vytisknout velikost písma Elektrické BMW i3 prvýkrát zblízka na videu z Frankfurtu

Popri sériovej verzii športového kupé BMW i8 priviezla mníchovská automobilka do Frankfurtu tiež sériovú verziu kompaktného mestského elektromobilu i3. Tu už o žiadnu veľkú premiéru nešlo, všetky informácie a fotografie firma zverejnila už v polovici prázdnin.

Nemohli sme si ale nechať ujsť príležitosť prezrieť si posla budúcnosti značky BMW s kamerou.

BMW i3 je štvormiestny automobil s rozmermi 3999 mm na dĺžku, 1775 mm na šírku a 1578 mm na výšku. Rázvor náprav dosahuje 2570 mm, svetlá výška má hodnotu 140 mm. Hnaná je zadná náprava, a to pomocou synchrónneho elektromotora. Jeho parametre už zazneli mnohokrát. Elektrickú energiu tento motor čerpá z lítium-iónového akumulátora s kapacitou 22 kWh a hmotnosťou približne 230 kg. Dobitie na 80% trvá pol hodiny, z klasickej domácej zásuvky potom osem hodín. Pri bežnej jazde udáva BMW dojazd 130 až 160 km, maximum je 200 km.

Oficiálna cena v korunách ani dátum začiatku predaja v SR doposiaľ zverejnené neboli. Vieme ale, že BMW i3 by malo stáť necelý 40 tisíc eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY