vytisknout velikost písma DS3 má za sebou facelift. Nový je dizajn, interiér a vracia sa DS3 Racing

DS3 má za sebou facelift. Nový je dizajn, interiér a vracia sa DS3 Racing

Citroën DS3 sa predstavil v roku 2010, od tej doby už bolo vyrobených 390 000 exemplárov. Do dôchodku sa tento model ale ešte nechystá, takže musel prísť výraznejší facelift. Ten zmenil vzhľad, upravil interiér a priniesol jednu zaujímavú novinku. V ponuke sa znovu objaví ostrá verzia, ktorá sa bude volať DS3 Performance.

Ako už určite viete, značka DS sa osamostatnila, takže aj malá trojka si hovorí jednoducho DS3. Hlavná dizajnová zmena je preto jasná, na auto sa nasťahovala kompletne nová predná časť nadväzujúca na ostatné modely DS, na ktoré už budete hľadať logo Citroën márne. Nové sú tiež zadné svetlá, disky a do ponuky boli pridané nové polepy strechy.

V interiéri sa taktiež pridávali nové farby a lepšie čalúnenie, z funkčných vecí stojí za zmienku príchod multimediálneho systému so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a modernými funkciami typu Apple CarPlay alebo MirrorLink. DS3 potom ponúkne aj systém núdzového brzdenia Active City Braking, parkovacie senzory, cúvaciu kameru alebo asistent rozjazdu do kopca.

ds3_06.jpgds3_07.jpgds3_08.jpg

Omladená DS3 sa bude ponúkať v kombinácii s tromi verziami trojvalca 1.2 PureTech, dvoma štvorvalcami THP a dvojicou dieselov BlueHDi. Najzaujímavejšia je však posledná novinka, ktorá znamená návrat prevedenia DS3 Racing do ponuky. Po novom sa bude ostrý francúzsky hatchback nazývať DS3 Performance.

O pohon sa stará tisícšesťstovka THP s parametrami 155 kW (211 k) a 300 Nm, ktorá spolupracuje so šesťstupňovým manuálom. Ten má skrátené dráhy a aby bolo urobené športovej jazde za dosť, budeme si môcť zaobstarať na prednú nápravu aj samosvor. Performance má zároveň upravený podvozok. Znižovala sa svetlá výška (-15 mm) a rozširoval sa rozchod kolies o 26 mm vpredu a o 14 mm vzadu. Výkonnejšie sú samozrejme aj brzdy.

Ako je v Citroëne poslednou dobou zvykom, technické informácie sú v tlačových správach zabalené do bohatej rozprávky, alebo tam nie sú vôbec, čo je bohužiaľ prípad dynamiky DS3 Performance. Na tieto údaje si musíme teda ešte počkať.

ds3_09.jpgds3_10.jpgds3_13.jpgds3_14.jpgds3_15.jpgds3_20.jpgds3_21.jpgds3_22.jpgds3_01.jpgds3_02.jpgds3_03.jpgds3_04.jpgds3_05.jpgds3_11.jpgds3_12.jpgds3_16.jpgds3_17.jpgds3_18.jpgds3_19.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY