vytisknout velikost písma EarthRoamer XV-HD je luxusný terénny obytňák za milión eur

Americký výrobca luxusných obytných áut predstavil nový model. Po "malom" XV-LTS prichádza väčšie XV-HD. Základom je obrí americký truck s obrím dieselom. Cena štartuje na čiastke 1 milión eur.
EarthRoamer XV-HD je luxusný terénny obytňák za milión eur

Americkú spoločnosť EarthRoamer možno nepoznáte, ale úplný nováčik na trhu to nie je. Svoj terénny obytný automobil s dĺžkou bezmála deväť metrov a cenou približne 300-tisíc eur vyrába od roku 1998. Za tú dobu vzniklo viac ako 200 exemplárov. Potom sa ale výrobca rozhodol, že trh potrebuje ešte niečo väčšie. Preto prichádza model XV-HD.

Už samotný vzhľad je impozantný, a impozantné sú tiež základné rozmery. Na dĺžku má nové monštrum 10,7 m, široké je 2,6 m a vysoké cez štyri metre. Základom je Ford F-750 osadený osemvalcovým dieselom s objemom 6,7 litra s výkonom 243 kW (330 k) a krútiacim momentom 983 Nm. Potiaľ je všetko relatívne normálne a rozhodne nič nenasvedčuje tomu, že by vozidlo v konečnom dôsledku mal stáť milión eur.

Lenže základná platforma nie je z výroby osadená pohonom všetkých kolies, takže americká spoločnosť musela pripraviť vlastné riešenie. Okrem toho podvozok používa vzduchové odpruženie zadnej nápravy a hydraulický systém nastavovania svetlej výšky. Kvôli hmotnosti je nadstavba vyrobená z laminátu. Navyše ide údajne o jeden kus bez akýchkoľvek spojov.

Výbava interiéru je maximálna. Vnútri nájdete v podstate všetko, čo by ste očakávali v luxusnom hoteli. Nechýba ručne vyrábaný drevený nábytok, chladnička, práčka, sedacia súprava, podlahové kúrenie a tak ďalej. Samozrejmosťou je aj klimatizácia a ovládanie všetkých systémov cez dotykovú obrazovku.

Elektrická energia je uložená v lítium-iónových akumulátoroch s kapacitou 20 kWh a k dispozícii sú aj solárne panely. Bohato dimenzované sú aj jednotlivé nádrže. Napríklad tá na naftu pojme 435 litrov paliva, do nádrže na čistú vodu sa zmestí 946 litrov a tá na odpadovú vodu má objem 473 litrov.

Ako už bolo povedané, cena je astronomická. Tento špeciál vás vyjde minimálne na 1 milión eur. Ak máte záujem, budete musieť zložiť zálohu vo výške 300-tisíc eur. Podrobnú prehliadku tohto trochu väčšieho obytného auta nájdete na priloženom videu:

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY