vytisknout velikost písma Dvanásťvalcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé miesto

Dvanásťvalcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé miesto

Trieda S dostala ďalšieho člena. Tentoraz ide o luxusnú verziu doplnenú o ochranu voči strelám a výbušninám. Novinka sa volá S 600 Guard, pričom ide o štvrtú položku v zozname obrnených automobilov, ktoré Mercedes ponúka. Okrem triedy S si môžete zakúpiť podobne upravenú triedu E, M alebo G. 

O novom S 600 Guard Mercedes doslova píše, že nemá slabé miesto. Už samotný plášť automobilu je z výroby upravený tak, aby bol odolnejší, nasledujú diely z ušľachtilej ocele, ktoré sú integrované medzi vonkajší plášť a základ automobilu. Celkovo vozidlo spĺňa požiadavky triedy odolnosti proti strelám VR9 (to napríklad znamená, že okná musia odolať streľbe munície NATO s tvrdým jadrom), v prípade výbušnín vyhovuje obrnené "esko" smernici ERC 2010 (Explosion Resistant Vehicles). 

Ďalšia výbava zahŕňa napríklad hasiaci systém s automatickou aktiváciou alebo možnosť voziť v aute nádobu s kyslíkom pre prípady, že by sa vozidlo dostalo do zóny zamorenej nejakým bojovým plynom. Z pohľadu ochrany sa taktiež hodia pneumatiky schopné jazdy bez vzduchu na vzdialenosť 30 km. Mercedes potom tiež zdôrazňuje ťažkú ​​rozpoznateľnosť obrnenej verzie od tej klasickej.

Pohon má na starosť benzínový dvanásťvalec s parametrami 390 kW (530 k) a 830 Nm. Ten spolupracuje s prevodovkou 7G-Tronic. Kvôli vysokej hmotnosti je maximálna rýchlosť obmedzená na 210 km/h a výrazne zväčšené boli samozrejme aj brzdy. Tie vpredu pracujú so šiestimi piestikmi.

s_guard_01.jpgs_guard_02.jpgs_guard_03.jpgs_guard_04.jpgs_guard_05.jpgs_guard_06.jpgs_guard_07.jpgs_guard_08.jpgs_guard_09.jpgs_guard_10.jpgs_guard_11.jpgs_guard_12.jpgs_guard_13.jpgs_guard_14.jpgs_guard_15.jpgs_guard_16.jpgs_guard_17.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY