vytisknout velikost písma EarthRoamer XV-HD je luxusný terénny obytňák za milión eur

Americký výrobca luxusných obytných áut predstavil nový model. Po "malom" XV-LTS prichádza väčšie XV-HD. Základom je obrí americký truck s obrím dieselom. Cena štartuje na čiastke 1 milión eur.
EarthRoamer XV-HD je luxusný terénny obytňák za milión eur

Americkú spoločnosť EarthRoamer možno nepoznáte, ale úplný nováčik na trhu to nie je. Svoj terénny obytný automobil s dĺžkou bezmála deväť metrov a cenou približne 300-tisíc eur vyrába od roku 1998. Za tú dobu vzniklo viac ako 200 exemplárov. Potom sa ale výrobca rozhodol, že trh potrebuje ešte niečo väčšie. Preto prichádza model XV-HD.

Už samotný vzhľad je impozantný, a impozantné sú tiež základné rozmery. Na dĺžku má nové monštrum 10,7 m, široké je 2,6 m a vysoké cez štyri metre. Základom je Ford F-750 osadený osemvalcovým dieselom s objemom 6,7 litra s výkonom 243 kW (330 k) a krútiacim momentom 983 Nm. Potiaľ je všetko relatívne normálne a rozhodne nič nenasvedčuje tomu, že by vozidlo v konečnom dôsledku mal stáť milión eur.

Lenže základná platforma nie je z výroby osadená pohonom všetkých kolies, takže americká spoločnosť musela pripraviť vlastné riešenie. Okrem toho podvozok používa vzduchové odpruženie zadnej nápravy a hydraulický systém nastavovania svetlej výšky. Kvôli hmotnosti je nadstavba vyrobená z laminátu. Navyše ide údajne o jeden kus bez akýchkoľvek spojov.

Výbava interiéru je maximálna. Vnútri nájdete v podstate všetko, čo by ste očakávali v luxusnom hoteli. Nechýba ručne vyrábaný drevený nábytok, chladnička, práčka, sedacia súprava, podlahové kúrenie a tak ďalej. Samozrejmosťou je aj klimatizácia a ovládanie všetkých systémov cez dotykovú obrazovku.

Elektrická energia je uložená v lítium-iónových akumulátoroch s kapacitou 20 kWh a k dispozícii sú aj solárne panely. Bohato dimenzované sú aj jednotlivé nádrže. Napríklad tá na naftu pojme 435 litrov paliva, do nádrže na čistú vodu sa zmestí 946 litrov a tá na odpadovú vodu má objem 473 litrov.

Ako už bolo povedané, cena je astronomická. Tento špeciál vás vyjde minimálne na 1 milión eur. Ak máte záujem, budete musieť zložiť zálohu vo výške 300-tisíc eur. Podrobnú prehliadku tohto trochu väčšieho obytného auta nájdete na priloženom videu:

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY