vytisknout velikost písma Dvojlitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Európe sa ale predávať nebude

Dvojlitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Európe sa ale predávať nebude

Presné špecifikácie motorov určených pre Mazdu MX-5 boli dlhú dobu tajomstvo. Automobilka zámerne odkladala ich zverejnenie, pretože chcela, aby si novinári najprv auto vyskúšali a až potom zistili, koľko vlastne motor ponúka. Avšak to sa nepodarilo, a tak Mazda vypustila do sveta oficiálne dáta pre základnú tisícpäťstovku. Ako je na tom ale dvojliter?

Informácie o výkonnejšej verzii sa trochu rozchádzajú. Podľa tých posledných mala mať dvojlitrová MX-5 115 kW (156 k). Na nedávnej prezentácii Mazdy2 sme sa znova opýtali na výkon dvojlitrového motora priamo ľudí z Japonska a odpoveď bola jednoznačná. Maximum dvojlitra má nakoniec hodnotu 118 kW, teda 160 koní.

Čo ale jednoznačné nie je, to je pôsobenie dvojlitrového motora na európskych trhoch. Zatiaľ Mazda počíta iba s nasadením základnej tisícpäťstovky, ktorá disponuje maximálnym výkonom 96 kW (131 k).

Podľa predbežných informácií sa uskutoční európska premiéra na festivale v Goodwoode a do predaja na slovenskom trhu sa táto novinka dostane približne v septembri.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY