vytisknout velikost písma Dynamika: Prezrite si kompletný prehľad tento rok meraných áut

Tento rok sme do našich testov zaradili aj meranie reálnej dynamiky a počas necelého roka týmto spôsobom otestovali viac ako tridsať automobilov. Ako sa môžete presvedčiť, spektrum testov bolo veľmi pestré.
Dynamika: Prezrite si kompletný prehľad tento rok meraných áut

Keď sme v júli testovali Mercedes-AMG GT S, bolo jasné, že o najrýchlejšom aute (ak sa budeme baviť o šprinte z miesta) je pre tento rok prakticky rozhodnuté. Naša nádej na test niečoho ešte rýchlejšieho do konca roka zostala nenaplnená, takže môžeme už definitívne povedať, že najrýchlejším meraným automobilom bol v roku 2015 práve Mercedes-AMG GT. Ale len tesne, pretože na záver roka dorazila do redakcie modernizovaná 911, ktorá dala stovku iba o 0,21 s pomalšie.

Svojím spôsobom trochu desivé je tretie miesto. Tretím najrýchlejším automobilom v roku 2015 sa stalo obrovské, ťažké a pre mnohých vysoko nešportové SUV. Lenže X5 M je tak trochu neuveriteľný stroj, ktorý akoby popieral základné fyzikálne zákony. Ostatne sa pozrite na graf zrýchlenia z nuly na 100 km/h štyroch najrýchlejších vozidiel tohto roku. Ak by sme ich postavili na štart vedľa seba, zhruba do 70 km/h by tento tank Mercedesu-AMG GT S unikal.

top_4_2015.jpgToto sú štyri najrýchlejšie merané automobily roka 2015: Mercedes-AMG GT-S (modrá krivka), Porsche 911 S po facelifte (zelená), BMW X5 M (červená) a Porsche 911 GTS 4 (tyrkysová). Graf ukazuje najlepšie pokusy jednotlivých vozidiel, takže sa vo finále od priemerov trochu líšia. Podľa nich totiž 911 Carrera S nakoniec BMW X5 M prešprintoval

Zaujímavá je tiež opačná časť testovaných automobilov. Z celkového počtu 32 účastníkov ich stokilometrovú rýchlosť v čase väčšom ako 11 sekúnd zašli iba štyri. Multivan T6 je dodávka, ktorá je s časom 11,42 s ešte pomerne rýchla. Záver tvorí Fiat 500X so základnou naftovou tisícšesťstovkou, dlhoročná Lada Niva a tento rok absolútne a suverénne najpomalším automobilom bol Smart ForFour. Ten sa z nuly na 100 km/h rozbiehal nekonečne dlhých 18,81 s.

top_2015_vs.jpgTakto tento rok vyzeralo spektrum automobilov, v ktorom sme sa pri testoch pohybovali. Červená krivka patrí Mercedesu-AMG GT S a modrá najpomalšiemu Smartu ForFour. Rozdiel to je naozaj priepastný

Len pre upresnenie, meriame reálne zrýchlenie, kedy je v automobiloch aspoň minimálna záťaž. V našom prípade to znamená dve osoby a približne 180 kg navyše. Aj to je dôvod, prečo už v základe slabý Smart nakoniec zajazdil takmer o tri sekundy pomalší čas oproti udávaným hodnotám. Pri týchto automobiloch je každé kilo navyše veľmi poznať.

Prehľad testovaných automobilov zoradených podľa nameraného času

Model Namerané zrýchlenie
0-100 km/h (s)
Udávané zrýchlenie 
​0-100 km/h (s)
Rozdiel
(s)
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1
Porsche 911 Carrera S (facelift) 4,11 3,9 0,21
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Porsche 911 4 GTS 4,42 4 0,42
Audi RS3 4,46 4,3 0,16
Mercedes-Benz CLA 45 AMG SB 4,91 4,7 0,21
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
Škoda Octavia Combi RS230 6,74 7 -0,26
Seat Leon ST Cupra DSG (vlhko) 6,92 6 0,92
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Frod Mustang 2.3 Convertible 7,42 5,8 1,62
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Audi Q7 3.0 TDI quattro 7,68 6,5 1,18
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Volvo XC90 D5 AWD 8,82 7,8 1,02
Subaru Levorg  1.6 GT-S 9,11 8,9 0,21
Jaguar XE 20d 9,12 7,8 1,32
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Volkswagen Passat 2.0 TDI 9,8 8,7 1,1
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Audi A4 2.0 TDI 10,32 8,9 1,42
Opel Astra K 1.6 CDTI 10,37 9,6 0,77
Peugeot 308 SW 1.2 EAT6 10,6 10,1 0,5
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
VW Multivan T6 2.0 BiTDI 4Motion 11,42 10 1,42
Fiat 500X 1.6 MJT 12,75 10,5 2,25
Lada Niva Urban 16,45 16,6 -0,15
Smart ForFour 18,81 15,9 2,91
Prehľad testovaných automobilov zoradených podľa abecedy
Model Namerané zrýchlenie
0-100 km/h (s)
Udávané zrýchlenie 
​0-100 km/h (s)
Rozdiel
(s)
Audi A4 2.0 TDI 10,32 8,9 1,42
Audi Q7 3.0 TDI quattro 7,68 6,5 1,18
Audi RS3 4,46 4,3 0,16
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Fiat 500X 1.6 MJT 12,75 10,5 2,25
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Frod Mustang 2.3 Convertible 7,42 5,8 1,62
Jaguar XE 20d 9,12 7,8 1,32
Lada Niva Urban 16,45 16,6 -0,15
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1
Mercedes-Benz CLA 45 AMG SB 4,91 4,7 0,21
Opel Astra K 1.6 CDTI 10,37 9,6 0,77
Peugeot 308 SW 1.2 EAT6 10,6 10,1 0,5
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Porsche 911 4 GTS 4,42 4 0,42
Porsche 911 S (facelift) 4,11 3,9 0,21
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Seat Loen ST Cupra DSG (mokro) 6,92 6 0,92
Smart ForFour 18,81 15,9 2,91
Subaru Levorg  1.6 GT-S 9,11 8,9 0,21
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Škoda Octavia Combi RS230 6,74 7 -0,26
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
VW Multivan T6 2.0 BiTDI 4Motion 11,42 10 1,42
Volkswagen Passat 2.0 TDI 9,8 8,7 1,1
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Volvo XC90 D5 AWD 8,82 7,8 1,02

audi a4.jpgaudi q7.jpgaudi rs3.jpgbmw x5 m.jpgfiat 500x cross.jpgfiat 500x.jpgford mondeo.jpgford mustang.jpgjaguar xe.jpglada niva urban.jpgmercedes cla amg.jpgmercedes-amg gt.jpgopel astra.jpgpeugeot 308 sw thp.jpgpeugeot 308 sw.jpgporsche 911 gts.jpgporsche 911 s.jpgrange rover svr.jpgrenautl espace.jpgseat leon st cupra man.jpgseat leon st cupra.jpgsmart.jpgsubaru levorg.jpgskoda octavia rs tsi.jpgskoda octavia rs230.jpgškoda octavia rs tdi.jpgskoda superb 2.0 tdi.jpgškoda superb 20 tsi.jpgvw multivan.jpgvw_passat_20_tdi.jpgVW-passat_variant.jpgvolvo xc90.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY