vytisknout velikost písma Dvanásťvalec S65 AMG sa nasťahoval do Mercedesu triedy S Cabrio

Dvanásťvalec sa dostal aj do luxusného kabrioletu Mercedes triedy S. Vďaka nemu zvládne tento kolos uháňať až 300 km/h.
Dvanásťvalec S65 AMG sa nasťahoval do Mercedesu triedy S Cabrio
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio

Automobilka Mercedes-Benz vyvíja pomerne sympatické úsilie, ako na seba upútať pozornosť. Zatiaľ čo sa konkurenci predháňa v tom, kto príde s elektrickým kupé-SUV alebo predokolkou s trojvalcom, Mercedes navyšuje výrobu dvanásťvalcov, pretože to požaduje trh.

mercedes s65 cabrio (5).jpgmercedes s65 cabrio (6).jpgmercedes s65 cabrio (7).jpgDvanásťvalec 6.0 Biturbo dostal luxusný kabriolet triedy S. Výkon zostal na úrovni 630 koní, krútiaci moment má stále 1000 Nm. To snáď stačí, nie?

Teraz sa dvakrát preplňovaný dvanásťvalec 6,0 l pozrel pod kapotu nového luxusného kabrioletu Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio. Je to istá morálna kompenzácia za sociálny šesťvalec, ktorý dostalo S Coupé minulý týždeň. Nech je teda Mercedesu odpustené.

Kabriolet Mercedes-Benz triedy S sa predstavil počas autosalónu v Frankfurte, takže už to nie je zas tak horúca novinka. Vtedy sme ho ale videli iba s osemvalcom a v zákulisí sa šuškalo, že V12 nebude. Potom ale prišlo nové SL s motorom V12 a rastúci dopyt po tomto márnivom motore ukazuje, že by bola chyba niečo také nedať do kabrioletu, u ktorého cena a spotreba paliva nehrajú rolu.

Pokiaľ ide o parametre, dvanásťvalec produkuje pekných 463 kW (630 k) v rozmedzí 4800-5400 ot./min. a krútiaci moment masívnych 1000 Nm v rozmedzí 2300-4300 ot./min. Na zadné kolesá túto mamutiu silu posiela sedemstupňový automat AMG Speedshift 7G-Tronic.

mercedes s65 cabrio (12).jpgmercedes s65 cabrio (10).jpgmercedes s65 cabrio (14).jpgAk chcete, Mercedes vám posunie obmedzovač rýchlosti z 250 km/h na rovných 300 km/h. Spotreba paliva nikoho asi príliš nezaujíma, aj napriek tomu sa udávať musí. Tento dvanásťvalcový kabriolet vraj jazdí za 12 litrov na 100 km

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 4,1 sekundy a keď si priplatíte, Mercedes vám posunie obmedzovač rýchlosti z 250 km/h na rovných 300 km/h. To potom musí byť v hlave pekný prievan... Ak to niekoho zaujíma, tak kombinovaná spotreba paliva je 12,0 l/100 km.

Len pripomenieme, že Mercedes triedy S Cabrio má látkovú strechu, ktorá sa skladá a naťahuje aj za jazdy za dvadsať sekúnd v rýchlosti do 60 km/h. Novinkou je potom inteligentná klimatizácia Thermotronic, ktorá udržuje v kabíne príjemnú teplotu bez ohľadu na okolité počasie a polohu strechy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY