vytisknout velikost písma EA288 emisie nesklamú, hovorí Volkswagen

EA288 emisie nesklamú, hovorí Volkswagen

Vznetové motory TDI typového radu EA288 nemajú softvér, ktorý nedovoleným spôsobom modifikuje správanie pri homologizačných skúškach. Po internom vyšetrovaní to uviedla samotná automobilka.

O tom, že v podozrení upadli okrem starších EA189 aj novšie motory EA288, informovala tento týždeň agentúra Reuters. To by pre VW znamenalo mohutnú eskaláciu problému, pretože EA288 je aktuálny motor, ktorý nájdete v dnes predávaných modeloch Audi, Seatu Škody aj Volkswagenu.

Automobilka však dospela k zisteniu, že agregáty EA288 sú emisne v poriadku. Platí to nielen pre aktuálne prevedenie Euro 6, ale aj pre skoršie verzie, ktoré boli homologizované podľa Euro 5.

Volkswagen chce začať s opravami dotknutých áut v januári 2016. Doteraz ale nespresnil, v čom presne budú technické opatrenia pri jednotlivých modeloch spočívať.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY