobilka do Frankfurtu tiež sériovú verziu kompaktného mestského elektromobilu i3. Tu už o žiadnu veľkú premiéru nešlo, všetky informácie a fotografie firma zverejnila už v polovici prázdnin.

Nemohli sme si ale nechať ujsť príležitosť prezrieť si posla budúcnosti značky BMW s kamerou.

BMW i3 je štvormiestny automobil s rozmermi 3999 mm na dĺžku, 1775 mm na šírku a 1578 mm na výšku. Rázvor náprav dosahuje 2570 mm, svetlá výška má hodnotu 140 mm. Hnaná je zadná náprava, a to pomocou synchrónneho elektromotora. Jeho parametre už zazneli mnohokrát. Elektrickú energiu tento motor čerpá z lítium-iónového akumulátora s kapacitou 22 kWh a hmotnosťou približne 230 kg. Dobitie na 80% trvá pol hodiny, z klasickej domácej zásuvky potom osem hodín. Pri bežnej jazde udáva BMW dojazd 130 až 160 km, maximum je 200 km.

Oficiálna cena v korunách ani dátum začiatku predaja v SR doposiaľ zverejnené neboli. Vieme ale, že BMW i3 by malo stáť necelý 40 tisíc eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY