vytisknout velikost písma Dvanásťvalcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé miesto

Dvanásťvalcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé miesto

Trieda S dostala ďalšieho člena. Tentoraz ide o luxusnú verziu doplnenú o ochranu voči strelám a výbušninám. Novinka sa volá S 600 Guard, pričom ide o štvrtú položku v zozname obrnených automobilov, ktoré Mercedes ponúka. Okrem triedy S si môžete zakúpiť podobne upravenú triedu E, M alebo G. 

O novom S 600 Guard Mercedes doslova píše, že nemá slabé miesto. Už samotný plášť automobilu je z výroby upravený tak, aby bol odolnejší, nasledujú diely z ušľachtilej ocele, ktoré sú integrované medzi vonkajší plášť a základ automobilu. Celkovo vozidlo spĺňa požiadavky triedy odolnosti proti strelám VR9 (to napríklad znamená, že okná musia odolať streľbe munície NATO s tvrdým jadrom), v prípade výbušnín vyhovuje obrnené "esko" smernici ERC 2010 (Explosion Resistant Vehicles). 

Ďalšia výbava zahŕňa napríklad hasiaci systém s automatickou aktiváciou alebo možnosť voziť v aute nádobu s kyslíkom pre prípady, že by sa vozidlo dostalo do zóny zamorenej nejakým bojovým plynom. Z pohľadu ochrany sa taktiež hodia pneumatiky schopné jazdy bez vzduchu na vzdialenosť 30 km. Mercedes potom tiež zdôrazňuje ťažkú ​​rozpoznateľnosť obrnenej verzie od tej klasickej.

Pohon má na starosť benzínový dvanásťvalec s parametrami 390 kW (530 k) a 830 Nm. Ten spolupracuje s prevodovkou 7G-Tronic. Kvôli vysokej hmotnosti je maximálna rýchlosť obmedzená na 210 km/h a výrazne zväčšené boli samozrejme aj brzdy. Tie vpredu pracujú so šiestimi piestikmi.

s_guard_01.jpgs_guard_02.jpgs_guard_03.jpgs_guard_04.jpgs_guard_05.jpgs_guard_06.jpgs_guard_07.jpgs_guard_08.jpgs_guard_09.jpgs_guard_10.jpgs_guard_11.jpgs_guard_12.jpgs_guard_13.jpgs_guard_14.jpgs_guard_15.jpgs_guard_16.jpgs_guard_17.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY