vytisknout velikost písma Dubai Roadster sľubuje 400 koní a 750 kg. Rozprávka tisíc a jednej noci?

Dubai Roadster sľubuje 400 koní a 750 kg. Rozprávka tisíc a jednej noci?

Bohaté krajiny Arabského polostrova poznáme skôr ako odbytiská exkluzívnych športových áut než ako miesto ich vzniku. Zmeniť by to mohol tento Dubai Roadster, ktorý sa údajne má predstaviť na autosalóne v Dubaji v roku 2015. (Výstava sa koná každé dva roky, tento rok nebude.)

Počítačové skice ukazujú dvojmiestny športový automobil so zakrytými kolesami a výraznými aerodynamickými prvkami. Podľa Worldcarfans.com má ísť o konkurenciu pre KTM X-Bow a v jeho ráme z chromolybdenových rúrok má byť naprieč uložený vidlicový osemvalec s výkonom 400 koní. Hmotnosť auta by nemala presiahnuť 750 kg.

Zatiaľ ani netušíme, či má ísť rýdzo o okruhovú hračku, alebo - zatiaľ neznámy - tvorca počíta aj z homologizáciou pre cestnú prevádzku.

Počítačové ilustrácie sú jedna vec, založenie novej (hoci takto špecializovanej) automobilky a uvedenie prvého modelu do výroby druhá, ale kde inde by sa malo nájsť dosť peňazí na rozjazd takéhoto projektu ako v bohatých Emirátoch?

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY