vytisknout velikost písma Elektrické BMW i3 prvýkrát zblízka na videu z Frankfurtu

Popri sériovej verzii športového kupé BMW i8 priviezla mníchovská automobilka do Frankfurtu tiež sériovú verziu kompaktného mestského elektromobilu i3. Tu už o žiadnu veľkú premiéru nešlo, všetky informácie a fotografie firma zverejnila už v polovici prázdnin.

Nemohli sme si ale nechať ujsť príležitosť prezrieť si posla budúcnosti značky BMW s kamerou.

BMW i3 je štvormiestny automobil s rozmermi 3999 mm na dĺžku, 1775 mm na šírku a 1578 mm na výšku. Rázvor náprav dosahuje 2570 mm, svetlá výška má hodnotu 140 mm. Hnaná je zadná náprava, a to pomocou synchrónneho elektromotora. Jeho parametre už zazneli mnohokrát. Elektrickú energiu tento motor čerpá z lítium-iónového akumulátora s kapacitou 22 kWh a hmotnosťou približne 230 kg. Dobitie na 80% trvá pol hodiny, z klasickej domácej zásuvky potom osem hodín. Pri bežnej jazde udáva BMW dojazd 130 až 160 km, maximum je 200 km.

Oficiálna cena v korunách ani dátum začiatku predaja v SR doposiaľ zverejnené neboli. Vieme ale, že BMW i3 by malo stáť necelý 40 tisíc eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY