vytisknout velikost písma Elektrické Audi R8 e-tron má predĺžený dojazd a 920 Nm

Elektrické Audi R8 e-tron má predĺžený dojazd a 920 Nm

Nové Audi R8 druhej generácie už nie je žiadnym tajomstvom a spolu s desaťvalcovou novinkou odhalilo Audi tiež informácie o druhej generácii elektrického modelu R8 e-tron. Ešte ale neukázalo fotografie, takže si k titulnému obrázku vypožičiame R8 so spaľovacím motorom.

Audi R8 e-tron 2.0 má nové akumulátory s výrazne väčšou kapacitou. Tá sa zvýšila zo 49 kWh na 92 ​​kWh bez nutnosti zväčšiť objem akumulátorov. Aj vďaka tomu sa viac ako zdvojnásobil udávaný dojazd z 215 na 450 km.
Audi tiež vyvinulo nový palubný systém dobíjania pomenovaný ako Combined Charging System, ktorý umožní akumulátory nabiť na plnú kapacitu za menej ako dve hodiny.

Výkon dvoch elektromotorov sa zdvihol z 280 na 340 kW (462 k) a krútiaci moment vyskočil z 820 na 920 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je záležitosťou 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť môže byť obmedzená až na 250 km/h. Na rozdiel od prvého Audi R8 e-tron sa bude druhá generácia už predávať. Objednať si ho vraj môžete už niekedy na konci tohto roka.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY