vytisknout velikost písma Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Odišla jedna z najväčších osobností automobilového sveta druhej polovice minulého storočia.
Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Vo veku krásnych 100 rokov včera zosnul Eiji Toyoda. V čele koncernu Toyota stál plných pätnásť rokov v rokoch 1967 až 1982, pričom predsedom predstavenstva bol do roku 1994 a čestným poradcom až do svojej smrti. Eiji bol bratrancom zakladateľa automobilky Toyota Kiichiro Toyota a prácou pre túto značku zasvätil celý svoj ​​život.

Toyoda 1.jpgToyoda 2.jpg
Eiji Toyoda (12. září 1913 - 17. září 2013)

Práve Eiji Toyoda stojí za raketovým rastom značky Toyota, ktorá je tak dnes aj vďaka nemu jedným z najväčších výrobcov automobilov na svete, celý život navyše tlačil na dôsledné hospodárenie s odpadom vo svojich továrniach. Meno Eiji Toyoda sa ale do dejín automobilizmu zapísalo hlavne zavedením legendárneho mena Corolla a ustanovením značky Lexus v roku 1989, ktoré sa podľa neho malo svojimi luxusnými vozmi stať vzorom pre konkurenciu.

Eiji Toyoda zomrel na infarkt v nemocnici, ktorú automobilka Toyota zriadila už v roku 1938 ako stredisko zdravotnej starostlivosti pre svojich zamestnancov. Za zmienku stojí tiež skutočnosť, že v súčasnosti koncern Toyota vedie pravnuk zakladateľa Akio Toyoda.

  • 19. 9. 2013 15:03 andy :(
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY