vytisknout velikost písma Dvojnásobný víťaz Le Mans a pilot F1 Alexander Wurz odchádza do penzie

Dvojnásobný víťaz Le Mans a pilot F1 Alexander Wurz odchádza do penzie

Rakúsky pretekár Alexander Wurz oznámil koniec svojej profesionálnej pretekárskej kariéry. V štyridsiatke rokoch tak zavesí po skončení tohtoročnej sezóny šampionátu WEC helmu na klinec a odchádza do dôchodku, aj keď sám Wurz tvrdí, že sa nudiť nebude. Zrejme bude naďalej pracovať pre Toyotu a FIA.

Alex Wurz štartoval vo Formule 1 so stajňou Benetton, Williams alebo McLaren, neskôr ešte testoval pre Hondu a tím Brawn. Pozbieral dokopy tri pódiové umiestnenia, jedno najrýchlejšie kolo v pretekoch a 45 bodov (ešte v čase, keď sa za prvé miesto udeľovalo len desať bodov).

Najväčších úspechov v pomerne bohatej pretekárskej kariére dosiahol počas závodu na 24 h Le Mans, ktorý dvakrát vyhral nielen v triede, ale predovšetkým celkovo v najprestížnejšej kategórii LMP1. Jedno víťazstvo si pripísal v roku 1996 s vozidlom TWR Porsche WSC-95 tíme Joest Racing, druhé v roku 2009 s továrenským tímom Peugeot a vozidlom Peugeot 908 HDi FAP. V posledných ročníkoch štartoval v triede LMP1 s Toyotou.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY