vytisknout velikost písma Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Nedávno sme vám ukazovali projekt, v rámci ktorého dostal starý Pontiac Firebird technický základ z Toyoty Prius. Ak ste si vtedy hovorili, že je to taký trochu zvláštne ekologický tuning, potom vám môžeme ukázať ešte niečo viac zvláštne. Ferrari, ktoré tiež prešlo podobným procesom. Akurát na jeho konci stojí čistokrvný elektromobil.

Ako základ tu poslúžilo Ferrari 308 GTS z roku 1978, ktoré existujúce majiteľ kúpil za prijateľných desať tisíc dolárov. Dôvod bol prostý, auto zasiahol menší požiar, ktorý síce príliš nepoškodil interiér, ale motor a motorový priestor áno.

ferrari_23.jpgferrari_21.jpgferrari_19.jpgferrari_11.jpgČisto elektrické Ferrari vyzerá na pohľad veľmi dobre a pomerne zaujímavá je aj použitá technika. O pomalý stroj sa rozhodne nejedná

Druhým důvodem byl záměr postavit elektromobil s výkonem zhruba 400 koní a aby bylo vše co nejjednodušší, tvůrci tohoto projektu sháněli vůz, který měl takříkajíc podvozek rychlejší než motor. I to ohořelé GTS splňovalo. Základ pro Ferrari 308 GTE byl položen.

Ferrari prešlo kompletnou prestavbou, kedy to najzaujímavejšie nájdeme pri zadnej nápravy. Tam sa nasťahovala trojica elektromotorov usporiadaná do V. Ich celkový výkon sa dostal dokonca na 342 kW, krútiaci moment dosahuje na 447 Nm. Trojica motorov mohla byť umiestnená nižšie než pôvodná jednotka, takže bolo znížené aj ťažisko.

Do auta sa nasťahovalo aj 48 lítium-iónových akumulátorov, kedy polovica zamierila dozadu a druhá sa nasťahovala pod prednú kapotu. Celková kapacita by mala byť 31,5 kWh a elektrické Ferrari by malo byť schopné prejsť až 160 km. Problémom samozrejme bude nárast hmotnosti. Autori tohto projektu ale auto celkovo odľahčili, takže je výsledok nakoniec ťažší iba o 68 kg.

ferrari_06.jpgferrari_01.jpgferrari_02.jpgferrari_03.jpgferrari_04.jpgferrari_05.jpgferrari_07.jpgferrari_08.jpgferrari_09.jpgferrari_10.jpgferrari_12.jpgferrari_13.jpgferrari_14.jpgferrari_15.jpgferrari_16.jpgferrari_17.jpgferrari_18.jpgferrari_20.jpgferrari_22.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY