vytisknout velikost písma Dvanásťvalec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Dvanásťvalec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Volkswagen nedávno predstavil nový rad motorov vrátane vrcholného benzínového dvanásťvalca s preplňovaním. Jednotka 6.0 W12 TSI prináša kombináciu priameho aj nepriameho vstrekovania, pomáha jej dvojica turbodúchadiel a na ekológiu myslí napríklad systémom vypínania valcov.

Tento nový motor, ktorý v základnom naladení poskytuje výkon 447 kW (608 k) pri 6000 ot./min a krútiaci moment 900 Nm od 1500 do 4500 ot./min., má údajne spotrebovať v limuzíne Audi A8 menej ako 11 litrov na 100 km a vypúšťať menej ako 250 g CO2 na kilometer jazdy.

Nový koncernový dvanásťvalec nájde cestu aj do budúcej generácie Volkswagenu Phaeton a aj do pripravovaného SUV Bentley Bentayga. Je ale možné, že ho dostane aj Audi Q7 určené pre severoamerický trh a mala by ho mať aj limuzína Bentley Flying Spur.

V súčasnej dobe sú tradičné dvanásťvalce, predovšetkým kvôli emisiám, na ústupe a uvoľňujú miesto preplňovaným osemvalcom. Avšak niektoré automobilky sa ich vzdať nechcú a aj koncern VW sa evidentne snaží pokračovať s týmito motormi ďalej. Navyše má koncern v zásobe ešte jednu špecialitu, a tou je šestnásťvalec pre nástupcu Bugatti Veyron.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY