vytisknout velikost písma Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Odišla jedna z najväčších osobností automobilového sveta druhej polovice minulého storočia.
Eiji Toyoda, zakladateľ Lexusu a dlhoročný prezident Toyoty, zomrel

Vo veku krásnych 100 rokov včera zosnul Eiji Toyoda. V čele koncernu Toyota stál plných pätnásť rokov v rokoch 1967 až 1982, pričom predsedom predstavenstva bol do roku 1994 a čestným poradcom až do svojej smrti. Eiji bol bratrancom zakladateľa automobilky Toyota Kiichiro Toyota a prácou pre túto značku zasvätil celý svoj ​​život.

Toyoda 1.jpgToyoda 2.jpg
Eiji Toyoda (12. září 1913 - 17. září 2013)

Práve Eiji Toyoda stojí za raketovým rastom značky Toyota, ktorá je tak dnes aj vďaka nemu jedným z najväčších výrobcov automobilov na svete, celý život navyše tlačil na dôsledné hospodárenie s odpadom vo svojich továrniach. Meno Eiji Toyoda sa ale do dejín automobilizmu zapísalo hlavne zavedením legendárneho mena Corolla a ustanovením značky Lexus v roku 1989, ktoré sa podľa neho malo svojimi luxusnými vozmi stať vzorom pre konkurenciu.

Eiji Toyoda zomrel na infarkt v nemocnici, ktorú automobilka Toyota zriadila už v roku 1938 ako stredisko zdravotnej starostlivosti pre svojich zamestnancov. Za zmienku stojí tiež skutočnosť, že v súčasnosti koncern Toyota vedie pravnuk zakladateľa Akio Toyoda.

  • 19. 9. 2013 15:03 andy :(
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY