vytisknout velikost písma Ducati Monster 1200 R je najsilnejší "naháč" Ducati

V rámci slávnostného večera skupiny VW vo Frankfurte došlo aj na jednu neautomobilovú novinku. Talianska značka Ducati predstavila nové prevedenie modelu Monster.
Ducati Monster 1200 R je najsilnejší "naháč" Ducati
Zoznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogaléria

Súčasťou impéria Volkswagen je od roku 2012 aj Ducati, tradičný výrobca motocyklov z talianskej Bologne. Jej predsedom predstavenstva je Rupert Stadler, ktorý zastáva rovnakú funkciu v značke Audi - práve pod jej krídla Ducati v rámci koncernu patrí. Preto Ducati nemohla chýbať ani na frankfurtskom večeru skupiny VW. Firma tu dnes večer odhalila nový Monster 1200 R, zatiaľ najvýkonnejší Monster a zároveň najvýkonnejší "naháč" v histórii značky.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.29.15.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.28.02.png
Nový Monster 1200 R je zatiaľ najsilnejším Monsterom. Do Frankfurtu ho prišiel predstaviť Claudio Domenicali, najvyšší výkonný šéf firmy Ducati. 

Pýchou Monsteru 1200 R je nový motor Testastretta DVT s premenným časovaním sacích aj výfukových ventilov, predstavený prvýkrát v cestovnom modeli Multistrada.

Motor dosahuje výkon 118 kW (160 k) a vďaka elektronickému plynu ponúka prepínateľné mapy, ako sme v Ducati zvyknutí: Urban, Touring, Sport.

V porovnaní s Monster s, doterajším vrcholom radu, má "erko" tiež plne nastaviteľný podvozok Öhlins a ľahko upravený dizajn, aby ste si ho na ulici nepomýlili s lacnejšími modelmi. Motorka sa pýši "suchou" hmotnosťou 180 kg.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.29.44.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.29.50.pngPýchou Monsteru 1200 R je 160-koňový motor Testastretta 1198 cm3 z Multistrady

Rad Monster dnes tvoria dva základné modely. Oba poháňa vodou chladený vidlicový dvojvalec do L (s uhlom rozovretia valcov 90°), líšiace sa zdvihovým objemom - 821 alebo 1200 cm3. Slabší model je v ponuke v základnom prevedení a tiež ako Stripe s rozšírenou výbavou, tisícdvestovku ste si doteraz mohli zaobstarať v troch variantoch: Monster 1200, Monster 1200 S a Monster 1200 S Stripe. Dnes odhalený model bude stáť nad nimi.
Pôvodné Ducati Monster z roku 1993 patrí k najikonickejším motocyklom 90. rokov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY