vytisknout velikost písma Elektrické BMW i3 prvýkrát zblízka na videu z Frankfurtu

Popri sériovej verzii športového kupé BMW i8 priviezla mníchovská automobilka do Frankfurtu tiež sériovú verziu kompaktného mestského elektromobilu i3. Tu už o žiadnu veľkú premiéru nešlo, všetky informácie a fotografie firma zverejnila už v polovici prázdnin.

Nemohli sme si ale nechať ujsť príležitosť prezrieť si posla budúcnosti značky BMW s kamerou.

BMW i3 je štvormiestny automobil s rozmermi 3999 mm na dĺžku, 1775 mm na šírku a 1578 mm na výšku. Rázvor náprav dosahuje 2570 mm, svetlá výška má hodnotu 140 mm. Hnaná je zadná náprava, a to pomocou synchrónneho elektromotora. Jeho parametre už zazneli mnohokrát. Elektrickú energiu tento motor čerpá z lítium-iónového akumulátora s kapacitou 22 kWh a hmotnosťou približne 230 kg. Dobitie na 80% trvá pol hodiny, z klasickej domácej zásuvky potom osem hodín. Pri bežnej jazde udáva BMW dojazd 130 až 160 km, maximum je 200 km.

Oficiálna cena v korunách ani dátum začiatku predaja v SR doposiaľ zverejnené neboli. Vieme ale, že BMW i3 by malo stáť necelý 40 tisíc eur.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY