vytisknout velikost písma Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Nedávno sme vám ukazovali projekt, v rámci ktorého dostal starý Pontiac Firebird technický základ z Toyoty Prius. Ak ste si vtedy hovorili, že je to taký trochu zvláštne ekologický tuning, potom vám môžeme ukázať ešte niečo viac zvláštne. Ferrari, ktoré tiež prešlo podobným procesom. Akurát na jeho konci stojí čistokrvný elektromobil.

Ako základ tu poslúžilo Ferrari 308 GTS z roku 1978, ktoré existujúce majiteľ kúpil za prijateľných desať tisíc dolárov. Dôvod bol prostý, auto zasiahol menší požiar, ktorý síce príliš nepoškodil interiér, ale motor a motorový priestor áno.

ferrari_23.jpgferrari_21.jpgferrari_19.jpgferrari_11.jpgČisto elektrické Ferrari vyzerá na pohľad veľmi dobre a pomerne zaujímavá je aj použitá technika. O pomalý stroj sa rozhodne nejedná

Druhým důvodem byl záměr postavit elektromobil s výkonem zhruba 400 koní a aby bylo vše co nejjednodušší, tvůrci tohoto projektu sháněli vůz, který měl takříkajíc podvozek rychlejší než motor. I to ohořelé GTS splňovalo. Základ pro Ferrari 308 GTE byl položen.

Ferrari prešlo kompletnou prestavbou, kedy to najzaujímavejšie nájdeme pri zadnej nápravy. Tam sa nasťahovala trojica elektromotorov usporiadaná do V. Ich celkový výkon sa dostal dokonca na 342 kW, krútiaci moment dosahuje na 447 Nm. Trojica motorov mohla byť umiestnená nižšie než pôvodná jednotka, takže bolo znížené aj ťažisko.

Do auta sa nasťahovalo aj 48 lítium-iónových akumulátorov, kedy polovica zamierila dozadu a druhá sa nasťahovala pod prednú kapotu. Celková kapacita by mala byť 31,5 kWh a elektrické Ferrari by malo byť schopné prejsť až 160 km. Problémom samozrejme bude nárast hmotnosti. Autori tohto projektu ale auto celkovo odľahčili, takže je výsledok nakoniec ťažší iba o 68 kg.

ferrari_06.jpgferrari_01.jpgferrari_02.jpgferrari_03.jpgferrari_04.jpgferrari_05.jpgferrari_07.jpgferrari_08.jpgferrari_09.jpgferrari_10.jpgferrari_12.jpgferrari_13.jpgferrari_14.jpgferrari_15.jpgferrari_16.jpgferrari_17.jpgferrari_18.jpgferrari_20.jpgferrari_22.jpg
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY