vytisknout velikost písma EA288 emisie nesklamú, hovorí Volkswagen

EA288 emisie nesklamú, hovorí Volkswagen

Vznetové motory TDI typového radu EA288 nemajú softvér, ktorý nedovoleným spôsobom modifikuje správanie pri homologizačných skúškach. Po internom vyšetrovaní to uviedla samotná automobilka.

O tom, že v podozrení upadli okrem starších EA189 aj novšie motory EA288, informovala tento týždeň agentúra Reuters. To by pre VW znamenalo mohutnú eskaláciu problému, pretože EA288 je aktuálny motor, ktorý nájdete v dnes predávaných modeloch Audi, Seatu Škody aj Volkswagenu.

Automobilka však dospela k zisteniu, že agregáty EA288 sú emisne v poriadku. Platí to nielen pre aktuálne prevedenie Euro 6, ale aj pre skoršie verzie, ktoré boli homologizované podľa Euro 5.

Volkswagen chce začať s opravami dotknutých áut v januári 2016. Doteraz ale nespresnil, v čom presne budú technické opatrenia pri jednotlivých modeloch spočívať.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY