vytisknout velikost písma Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na slovenských cestách

Obháji modernizovaný klenot z Ingolstadtu prápor štyroch kruhov pred novou generáciou auta, ktoré má stále motor na zlej strane?
Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na slovenských cestách
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Vyzývateľ sa predstavuje
  2. Súťaž krásy
  3. Motory a dynamika
  4. Okreska oznámi ortiel
  5. Bežná premávka, ceny
  6. Zúčtovanie a verdikt
  7. Technické údaje, veľká fotogaléria

Som pripravený. Auto kľačí v oblúku na vonkajších kolesách, motor zlovestne fŕka okolo päť tisíc otáčok ako býk pripravený na otvorenie dverí do arény. Toto bude ľahké. Veď mám nižšie ťažisko a 30 koní k dobru. Akonáhle prave predné koleso minie vrcholový bod a zákruta sa začne otvárať, otváram stavidlá životodarnej stooktanové tekutiny naplno, osem hladných krkov za mojím chrbtom prehltne plnými dúškami a na oplátku pošle všetku svoju silu na vstupný hriadeľ novej sedemstupňovej dvojspojky. Presne v 107 km/h radí automatika s prasknutím trojku a 430 koní znovu letí k obmedzovaču s prudkosťou nie nepodobnou odľahčenému závodnému motoru.

S uspokojením pozriem do zrkadla, aby som zistil, koľko metrov som tým starostlivo načasovaným a precízne vykonaným výjazdom získal k dobru. A čaká ma studená sprcha. Miesto voľnej cesty so žltou bodkou niekde ďaleko vzadu mám zrkadlá plná tej vysokej, bacuľatej, taxíkovo žltej veci.

1S9I9425.jpg1S9I9444.jpg1S9I9550.jpg
Za súpera sme faceliftovanému Audi R8 vybrali Porsche 911

Audi R8 prekreslilo v roku 2007 mapu športových áut. Hliníkové kupé s uprostred uloženým motorom od značky, ktorá medzi nadšenými vodičovi nebola práve symbolom dokonalého zážitku z jazdy, si dokázalo v porovnávacích testoch nemeckých, anglických aj amerických časopisov zachovať tvár pred dovtedy nedotknuteľným Porsche 911. A v niekoľkých prípadoch ho dokonca poraziť. Sám som sa pred tromi alebo štyrmi rokmi krátko zviezol desaťvalcovým Spyderom a nemohol som uveriť, ako dobré - čisto z pohľadu vodičského zážitku - to auto je.

LED v sérii a o spojku viac

R8, ktorá nám robila na niekoľko hodín spoločnosť v druhom prázdninovom týždni, je "základný" osemvalec. Motor pôvodom z Audi RS4 B7 dáva naďalej 430 koní a 430 Nm, aby sa to dobre pamätalo. Jeho bezprostredný, vysokootáčkový charakter mám aj po rokoch od testu RS4 v živej pamäti. Pri minuloročnom facelifte vymenili konštruktéri robotizovanú "Lambo" prevodovku trochu humpoláckých mravov za sedemstupňový S-tronic s dvoma spojkami v olejovom kúpeli.

1S9I9522.jpg1S9I9739.jpg1S9I9865.jpg
Osemvalec 4,2 l FSI teraz spolupracuje s dvojspojkovým S-tronikom

Výsledkom je o 0,3 sekundy kratšie zrýchlenie z pokoja na 100 km / h a pochopiteľne aj nižšia spotreba v ustálenom cestovnom tempe. LED svetlomety dostali novú "grafiku" a teraz sa dodávajú sériovo pre všetky verzie R8. Ľahko pozmenených tvarov lichobežníkovej masky Audi Single Frame a predného nárazníka si bez priameho porovnania asi nevšimnete.

Základ však zostáva rovnaký: Hliníkový priestorový rám Audi Space Frame (samotný váži len 210 kg!), Uprostred uložený motor a stály pohon všetkých kolies s viskóznou spojkou vpredu a mechanickým samosvorným diferenciálom medzi zadnými kolesami. Aby sme dojmy z jazdy v modernizovanom Audi R8 zasadili do patričného rámca, prizvali sme si tradičný etalón kategórie: Porsche 911. Duel môže začať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY