vytisknout velikost písma Dvanásťvalec S65 AMG sa nasťahoval do Mercedesu triedy S Cabrio

Dvanásťvalec sa dostal aj do luxusného kabrioletu Mercedes triedy S. Vďaka nemu zvládne tento kolos uháňať až 300 km/h.
Dvanásťvalec S65 AMG sa nasťahoval do Mercedesu triedy S Cabrio
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio

Automobilka Mercedes-Benz vyvíja pomerne sympatické úsilie, ako na seba upútať pozornosť. Zatiaľ čo sa konkurenci predháňa v tom, kto príde s elektrickým kupé-SUV alebo predokolkou s trojvalcom, Mercedes navyšuje výrobu dvanásťvalcov, pretože to požaduje trh.

mercedes s65 cabrio (5).jpgmercedes s65 cabrio (6).jpgmercedes s65 cabrio (7).jpgDvanásťvalec 6.0 Biturbo dostal luxusný kabriolet triedy S. Výkon zostal na úrovni 630 koní, krútiaci moment má stále 1000 Nm. To snáď stačí, nie?

Teraz sa dvakrát preplňovaný dvanásťvalec 6,0 l pozrel pod kapotu nového luxusného kabrioletu Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio. Je to istá morálna kompenzácia za sociálny šesťvalec, ktorý dostalo S Coupé minulý týždeň. Nech je teda Mercedesu odpustené.

Kabriolet Mercedes-Benz triedy S sa predstavil počas autosalónu v Frankfurte, takže už to nie je zas tak horúca novinka. Vtedy sme ho ale videli iba s osemvalcom a v zákulisí sa šuškalo, že V12 nebude. Potom ale prišlo nové SL s motorom V12 a rastúci dopyt po tomto márnivom motore ukazuje, že by bola chyba niečo také nedať do kabrioletu, u ktorého cena a spotreba paliva nehrajú rolu.

Pokiaľ ide o parametre, dvanásťvalec produkuje pekných 463 kW (630 k) v rozmedzí 4800-5400 ot./min. a krútiaci moment masívnych 1000 Nm v rozmedzí 2300-4300 ot./min. Na zadné kolesá túto mamutiu silu posiela sedemstupňový automat AMG Speedshift 7G-Tronic.

mercedes s65 cabrio (12).jpgmercedes s65 cabrio (10).jpgmercedes s65 cabrio (14).jpgAk chcete, Mercedes vám posunie obmedzovač rýchlosti z 250 km/h na rovných 300 km/h. Spotreba paliva nikoho asi príliš nezaujíma, aj napriek tomu sa udávať musí. Tento dvanásťvalcový kabriolet vraj jazdí za 12 litrov na 100 km

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 4,1 sekundy a keď si priplatíte, Mercedes vám posunie obmedzovač rýchlosti z 250 km/h na rovných 300 km/h. To potom musí byť v hlave pekný prievan... Ak to niekoho zaujíma, tak kombinovaná spotreba paliva je 12,0 l/100 km.

Len pripomenieme, že Mercedes triedy S Cabrio má látkovú strechu, ktorá sa skladá a naťahuje aj za jazdy za dvadsať sekúnd v rýchlosti do 60 km/h. Novinkou je potom inteligentná klimatizácia Thermotronic, ktorá udržuje v kabíne príjemnú teplotu bez ohľadu na okolité počasie a polohu strechy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY