vytisknout velikost písma Dvojlitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Európe sa ale predávať nebude

Dvojlitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Európe sa ale predávať nebude

Presné špecifikácie motorov určených pre Mazdu MX-5 boli dlhú dobu tajomstvo. Automobilka zámerne odkladala ich zverejnenie, pretože chcela, aby si novinári najprv auto vyskúšali a až potom zistili, koľko vlastne motor ponúka. Avšak to sa nepodarilo, a tak Mazda vypustila do sveta oficiálne dáta pre základnú tisícpäťstovku. Ako je na tom ale dvojliter?

Informácie o výkonnejšej verzii sa trochu rozchádzajú. Podľa tých posledných mala mať dvojlitrová MX-5 115 kW (156 k). Na nedávnej prezentácii Mazdy2 sme sa znova opýtali na výkon dvojlitrového motora priamo ľudí z Japonska a odpoveď bola jednoznačná. Maximum dvojlitra má nakoniec hodnotu 118 kW, teda 160 koní.

Čo ale jednoznačné nie je, to je pôsobenie dvojlitrového motora na európskych trhoch. Zatiaľ Mazda počíta iba s nasadením základnej tisícpäťstovky, ktorá disponuje maximálnym výkonom 96 kW (131 k).

Podľa predbežných informácií sa uskutoční európska premiéra na festivale v Goodwoode a do predaja na slovenskom trhu sa táto novinka dostane približne v septembri.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY