vytisknout velikost písma Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Odišla jedna z najväčších osobností automobilového sveta druhej polovice minulého storočia.
Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Vo veku krásnych 100 rokov včera zosnul Eiji Toyoda. V čele koncernu Toyota stál plných pätnásť rokov v rokoch 1967 až 1982, pričom predsedom predstavenstva bol do roku 1994 a čestným poradcom až do svojej smrti. Eiji bol bratrancom zakladateľa automobilky Toyota Kiichiro Toyota a prácou pre túto značku zasvätil celý svoj ​​život.

Toyoda 1.jpgToyoda 2.jpg
Eiji Toyoda (12. září 1913 - 17. září 2013)

Práve Eiji Toyoda stojí za raketovým rastom značky Toyota, ktorá je tak dnes aj vďaka nemu jedným z najväčších výrobcov automobilov na svete, celý život navyše tlačil na dôsledné hospodárenie s odpadom vo svojich továrniach. Meno Eiji Toyoda sa ale do dejín automobilizmu zapísalo hlavne zavedením legendárneho mena Corolla a ustanovením značky Lexus v roku 1989, ktoré sa podľa neho malo svojimi luxusnými vozmi stať vzorom pre konkurenciu.

Eiji Toyoda zomrel na infarkt v nemocnici, ktorú automobilka Toyota zriadila už v roku 1938 ako stredisko zdravotnej starostlivosti pre svojich zamestnancov. Za zmienku stojí tiež skutočnosť, že v súčasnosti koncern Toyota vedie pravnuk zakladateľa Akio Toyoda.

  • 19. 9. 2013 15:03 andy :(
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY