vytisknout velikost písma Dvanásťvalcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé miesto

Dvanásťvalcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé miesto

Trieda S dostala ďalšieho člena. Tentoraz ide o luxusnú verziu doplnenú o ochranu voči strelám a výbušninám. Novinka sa volá S 600 Guard, pričom ide o štvrtú položku v zozname obrnených automobilov, ktoré Mercedes ponúka. Okrem triedy S si môžete zakúpiť podobne upravenú triedu E, M alebo G. 

O novom S 600 Guard Mercedes doslova píše, že nemá slabé miesto. Už samotný plášť automobilu je z výroby upravený tak, aby bol odolnejší, nasledujú diely z ušľachtilej ocele, ktoré sú integrované medzi vonkajší plášť a základ automobilu. Celkovo vozidlo spĺňa požiadavky triedy odolnosti proti strelám VR9 (to napríklad znamená, že okná musia odolať streľbe munície NATO s tvrdým jadrom), v prípade výbušnín vyhovuje obrnené "esko" smernici ERC 2010 (Explosion Resistant Vehicles). 

Ďalšia výbava zahŕňa napríklad hasiaci systém s automatickou aktiváciou alebo možnosť voziť v aute nádobu s kyslíkom pre prípady, že by sa vozidlo dostalo do zóny zamorenej nejakým bojovým plynom. Z pohľadu ochrany sa taktiež hodia pneumatiky schopné jazdy bez vzduchu na vzdialenosť 30 km. Mercedes potom tiež zdôrazňuje ťažkú ​​rozpoznateľnosť obrnenej verzie od tej klasickej.

Pohon má na starosť benzínový dvanásťvalec s parametrami 390 kW (530 k) a 830 Nm. Ten spolupracuje s prevodovkou 7G-Tronic. Kvôli vysokej hmotnosti je maximálna rýchlosť obmedzená na 210 km/h a výrazne zväčšené boli samozrejme aj brzdy. Tie vpredu pracujú so šiestimi piestikmi.

s_guard_01.jpgs_guard_02.jpgs_guard_03.jpgs_guard_04.jpgs_guard_05.jpgs_guard_06.jpgs_guard_07.jpgs_guard_08.jpgs_guard_09.jpgs_guard_10.jpgs_guard_11.jpgs_guard_12.jpgs_guard_13.jpgs_guard_14.jpgs_guard_15.jpgs_guard_16.jpgs_guard_17.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY