vytisknout velikost písma Dvanásťvalec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Dvanásťvalec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Volkswagen nedávno predstavil nový rad motorov vrátane vrcholného benzínového dvanásťvalca s preplňovaním. Jednotka 6.0 W12 TSI prináša kombináciu priameho aj nepriameho vstrekovania, pomáha jej dvojica turbodúchadiel a na ekológiu myslí napríklad systémom vypínania valcov.

Tento nový motor, ktorý v základnom naladení poskytuje výkon 447 kW (608 k) pri 6000 ot./min a krútiaci moment 900 Nm od 1500 do 4500 ot./min., má údajne spotrebovať v limuzíne Audi A8 menej ako 11 litrov na 100 km a vypúšťať menej ako 250 g CO2 na kilometer jazdy.

Nový koncernový dvanásťvalec nájde cestu aj do budúcej generácie Volkswagenu Phaeton a aj do pripravovaného SUV Bentley Bentayga. Je ale možné, že ho dostane aj Audi Q7 určené pre severoamerický trh a mala by ho mať aj limuzína Bentley Flying Spur.

V súčasnej dobe sú tradičné dvanásťvalce, predovšetkým kvôli emisiám, na ústupe a uvoľňujú miesto preplňovaným osemvalcom. Avšak niektoré automobilky sa ich vzdať nechcú a aj koncern VW sa evidentne snaží pokračovať s týmito motormi ďalej. Navyše má koncern v zásobe ešte jednu špecialitu, a tou je šestnásťvalec pre nástupcu Bugatti Veyron.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY