vytisknout velikost písma Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.
Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Golf Sportsvan v kocke
  2. Miesto v klane Golfov; Dvaja z jedného cesta
  3. Priestrannejší než konkurencia; Interiér podľa rozpočtu
  4. Podobnosť iba zdanlivá; prekvapivá spotreba; multilink vs. skrutná priečka
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Nový Volkswagen Golf Sportsvan sa obracia na úzko vymedzenú cieľovú skupinu. V hľadáčiku má ľudí, ktorým je priestrannejší hatchback nižšej strednej triedy tesný, ale nechcú dlhé kombi ani nafúknuté kompaktné MPV bežných proporcií. Sportsvan má jednu obrovskú slabinu - čudné meno. Nie je ani športový, ani van. To je však to jediné, čo mu možno naozaj vyčítať.

Nechceli by sme byť v koži nikoho, kto predáva priamo konkurenčný model alebo sa ho chystá v najbližšej dobe uviesť na trh. Volkswagen Golf Sportsvan je totiž priestranný, dostatočne variabilný, komfortný, kultivovaný, ľahko sa riadi a k tomu všetkému ponúka nadšenému vodičovi prekvapivú kombináciu objektívnych schopností i subjektívnej zábavy na kľukatej ceste. Konkurencia z neho musí mať nočné mory.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY