vytisknout velikost písma Elektrické Audi R8 e-tron má predĺžený dojazd a 920 Nm

Elektrické Audi R8 e-tron má predĺžený dojazd a 920 Nm

Nové Audi R8 druhej generácie už nie je žiadnym tajomstvom a spolu s desaťvalcovou novinkou odhalilo Audi tiež informácie o druhej generácii elektrického modelu R8 e-tron. Ešte ale neukázalo fotografie, takže si k titulnému obrázku vypožičiame R8 so spaľovacím motorom.

Audi R8 e-tron 2.0 má nové akumulátory s výrazne väčšou kapacitou. Tá sa zvýšila zo 49 kWh na 92 ​​kWh bez nutnosti zväčšiť objem akumulátorov. Aj vďaka tomu sa viac ako zdvojnásobil udávaný dojazd z 215 na 450 km.
Audi tiež vyvinulo nový palubný systém dobíjania pomenovaný ako Combined Charging System, ktorý umožní akumulátory nabiť na plnú kapacitu za menej ako dve hodiny.

Výkon dvoch elektromotorov sa zdvihol z 280 na 340 kW (462 k) a krútiaci moment vyskočil z 820 na 920 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je záležitosťou 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť môže byť obmedzená až na 250 km/h. Na rozdiel od prvého Audi R8 e-tron sa bude druhá generácia už predávať. Objednať si ho vraj môžete už niekedy na konci tohto roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY