vytisknout velikost písma EA288 emisie nesklamú, hovorí Volkswagen

EA288 emisie nesklamú, hovorí Volkswagen

Vznetové motory TDI typového radu EA288 nemajú softvér, ktorý nedovoleným spôsobom modifikuje správanie pri homologizačných skúškach. Po internom vyšetrovaní to uviedla samotná automobilka.

O tom, že v podozrení upadli okrem starších EA189 aj novšie motory EA288, informovala tento týždeň agentúra Reuters. To by pre VW znamenalo mohutnú eskaláciu problému, pretože EA288 je aktuálny motor, ktorý nájdete v dnes predávaných modeloch Audi, Seatu Škody aj Volkswagenu.

Automobilka však dospela k zisteniu, že agregáty EA288 sú emisne v poriadku. Platí to nielen pre aktuálne prevedenie Euro 6, ale aj pre skoršie verzie, ktoré boli homologizované podľa Euro 5.

Volkswagen chce začať s opravami dotknutých áut v januári 2016. Doteraz ale nespresnil, v čom presne budú technické opatrenia pri jednotlivých modeloch spočívať.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY