vytisknout velikost písma Dvojlitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Európe sa ale predávať nebude

Dvojlitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Európe sa ale predávať nebude

Presné špecifikácie motorov určených pre Mazdu MX-5 boli dlhú dobu tajomstvo. Automobilka zámerne odkladala ich zverejnenie, pretože chcela, aby si novinári najprv auto vyskúšali a až potom zistili, koľko vlastne motor ponúka. Avšak to sa nepodarilo, a tak Mazda vypustila do sveta oficiálne dáta pre základnú tisícpäťstovku. Ako je na tom ale dvojliter?

Informácie o výkonnejšej verzii sa trochu rozchádzajú. Podľa tých posledných mala mať dvojlitrová MX-5 115 kW (156 k). Na nedávnej prezentácii Mazdy2 sme sa znova opýtali na výkon dvojlitrového motora priamo ľudí z Japonska a odpoveď bola jednoznačná. Maximum dvojlitra má nakoniec hodnotu 118 kW, teda 160 koní.

Čo ale jednoznačné nie je, to je pôsobenie dvojlitrového motora na európskych trhoch. Zatiaľ Mazda počíta iba s nasadením základnej tisícpäťstovky, ktorá disponuje maximálnym výkonom 96 kW (131 k).

Podľa predbežných informácií sa uskutoční európska premiéra na festivale v Goodwoode a do predaja na slovenskom trhu sa táto novinka dostane približne v septembri.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY