vytisknout velikost písma Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Nedávno sme vám ukazovali projekt, v rámci ktorého dostal starý Pontiac Firebird technický základ z Toyoty Prius. Ak ste si vtedy hovorili, že je to taký trochu zvláštne ekologický tuning, potom vám môžeme ukázať ešte niečo viac zvláštne. Ferrari, ktoré tiež prešlo podobným procesom. Akurát na jeho konci stojí čistokrvný elektromobil.

Ako základ tu poslúžilo Ferrari 308 GTS z roku 1978, ktoré existujúce majiteľ kúpil za prijateľných desať tisíc dolárov. Dôvod bol prostý, auto zasiahol menší požiar, ktorý síce príliš nepoškodil interiér, ale motor a motorový priestor áno.

ferrari_23.jpgferrari_21.jpgferrari_19.jpgferrari_11.jpgČisto elektrické Ferrari vyzerá na pohľad veľmi dobre a pomerne zaujímavá je aj použitá technika. O pomalý stroj sa rozhodne nejedná

Druhým důvodem byl záměr postavit elektromobil s výkonem zhruba 400 koní a aby bylo vše co nejjednodušší, tvůrci tohoto projektu sháněli vůz, který měl takříkajíc podvozek rychlejší než motor. I to ohořelé GTS splňovalo. Základ pro Ferrari 308 GTE byl položen.

Ferrari prešlo kompletnou prestavbou, kedy to najzaujímavejšie nájdeme pri zadnej nápravy. Tam sa nasťahovala trojica elektromotorov usporiadaná do V. Ich celkový výkon sa dostal dokonca na 342 kW, krútiaci moment dosahuje na 447 Nm. Trojica motorov mohla byť umiestnená nižšie než pôvodná jednotka, takže bolo znížené aj ťažisko.

Do auta sa nasťahovalo aj 48 lítium-iónových akumulátorov, kedy polovica zamierila dozadu a druhá sa nasťahovala pod prednú kapotu. Celková kapacita by mala byť 31,5 kWh a elektrické Ferrari by malo byť schopné prejsť až 160 km. Problémom samozrejme bude nárast hmotnosti. Autori tohto projektu ale auto celkovo odľahčili, takže je výsledok nakoniec ťažší iba o 68 kg.

ferrari_06.jpgferrari_01.jpgferrari_02.jpgferrari_03.jpgferrari_04.jpgferrari_05.jpgferrari_07.jpgferrari_08.jpgferrari_09.jpgferrari_10.jpgferrari_12.jpgferrari_13.jpgferrari_14.jpgferrari_15.jpgferrari_16.jpgferrari_17.jpgferrari_18.jpgferrari_20.jpgferrari_22.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY