vytisknout velikost písma Elektrické Audi R8 e-tron má predĺžený dojazd a 920 Nm

Elektrické Audi R8 e-tron má predĺžený dojazd a 920 Nm

Nové Audi R8 druhej generácie už nie je žiadnym tajomstvom a spolu s desaťvalcovou novinkou odhalilo Audi tiež informácie o druhej generácii elektrického modelu R8 e-tron. Ešte ale neukázalo fotografie, takže si k titulnému obrázku vypožičiame R8 so spaľovacím motorom.

Audi R8 e-tron 2.0 má nové akumulátory s výrazne väčšou kapacitou. Tá sa zvýšila zo 49 kWh na 92 ​​kWh bez nutnosti zväčšiť objem akumulátorov. Aj vďaka tomu sa viac ako zdvojnásobil udávaný dojazd z 215 na 450 km.
Audi tiež vyvinulo nový palubný systém dobíjania pomenovaný ako Combined Charging System, ktorý umožní akumulátory nabiť na plnú kapacitu za menej ako dve hodiny.

Výkon dvoch elektromotorov sa zdvihol z 280 na 340 kW (462 k) a krútiaci moment vyskočil z 820 na 920 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je záležitosťou 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť môže byť obmedzená až na 250 km/h. Na rozdiel od prvého Audi R8 e-tron sa bude druhá generácia už predávať. Objednať si ho vraj môžete už niekedy na konci tohto roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY