vytisknout velikost písma Dvanásťvalcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé miesto

Dvanásťvalcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé miesto

Trieda S dostala ďalšieho člena. Tentoraz ide o luxusnú verziu doplnenú o ochranu voči strelám a výbušninám. Novinka sa volá S 600 Guard, pričom ide o štvrtú položku v zozname obrnených automobilov, ktoré Mercedes ponúka. Okrem triedy S si môžete zakúpiť podobne upravenú triedu E, M alebo G. 

O novom S 600 Guard Mercedes doslova píše, že nemá slabé miesto. Už samotný plášť automobilu je z výroby upravený tak, aby bol odolnejší, nasledujú diely z ušľachtilej ocele, ktoré sú integrované medzi vonkajší plášť a základ automobilu. Celkovo vozidlo spĺňa požiadavky triedy odolnosti proti strelám VR9 (to napríklad znamená, že okná musia odolať streľbe munície NATO s tvrdým jadrom), v prípade výbušnín vyhovuje obrnené "esko" smernici ERC 2010 (Explosion Resistant Vehicles). 

Ďalšia výbava zahŕňa napríklad hasiaci systém s automatickou aktiváciou alebo možnosť voziť v aute nádobu s kyslíkom pre prípady, že by sa vozidlo dostalo do zóny zamorenej nejakým bojovým plynom. Z pohľadu ochrany sa taktiež hodia pneumatiky schopné jazdy bez vzduchu na vzdialenosť 30 km. Mercedes potom tiež zdôrazňuje ťažkú ​​rozpoznateľnosť obrnenej verzie od tej klasickej.

Pohon má na starosť benzínový dvanásťvalec s parametrami 390 kW (530 k) a 830 Nm. Ten spolupracuje s prevodovkou 7G-Tronic. Kvôli vysokej hmotnosti je maximálna rýchlosť obmedzená na 210 km/h a výrazne zväčšené boli samozrejme aj brzdy. Tie vpredu pracujú so šiestimi piestikmi.

s_guard_01.jpgs_guard_02.jpgs_guard_03.jpgs_guard_04.jpgs_guard_05.jpgs_guard_06.jpgs_guard_07.jpgs_guard_08.jpgs_guard_09.jpgs_guard_10.jpgs_guard_11.jpgs_guard_12.jpgs_guard_13.jpgs_guard_14.jpgs_guard_15.jpgs_guard_16.jpgs_guard_17.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY