vytisknout velikost písma Elektrická dopravná zápcha: Takéto zvuky budete počuť v budúcnosti

V blízkej budúcnosti by sme sa mali dočkať príchodu množstva nových elektrických modelov. Elektromobily v nízkych rýchlostiach produkujú umelý zvuk. Ako by mohla znieť takáto elektrická zápcha, naznačuje priložené video.
Elektrická dopravná zápcha: Takéto zvuky budete počuť v budúcnosti

Zdá sa, že príchod veľkej elektrickej revolúcie je neodvratný. Automobilky svorne sľubujú uvedenie desiatok nových elektromobilov a EÚ do toho sprísňuje emisné limity. V budúcnosti by sme sa preto raz mohli dočkať (aspoň v niektorých štátoch) situácie, kedy väčšina vozidiel bude využívať elektrický pohon, čo by mohlo byť špeciálne v mestských zápchach zaujímavé.

Elektromobily (alebo hybridy pri jazde v elektrickom režime) totiž kvôli bezpečnosti produkujú umelý zvuk, aby ich chodci neprehliadli. Niektoré automobilky preto starostlivo ladia to, ako budú ich auta znieť. Napríklad taký Nissan nedávno predstavil zvuk svojich modelov budúcnosti. Pretože každý automobil bude znieť trochu inak, vznikne z toho dosť zvláštny mix. Jeho ochutnávku nájdete vo videu.

V ňom sa miešajú zvuky niekoľkých súčasných elektromobilov a práve budúcich Nissanov. Rovnako tak sa dá predpokladať, že sa veľmi rýchlo nájdu úpravcovia, ktorí vybavia váš elektromobil akýmkoľvek iným zvukom. Aj jednu takú ukážku na videu nájdete. Výsledkom je trochu nezvyčajný hluk, no mal by byť menej hlasný než to, čo poznáme z typického mestskej premávky dnešnej doby.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY