vytisknout velikost písma Ducati Monster 1200 R je najsilnejší "naháč" Ducati

V rámci slávnostného večera skupiny VW vo Frankfurte došlo aj na jednu neautomobilovú novinku. Talianska značka Ducati predstavila nové prevedenie modelu Monster.
Ducati Monster 1200 R je najsilnejší "naháč" Ducati
Zoznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogaléria

Súčasťou impéria Volkswagen je od roku 2012 aj Ducati, tradičný výrobca motocyklov z talianskej Bologne. Jej predsedom predstavenstva je Rupert Stadler, ktorý zastáva rovnakú funkciu v značke Audi - práve pod jej krídla Ducati v rámci koncernu patrí. Preto Ducati nemohla chýbať ani na frankfurtskom večeru skupiny VW. Firma tu dnes večer odhalila nový Monster 1200 R, zatiaľ najvýkonnejší Monster a zároveň najvýkonnejší "naháč" v histórii značky.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.29.15.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.28.02.png
Nový Monster 1200 R je zatiaľ najsilnejším Monsterom. Do Frankfurtu ho prišiel predstaviť Claudio Domenicali, najvyšší výkonný šéf firmy Ducati. 

Pýchou Monsteru 1200 R je nový motor Testastretta DVT s premenným časovaním sacích aj výfukových ventilov, predstavený prvýkrát v cestovnom modeli Multistrada.

Motor dosahuje výkon 118 kW (160 k) a vďaka elektronickému plynu ponúka prepínateľné mapy, ako sme v Ducati zvyknutí: Urban, Touring, Sport.

V porovnaní s Monster s, doterajším vrcholom radu, má "erko" tiež plne nastaviteľný podvozok Öhlins a ľahko upravený dizajn, aby ste si ho na ulici nepomýlili s lacnejšími modelmi. Motorka sa pýši "suchou" hmotnosťou 180 kg.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.29.44.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.29.50.pngPýchou Monsteru 1200 R je 160-koňový motor Testastretta 1198 cm3 z Multistrady

Rad Monster dnes tvoria dva základné modely. Oba poháňa vodou chladený vidlicový dvojvalec do L (s uhlom rozovretia valcov 90°), líšiace sa zdvihovým objemom - 821 alebo 1200 cm3. Slabší model je v ponuke v základnom prevedení a tiež ako Stripe s rozšírenou výbavou, tisícdvestovku ste si doteraz mohli zaobstarať v troch variantoch: Monster 1200, Monster 1200 S a Monster 1200 S Stripe. Dnes odhalený model bude stáť nad nimi.
Pôvodné Ducati Monster z roku 1993 patrí k najikonickejším motocyklom 90. rokov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY