vytisknout velikost písma Dva nové koncepty ukazujú budúcnosť automobilky Subaru

Dva nové koncepty ukazujú budúcnosť automobilky Subaru

Koncom októbra štartuje autosalón v Tokiu, kde Subaru predstaví vo svetovej premiére dva nové koncepty. Jedným je hybridný crossover, ktorý navyše prezentuje aj vylepšený systém EyeSight, tým druhým je štúdia naznačujúca budúce generácie modelu Impreza.

Subaru VIZIV Future Concept je crossover ukazujúci budúcnosť tejto japonskej značky. Okrem dizajnu, ktorý si môžete prezrieť na fotkách, sú tu dve dôležité veci. Táto štúdia je hybridná, pričom inžinieri zrušili spojovací hriadeľ. Inak povedané, spaľovací motor poháňa prednú nápravu, elektromotor potom samostatne nápravu zadnú. Výhodou má byť okrem iného úplne rovná podlaha v interiéri.

VIZIV potom prezentuje ešte vylepšený systém EyeSight, ktorý bol doplnený o radar schopný sledovať celé okolie automobilu. Vozidlo tak bude vedieť o prípadných prekážkach nielen vtedy, ak na ne priamo pôjde. Počíta sa tiež so systémom autonómneho parkovania a autonómnej jazdy na diaľniciach.

Impreza 5-Door Concept pre zmenu ukazuje dizajn, aký dostane pripravovaná nová generácia. Okrem všeobecných fráz ale na túto tému oficiálna tlačová správa zatiaľ nič podrobnejšie nehovorí.

suba_tokio_01.jpegsuba_tokio_02.jpegsuba_tokio_03.jpegsuba_tokio_04.jpegsuba_tokio_05.jpegsuba_tokio_06.jpegsuba_tokio_07.jpegsuba_tokio_08.jpegsuba_tokio_09.jpegsuba_tokio_10.jpegsuba_tokio_11.jpegsuba_tokio_12.jpegsuba_tokio_13.jpegsuba_tokio_2.jpgsuba_tokio_1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY