vytisknout velikost písma Dvojnásobný víťaz Le Mans a pilot F1 Alexander Wurz odchádza do penzie

Dvojnásobný víťaz Le Mans a pilot F1 Alexander Wurz odchádza do penzie

Rakúsky pretekár Alexander Wurz oznámil koniec svojej profesionálnej pretekárskej kariéry. V štyridsiatke rokoch tak zavesí po skončení tohtoročnej sezóny šampionátu WEC helmu na klinec a odchádza do dôchodku, aj keď sám Wurz tvrdí, že sa nudiť nebude. Zrejme bude naďalej pracovať pre Toyotu a FIA.

Alex Wurz štartoval vo Formule 1 so stajňou Benetton, Williams alebo McLaren, neskôr ešte testoval pre Hondu a tím Brawn. Pozbieral dokopy tri pódiové umiestnenia, jedno najrýchlejšie kolo v pretekoch a 45 bodov (ešte v čase, keď sa za prvé miesto udeľovalo len desať bodov).

Najväčších úspechov v pomerne bohatej pretekárskej kariére dosiahol počas závodu na 24 h Le Mans, ktorý dvakrát vyhral nielen v triede, ale predovšetkým celkovo v najprestížnejšej kategórii LMP1. Jedno víťazstvo si pripísal v roku 1996 s vozidlom TWR Porsche WSC-95 tíme Joest Racing, druhé v roku 2009 s továrenským tímom Peugeot a vozidlom Peugeot 908 HDi FAP. V posledných ročníkoch štartoval v triede LMP1 s Toyotou.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY