vytisknout velikost písma Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Že je náš dlhodobo testovaný Seat rýchly, to vieme. Ale ako je vlastne rýchly na okruhu a ako si poradí proti vylepšenej Octavii RS230 so samosvorom?
Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogaléria

Dnešné počasie rozhodne nevyzerá na to, že budem skúšať na českom Autodrome Most nejaké rekordy. Je hmla, teplomer ukazuje 4°C a kožené sedačky Škody Octavia RS230 Combi, ktorú si beriem na cestu do Mostu, sú úplne ľadové. Vyhrievanie našťastie funguje celkom rýchlo a aj celohliníkový dvojliter TSI sa pomerne rýchlo zahrieva na prevádzkovú teplotu.

_DSC0781.jpg_DSC0782.jpg_DSC0774.jpgKým Seat vyčkáva v boxovej uličke, Octavia zachádza meraná kolá. Účasť v chladnom jesennom dni je malá, takže máme takmer celú dráhu pre seba. To je úžasné

A tak je už o chvíľu v Octavii príjemná klíma, okná sú odhmlievané a ja idem smerom do Mostu, kde sa stretnem s Lukášom (pricestuje v našom dlhodobo testovanom Seate Leon ST Cupra), aby sme urobili nejaké obrázky a predovšetkým obe autá porovnali na závodnej dráhe.

Akokoľvek sú kombi autami Octavia RS230 a Leon Cupra s šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG predovšetkým rýchle rodinné autá, pár ostrých kôl na veľkom pretekárskom okruhu by im nemalo robiť problém. Predsa len sa bavíme o autách, ktoré by sa už právom dali označiť ako "športové".

Škoda Octavia RS230 Combi

Času nie je nazvyš. Navyše nie sme na dráhe sami a bude asi ťažšie trafiť niekoľko dobrých kôl bez prevádzky. Najprv si beriem Octaviu, s ktorou som sa stačil cestou zoznámiť, navyše mám na seba nastavenú sedačku. Rovnako si ale musím po prvom pomalom zoznamovacom kole ešte trochu prenastaviť sedadlo a volant.

_DSC0722.jpg_DSC0816.jpg_DSC0824.jpgObidve autá sa síce tvária športovo a drsne, ale na okruhu sú z nich cítiť kompromisy. Napríklad sedačky nepodporujú poriadne stehná, aj keď trup držia celkom dobre. Sedí sa ale vysoko a strešné okno uberá miesto nad hlavou. S helmou by som sa dovnútra už nevošiel

Sedačky sú síce pekné a pohodlné, ale na dráhe to nie je úplne ono. Navyše sa sedí dosť vysoko a miesto nad hlavou obmedzuje strešné okno, takže napríklad s helmou by som sa do auta už nevošiel a nemohol sedieť za volantom tak, ako je mi príjemné a pohodlné.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY