vytisknout velikost písma Duster sa predstavuje v špeciálnej edícii Dakar. U nás si ju ale nekúpite

Duster sa predstavuje v špeciálnej edícii Dakar. U nás si ju ale nekúpite

Duster je síce už dlhoročný model, ale stále sa teší veľkej priazni zo strany zákazníkov, ktorí čas od času dostanú k dispozícii nejakú tú ľahko upravenú edíciu typu Duster Blackstorm. Teraz, zhruba mesiac pred štartom ďalšieho ročníka dakarskej rallye, prichádza nová edícia. Volá sa jednoducho Dakar.

Zlou správou na úvod je fakt, že oficiálna tlačová správa prišla od brazílskej pobočky automobilky Renault, čo znamená jediné. Duster Dakar je určený pre juhoamerický trh, nie pre ten európsky. Na druhú stranu nás to ale príliš mrzieť nemusí, pretože novinky súvisiace s touto edíciou sú naozaj len kozmetické.

Duster Dakar dostal nové šestnásťpalcové kolesá obuté do pneumatík s rozmermi 215/65 R16. Na karosérii nájdeme aj nálepky s nápisom Dakar Spirit a logá tejto slávnej súťaže. No a to je zhruba všetko. V interiéri opäť očakávajte príslušné logá a hlavne lepšiu výbavu. Do štandardu je zahrnutý napríklad multimediálny systém alebo cúvacia kamera.

Juhoamerickí zákazníci si môžu Duster Dakar kúpiť v kombinácii s motorom 1.6 16V (85 kW/115 k) alebo s benzínovým dvojlitrom (109 kW/148 k), ktorý je kombinovaný s pohonom všetkých kolies.

duster_dakar_10.jpgduster_dakar_11.jpgduster_dakar_12.jpgduster_dakar_14.jpgduster_dakar_06.jpgduster_dakar_01.jpgduster_dakar_02.jpgduster_dakar_03.jpgduster_dakar_04.jpgduster_dakar_05.jpgduster_dakar_13.jpgduster_dakar_07.jpgduster_dakar_08.jpgduster_dakar_09.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY