vytisknout velikost písma Duster sa predstavuje v špeciálnej edícii Dakar. U nás si ju ale nekúpite

Duster sa predstavuje v špeciálnej edícii Dakar. U nás si ju ale nekúpite

Duster je síce už dlhoročný model, ale stále sa teší veľkej priazni zo strany zákazníkov, ktorí čas od času dostanú k dispozícii nejakú tú ľahko upravenú edíciu typu Duster Blackstorm. Teraz, zhruba mesiac pred štartom ďalšieho ročníka dakarskej rallye, prichádza nová edícia. Volá sa jednoducho Dakar.

Zlou správou na úvod je fakt, že oficiálna tlačová správa prišla od brazílskej pobočky automobilky Renault, čo znamená jediné. Duster Dakar je určený pre juhoamerický trh, nie pre ten európsky. Na druhú stranu nás to ale príliš mrzieť nemusí, pretože novinky súvisiace s touto edíciou sú naozaj len kozmetické.

Duster Dakar dostal nové šestnásťpalcové kolesá obuté do pneumatík s rozmermi 215/65 R16. Na karosérii nájdeme aj nálepky s nápisom Dakar Spirit a logá tejto slávnej súťaže. No a to je zhruba všetko. V interiéri opäť očakávajte príslušné logá a hlavne lepšiu výbavu. Do štandardu je zahrnutý napríklad multimediálny systém alebo cúvacia kamera.

Juhoamerickí zákazníci si môžu Duster Dakar kúpiť v kombinácii s motorom 1.6 16V (85 kW/115 k) alebo s benzínovým dvojlitrom (109 kW/148 k), ktorý je kombinovaný s pohonom všetkých kolies.

duster_dakar_10.jpgduster_dakar_11.jpgduster_dakar_12.jpgduster_dakar_14.jpgduster_dakar_06.jpgduster_dakar_01.jpgduster_dakar_02.jpgduster_dakar_03.jpgduster_dakar_04.jpgduster_dakar_05.jpgduster_dakar_13.jpgduster_dakar_07.jpgduster_dakar_08.jpgduster_dakar_09.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY