vytisknout velikost písma Elektrické Audi R8 e-tron má predĺžený dojazd a 920 Nm

Elektrické Audi R8 e-tron má predĺžený dojazd a 920 Nm

Nové Audi R8 druhej generácie už nie je žiadnym tajomstvom a spolu s desaťvalcovou novinkou odhalilo Audi tiež informácie o druhej generácii elektrického modelu R8 e-tron. Ešte ale neukázalo fotografie, takže si k titulnému obrázku vypožičiame R8 so spaľovacím motorom.

Audi R8 e-tron 2.0 má nové akumulátory s výrazne väčšou kapacitou. Tá sa zvýšila zo 49 kWh na 92 ​​kWh bez nutnosti zväčšiť objem akumulátorov. Aj vďaka tomu sa viac ako zdvojnásobil udávaný dojazd z 215 na 450 km.
Audi tiež vyvinulo nový palubný systém dobíjania pomenovaný ako Combined Charging System, ktorý umožní akumulátory nabiť na plnú kapacitu za menej ako dve hodiny.

Výkon dvoch elektromotorov sa zdvihol z 280 na 340 kW (462 k) a krútiaci moment vyskočil z 820 na 920 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je záležitosťou 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť môže byť obmedzená až na 250 km/h. Na rozdiel od prvého Audi R8 e-tron sa bude druhá generácia už predávať. Objednať si ho vraj môžete už niekedy na konci tohto roka.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY