vytisknout velikost písma EA288 emisie nesklamú, hovorí Volkswagen

EA288 emisie nesklamú, hovorí Volkswagen

Vznetové motory TDI typového radu EA288 nemajú softvér, ktorý nedovoleným spôsobom modifikuje správanie pri homologizačných skúškach. Po internom vyšetrovaní to uviedla samotná automobilka.

O tom, že v podozrení upadli okrem starších EA189 aj novšie motory EA288, informovala tento týždeň agentúra Reuters. To by pre VW znamenalo mohutnú eskaláciu problému, pretože EA288 je aktuálny motor, ktorý nájdete v dnes predávaných modeloch Audi, Seatu Škody aj Volkswagenu.

Automobilka však dospela k zisteniu, že agregáty EA288 sú emisne v poriadku. Platí to nielen pre aktuálne prevedenie Euro 6, ale aj pre skoršie verzie, ktoré boli homologizované podľa Euro 5.

Volkswagen chce začať s opravami dotknutých áut v januári 2016. Doteraz ale nespresnil, v čom presne budú technické opatrenia pri jednotlivých modeloch spočívať.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY