vytisknout velikost písma Dvanásťvalec S65 AMG sa nasťahoval do Mercedesu triedy S Cabrio

Dvanásťvalec sa dostal aj do luxusného kabrioletu Mercedes triedy S. Vďaka nemu zvládne tento kolos uháňať až 300 km/h.
Dvanásťvalec S65 AMG sa nasťahoval do Mercedesu triedy S Cabrio
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio

Automobilka Mercedes-Benz vyvíja pomerne sympatické úsilie, ako na seba upútať pozornosť. Zatiaľ čo sa konkurenci predháňa v tom, kto príde s elektrickým kupé-SUV alebo predokolkou s trojvalcom, Mercedes navyšuje výrobu dvanásťvalcov, pretože to požaduje trh.

mercedes s65 cabrio (5).jpgmercedes s65 cabrio (6).jpgmercedes s65 cabrio (7).jpgDvanásťvalec 6.0 Biturbo dostal luxusný kabriolet triedy S. Výkon zostal na úrovni 630 koní, krútiaci moment má stále 1000 Nm. To snáď stačí, nie?

Teraz sa dvakrát preplňovaný dvanásťvalec 6,0 l pozrel pod kapotu nového luxusného kabrioletu Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio. Je to istá morálna kompenzácia za sociálny šesťvalec, ktorý dostalo S Coupé minulý týždeň. Nech je teda Mercedesu odpustené.

Kabriolet Mercedes-Benz triedy S sa predstavil počas autosalónu v Frankfurte, takže už to nie je zas tak horúca novinka. Vtedy sme ho ale videli iba s osemvalcom a v zákulisí sa šuškalo, že V12 nebude. Potom ale prišlo nové SL s motorom V12 a rastúci dopyt po tomto márnivom motore ukazuje, že by bola chyba niečo také nedať do kabrioletu, u ktorého cena a spotreba paliva nehrajú rolu.

Pokiaľ ide o parametre, dvanásťvalec produkuje pekných 463 kW (630 k) v rozmedzí 4800-5400 ot./min. a krútiaci moment masívnych 1000 Nm v rozmedzí 2300-4300 ot./min. Na zadné kolesá túto mamutiu silu posiela sedemstupňový automat AMG Speedshift 7G-Tronic.

mercedes s65 cabrio (12).jpgmercedes s65 cabrio (10).jpgmercedes s65 cabrio (14).jpgAk chcete, Mercedes vám posunie obmedzovač rýchlosti z 250 km/h na rovných 300 km/h. Spotreba paliva nikoho asi príliš nezaujíma, aj napriek tomu sa udávať musí. Tento dvanásťvalcový kabriolet vraj jazdí za 12 litrov na 100 km

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 4,1 sekundy a keď si priplatíte, Mercedes vám posunie obmedzovač rýchlosti z 250 km/h na rovných 300 km/h. To potom musí byť v hlave pekný prievan... Ak to niekoho zaujíma, tak kombinovaná spotreba paliva je 12,0 l/100 km.

Len pripomenieme, že Mercedes triedy S Cabrio má látkovú strechu, ktorá sa skladá a naťahuje aj za jazdy za dvadsať sekúnd v rýchlosti do 60 km/h. Novinkou je potom inteligentná klimatizácia Thermotronic, ktorá udržuje v kabíne príjemnú teplotu bez ohľadu na okolité počasie a polohu strechy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY