vytisknout velikost písma Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Odišla jedna z najväčších osobností automobilového sveta druhej polovice minulého storočia.
Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Vo veku krásnych 100 rokov včera zosnul Eiji Toyoda. V čele koncernu Toyota stál plných pätnásť rokov v rokoch 1967 až 1982, pričom predsedom predstavenstva bol do roku 1994 a čestným poradcom až do svojej smrti. Eiji bol bratrancom zakladateľa automobilky Toyota Kiichiro Toyota a prácou pre túto značku zasvätil celý svoj ​​život.

Toyoda 1.jpgToyoda 2.jpg
Eiji Toyoda (12. září 1913 - 17. září 2013)

Práve Eiji Toyoda stojí za raketovým rastom značky Toyota, ktorá je tak dnes aj vďaka nemu jedným z najväčších výrobcov automobilov na svete, celý život navyše tlačil na dôsledné hospodárenie s odpadom vo svojich továrniach. Meno Eiji Toyoda sa ale do dejín automobilizmu zapísalo hlavne zavedením legendárneho mena Corolla a ustanovením značky Lexus v roku 1989, ktoré sa podľa neho malo svojimi luxusnými vozmi stať vzorom pre konkurenciu.

Eiji Toyoda zomrel na infarkt v nemocnici, ktorú automobilka Toyota zriadila už v roku 1938 ako stredisko zdravotnej starostlivosti pre svojich zamestnancov. Za zmienku stojí tiež skutočnosť, že v súčasnosti koncern Toyota vedie pravnuk zakladateľa Akio Toyoda.

  • 19. 9. 2013 15:03 andy :(
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY