vytisknout velikost písma Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Odišla jedna z najväčších osobností automobilového sveta druhej polovice minulého storočia.
Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Vo veku krásnych 100 rokov včera zosnul Eiji Toyoda. V čele koncernu Toyota stál plných pätnásť rokov v rokoch 1967 až 1982, pričom predsedom predstavenstva bol do roku 1994 a čestným poradcom až do svojej smrti. Eiji bol bratrancom zakladateľa automobilky Toyota Kiichiro Toyota a prácou pre túto značku zasvätil celý svoj ​​život.

Toyoda 1.jpgToyoda 2.jpg
Eiji Toyoda (12. září 1913 - 17. září 2013)

Práve Eiji Toyoda stojí za raketovým rastom značky Toyota, ktorá je tak dnes aj vďaka nemu jedným z najväčších výrobcov automobilov na svete, celý život navyše tlačil na dôsledné hospodárenie s odpadom vo svojich továrniach. Meno Eiji Toyoda sa ale do dejín automobilizmu zapísalo hlavne zavedením legendárneho mena Corolla a ustanovením značky Lexus v roku 1989, ktoré sa podľa neho malo svojimi luxusnými vozmi stať vzorom pre konkurenciu.

Eiji Toyoda zomrel na infarkt v nemocnici, ktorú automobilka Toyota zriadila už v roku 1938 ako stredisko zdravotnej starostlivosti pre svojich zamestnancov. Za zmienku stojí tiež skutočnosť, že v súčasnosti koncern Toyota vedie pravnuk zakladateľa Akio Toyoda.

  • 19. 9. 2013 15:03 andy :(
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY