vytisknout velikost písma DS3 má za sebou facelift. Nový je dizajn, interiér a vracia sa DS3 Racing

DS3 má za sebou facelift. Nový je dizajn, interiér a vracia sa DS3 Racing

Citroën DS3 sa predstavil v roku 2010, od tej doby už bolo vyrobených 390 000 exemplárov. Do dôchodku sa tento model ale ešte nechystá, takže musel prísť výraznejší facelift. Ten zmenil vzhľad, upravil interiér a priniesol jednu zaujímavú novinku. V ponuke sa znovu objaví ostrá verzia, ktorá sa bude volať DS3 Performance.

Ako už určite viete, značka DS sa osamostatnila, takže aj malá trojka si hovorí jednoducho DS3. Hlavná dizajnová zmena je preto jasná, na auto sa nasťahovala kompletne nová predná časť nadväzujúca na ostatné modely DS, na ktoré už budete hľadať logo Citroën márne. Nové sú tiež zadné svetlá, disky a do ponuky boli pridané nové polepy strechy.

V interiéri sa taktiež pridávali nové farby a lepšie čalúnenie, z funkčných vecí stojí za zmienku príchod multimediálneho systému so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a modernými funkciami typu Apple CarPlay alebo MirrorLink. DS3 potom ponúkne aj systém núdzového brzdenia Active City Braking, parkovacie senzory, cúvaciu kameru alebo asistent rozjazdu do kopca.

ds3_06.jpgds3_07.jpgds3_08.jpg

Omladená DS3 sa bude ponúkať v kombinácii s tromi verziami trojvalca 1.2 PureTech, dvoma štvorvalcami THP a dvojicou dieselov BlueHDi. Najzaujímavejšia je však posledná novinka, ktorá znamená návrat prevedenia DS3 Racing do ponuky. Po novom sa bude ostrý francúzsky hatchback nazývať DS3 Performance.

O pohon sa stará tisícšesťstovka THP s parametrami 155 kW (211 k) a 300 Nm, ktorá spolupracuje so šesťstupňovým manuálom. Ten má skrátené dráhy a aby bolo urobené športovej jazde za dosť, budeme si môcť zaobstarať na prednú nápravu aj samosvor. Performance má zároveň upravený podvozok. Znižovala sa svetlá výška (-15 mm) a rozširoval sa rozchod kolies o 26 mm vpredu a o 14 mm vzadu. Výkonnejšie sú samozrejme aj brzdy.

Ako je v Citroëne poslednou dobou zvykom, technické informácie sú v tlačových správach zabalené do bohatej rozprávky, alebo tam nie sú vôbec, čo je bohužiaľ prípad dynamiky DS3 Performance. Na tieto údaje si musíme teda ešte počkať.

ds3_09.jpgds3_10.jpgds3_13.jpgds3_14.jpgds3_15.jpgds3_20.jpgds3_21.jpgds3_22.jpgds3_01.jpgds3_02.jpgds3_03.jpgds3_04.jpgds3_05.jpgds3_11.jpgds3_12.jpgds3_16.jpgds3_17.jpgds3_18.jpgds3_19.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY