vytisknout velikost písma Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Že je náš dlhodobo testovaný Seat rýchly, to vieme. Ale ako je vlastne rýchly na okruhu a ako si poradí proti vylepšenej Octavii RS230 so samosvorom?
Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogaléria

Dnešné počasie rozhodne nevyzerá na to, že budem skúšať na českom Autodrome Most nejaké rekordy. Je hmla, teplomer ukazuje 4°C a kožené sedačky Škody Octavia RS230 Combi, ktorú si beriem na cestu do Mostu, sú úplne ľadové. Vyhrievanie našťastie funguje celkom rýchlo a aj celohliníkový dvojliter TSI sa pomerne rýchlo zahrieva na prevádzkovú teplotu.

_DSC0781.jpg_DSC0782.jpg_DSC0774.jpgKým Seat vyčkáva v boxovej uličke, Octavia zachádza meraná kolá. Účasť v chladnom jesennom dni je malá, takže máme takmer celú dráhu pre seba. To je úžasné

A tak je už o chvíľu v Octavii príjemná klíma, okná sú odhmlievané a ja idem smerom do Mostu, kde sa stretnem s Lukášom (pricestuje v našom dlhodobo testovanom Seate Leon ST Cupra), aby sme urobili nejaké obrázky a predovšetkým obe autá porovnali na závodnej dráhe.

Akokoľvek sú kombi autami Octavia RS230 a Leon Cupra s šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG predovšetkým rýchle rodinné autá, pár ostrých kôl na veľkom pretekárskom okruhu by im nemalo robiť problém. Predsa len sa bavíme o autách, ktoré by sa už právom dali označiť ako "športové".

Škoda Octavia RS230 Combi

Času nie je nazvyš. Navyše nie sme na dráhe sami a bude asi ťažšie trafiť niekoľko dobrých kôl bez prevádzky. Najprv si beriem Octaviu, s ktorou som sa stačil cestou zoznámiť, navyše mám na seba nastavenú sedačku. Rovnako si ale musím po prvom pomalom zoznamovacom kole ešte trochu prenastaviť sedadlo a volant.

_DSC0722.jpg_DSC0816.jpg_DSC0824.jpgObidve autá sa síce tvária športovo a drsne, ale na okruhu sú z nich cítiť kompromisy. Napríklad sedačky nepodporujú poriadne stehná, aj keď trup držia celkom dobre. Sedí sa ale vysoko a strešné okno uberá miesto nad hlavou. S helmou by som sa dovnútra už nevošiel

Sedačky sú síce pekné a pohodlné, ale na dráhe to nie je úplne ono. Navyše sa sedí dosť vysoko a miesto nad hlavou obmedzuje strešné okno, takže napríklad s helmou by som sa do auta už nevošiel a nemohol sedieť za volantom tak, ako je mi príjemné a pohodlné.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY