vytisknout velikost písma Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Nedávno sme vám ukazovali projekt, v rámci ktorého dostal starý Pontiac Firebird technický základ z Toyoty Prius. Ak ste si vtedy hovorili, že je to taký trochu zvláštne ekologický tuning, potom vám môžeme ukázať ešte niečo viac zvláštne. Ferrari, ktoré tiež prešlo podobným procesom. Akurát na jeho konci stojí čistokrvný elektromobil.

Ako základ tu poslúžilo Ferrari 308 GTS z roku 1978, ktoré existujúce majiteľ kúpil za prijateľných desať tisíc dolárov. Dôvod bol prostý, auto zasiahol menší požiar, ktorý síce príliš nepoškodil interiér, ale motor a motorový priestor áno.

ferrari_23.jpgferrari_21.jpgferrari_19.jpgferrari_11.jpgČisto elektrické Ferrari vyzerá na pohľad veľmi dobre a pomerne zaujímavá je aj použitá technika. O pomalý stroj sa rozhodne nejedná

Druhým důvodem byl záměr postavit elektromobil s výkonem zhruba 400 koní a aby bylo vše co nejjednodušší, tvůrci tohoto projektu sháněli vůz, který měl takříkajíc podvozek rychlejší než motor. I to ohořelé GTS splňovalo. Základ pro Ferrari 308 GTE byl položen.

Ferrari prešlo kompletnou prestavbou, kedy to najzaujímavejšie nájdeme pri zadnej nápravy. Tam sa nasťahovala trojica elektromotorov usporiadaná do V. Ich celkový výkon sa dostal dokonca na 342 kW, krútiaci moment dosahuje na 447 Nm. Trojica motorov mohla byť umiestnená nižšie než pôvodná jednotka, takže bolo znížené aj ťažisko.

Do auta sa nasťahovalo aj 48 lítium-iónových akumulátorov, kedy polovica zamierila dozadu a druhá sa nasťahovala pod prednú kapotu. Celková kapacita by mala byť 31,5 kWh a elektrické Ferrari by malo byť schopné prejsť až 160 km. Problémom samozrejme bude nárast hmotnosti. Autori tohto projektu ale auto celkovo odľahčili, takže je výsledok nakoniec ťažší iba o 68 kg.

ferrari_06.jpgferrari_01.jpgferrari_02.jpgferrari_03.jpgferrari_04.jpgferrari_05.jpgferrari_07.jpgferrari_08.jpgferrari_09.jpgferrari_10.jpgferrari_12.jpgferrari_13.jpgferrari_14.jpgferrari_15.jpgferrari_16.jpgferrari_17.jpgferrari_18.jpgferrari_20.jpgferrari_22.jpg
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY