vytisknout velikost písma Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vymenilo V8 za elektrický pohon

Nedávno sme vám ukazovali projekt, v rámci ktorého dostal starý Pontiac Firebird technický základ z Toyoty Prius. Ak ste si vtedy hovorili, že je to taký trochu zvláštne ekologický tuning, potom vám môžeme ukázať ešte niečo viac zvláštne. Ferrari, ktoré tiež prešlo podobným procesom. Akurát na jeho konci stojí čistokrvný elektromobil.

Ako základ tu poslúžilo Ferrari 308 GTS z roku 1978, ktoré existujúce majiteľ kúpil za prijateľných desať tisíc dolárov. Dôvod bol prostý, auto zasiahol menší požiar, ktorý síce príliš nepoškodil interiér, ale motor a motorový priestor áno.

ferrari_23.jpgferrari_21.jpgferrari_19.jpgferrari_11.jpgČisto elektrické Ferrari vyzerá na pohľad veľmi dobre a pomerne zaujímavá je aj použitá technika. O pomalý stroj sa rozhodne nejedná

Druhým důvodem byl záměr postavit elektromobil s výkonem zhruba 400 koní a aby bylo vše co nejjednodušší, tvůrci tohoto projektu sháněli vůz, který měl takříkajíc podvozek rychlejší než motor. I to ohořelé GTS splňovalo. Základ pro Ferrari 308 GTE byl položen.

Ferrari prešlo kompletnou prestavbou, kedy to najzaujímavejšie nájdeme pri zadnej nápravy. Tam sa nasťahovala trojica elektromotorov usporiadaná do V. Ich celkový výkon sa dostal dokonca na 342 kW, krútiaci moment dosahuje na 447 Nm. Trojica motorov mohla byť umiestnená nižšie než pôvodná jednotka, takže bolo znížené aj ťažisko.

Do auta sa nasťahovalo aj 48 lítium-iónových akumulátorov, kedy polovica zamierila dozadu a druhá sa nasťahovala pod prednú kapotu. Celková kapacita by mala byť 31,5 kWh a elektrické Ferrari by malo byť schopné prejsť až 160 km. Problémom samozrejme bude nárast hmotnosti. Autori tohto projektu ale auto celkovo odľahčili, takže je výsledok nakoniec ťažší iba o 68 kg.

ferrari_06.jpgferrari_01.jpgferrari_02.jpgferrari_03.jpgferrari_04.jpgferrari_05.jpgferrari_07.jpgferrari_08.jpgferrari_09.jpgferrari_10.jpgferrari_12.jpgferrari_13.jpgferrari_14.jpgferrari_15.jpgferrari_16.jpgferrari_17.jpgferrari_18.jpgferrari_20.jpgferrari_22.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY