vytisknout velikost písma Ducati Monster 1200 R je najsilnejší "naháč" Ducati

V rámci slávnostného večera skupiny VW vo Frankfurte došlo aj na jednu neautomobilovú novinku. Talianska značka Ducati predstavila nové prevedenie modelu Monster.
Ducati Monster 1200 R je najsilnejší "naháč" Ducati
Zoznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogaléria

Súčasťou impéria Volkswagen je od roku 2012 aj Ducati, tradičný výrobca motocyklov z talianskej Bologne. Jej predsedom predstavenstva je Rupert Stadler, ktorý zastáva rovnakú funkciu v značke Audi - práve pod jej krídla Ducati v rámci koncernu patrí. Preto Ducati nemohla chýbať ani na frankfurtskom večeru skupiny VW. Firma tu dnes večer odhalila nový Monster 1200 R, zatiaľ najvýkonnejší Monster a zároveň najvýkonnejší "naháč" v histórii značky.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.29.15.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.28.02.png
Nový Monster 1200 R je zatiaľ najsilnejším Monsterom. Do Frankfurtu ho prišiel predstaviť Claudio Domenicali, najvyšší výkonný šéf firmy Ducati. 

Pýchou Monsteru 1200 R je nový motor Testastretta DVT s premenným časovaním sacích aj výfukových ventilov, predstavený prvýkrát v cestovnom modeli Multistrada.

Motor dosahuje výkon 118 kW (160 k) a vďaka elektronickému plynu ponúka prepínateľné mapy, ako sme v Ducati zvyknutí: Urban, Touring, Sport.

V porovnaní s Monster s, doterajším vrcholom radu, má "erko" tiež plne nastaviteľný podvozok Öhlins a ľahko upravený dizajn, aby ste si ho na ulici nepomýlili s lacnejšími modelmi. Motorka sa pýši "suchou" hmotnosťou 180 kg.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.29.44.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.29.50.pngPýchou Monsteru 1200 R je 160-koňový motor Testastretta 1198 cm3 z Multistrady

Rad Monster dnes tvoria dva základné modely. Oba poháňa vodou chladený vidlicový dvojvalec do L (s uhlom rozovretia valcov 90°), líšiace sa zdvihovým objemom - 821 alebo 1200 cm3. Slabší model je v ponuke v základnom prevedení a tiež ako Stripe s rozšírenou výbavou, tisícdvestovku ste si doteraz mohli zaobstarať v troch variantoch: Monster 1200, Monster 1200 S a Monster 1200 S Stripe. Dnes odhalený model bude stáť nad nimi.
Pôvodné Ducati Monster z roku 1993 patrí k najikonickejším motocyklom 90. rokov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY