vytisknout velikost písma Eagle Spyder GT je ďalšia variácia na tému E-Type za milión dolárov

Spoločnosť Eagle zostaví iba šesť kusov modelu Spyder GT, takže trvalá hodnota vašej investície bude zaručená.
Eagle Spyder GT je ďalšia variácia na tému E-Type za milión dolárov

Malosériová britská automobilka Eagle vyrába zákazkové repliky ikonických Jaguarov E-Type. Používa ale moderné materiály a dokonca má aj vlastnú pohonnú jednotku, konkrétne radový šesťvalec 4,7 l so vstrekovaním. Nová je aj päťstupňová prevodovka.

eagle (1).jpgeagle (2).jpgZáklad auta vychádza z plánov na pôvodný Jaguar E-Type. Použitá technika je ale moderná, aj motor je vlastnej výroby. Montáž a výroba prebieha výhradne ručne, tomu zodpovedá aj cena

Po modeloch Eagle E-Type, Speedster a Low Drag GT je tu teraz Eagle Spyder GT. Technika sa príliš nemení, Spyder sa líši len v detailoch. Keďže je každé auto montované výhradne ručne presne podľa špecifického želania koncového zákazníka, je vlastne každý vyrobený Eagle unikát.

Tomu zodpovedá aj cena. Do každého auta vloží spoločnosť približne 6000 hodín ľudskej práce a výsledný produkt stojí okolo jedného milióna dolárov. Spoločnosť Eagle zostaví iba šesť kusov modelu Spyder GT, takže trvalá hodnota vašej investície bude zaručená.

eagle (3).jpgeagle (4).jpgeagle (5).jpgPozornosť k detailom je úplne fascinujúca. Len samotný motor s objemom 4,7 l je majstrovské dielo. Každé auto vzniká podľa individuálneho priania koncového zákazníka

Radový šesťvalec 4,7 l vlastnej výroby ponúka výkon 257 kW (350 koní) a krútiaci moment 488 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Eagle E-Type za menej ako päť sekúnd a rozbehne sa na 270 km/h. Zákazník si ale môže vybrať aj vlastné sprevodovanie, takže sa parametre zrýchlenia a maximálnej rýchlosti môžu meniť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY