vytisknout velikost písma Dubai Roadster sľubuje 400 koní a 750 kg. Rozprávka tisíc a jednej noci?

Dubai Roadster sľubuje 400 koní a 750 kg. Rozprávka tisíc a jednej noci?

Bohaté krajiny Arabského polostrova poznáme skôr ako odbytiská exkluzívnych športových áut než ako miesto ich vzniku. Zmeniť by to mohol tento Dubai Roadster, ktorý sa údajne má predstaviť na autosalóne v Dubaji v roku 2015. (Výstava sa koná každé dva roky, tento rok nebude.)

Počítačové skice ukazujú dvojmiestny športový automobil so zakrytými kolesami a výraznými aerodynamickými prvkami. Podľa Worldcarfans.com má ísť o konkurenciu pre KTM X-Bow a v jeho ráme z chromolybdenových rúrok má byť naprieč uložený vidlicový osemvalec s výkonom 400 koní. Hmotnosť auta by nemala presiahnuť 750 kg.

Zatiaľ ani netušíme, či má ísť rýdzo o okruhovú hračku, alebo - zatiaľ neznámy - tvorca počíta aj z homologizáciou pre cestnú prevádzku.

Počítačové ilustrácie sú jedna vec, založenie novej (hoci takto špecializovanej) automobilky a uvedenie prvého modelu do výroby druhá, ale kde inde by sa malo nájsť dosť peňazí na rozjazd takéhoto projektu ako v bohatých Emirátoch?

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY