vytisknout velikost písma DS3 má za sebou facelift. Nový je dizajn, interiér a vracia sa DS3 Racing

DS3 má za sebou facelift. Nový je dizajn, interiér a vracia sa DS3 Racing

Citroën DS3 sa predstavil v roku 2010, od tej doby už bolo vyrobených 390 000 exemplárov. Do dôchodku sa tento model ale ešte nechystá, takže musel prísť výraznejší facelift. Ten zmenil vzhľad, upravil interiér a priniesol jednu zaujímavú novinku. V ponuke sa znovu objaví ostrá verzia, ktorá sa bude volať DS3 Performance.

Ako už určite viete, značka DS sa osamostatnila, takže aj malá trojka si hovorí jednoducho DS3. Hlavná dizajnová zmena je preto jasná, na auto sa nasťahovala kompletne nová predná časť nadväzujúca na ostatné modely DS, na ktoré už budete hľadať logo Citroën márne. Nové sú tiež zadné svetlá, disky a do ponuky boli pridané nové polepy strechy.

V interiéri sa taktiež pridávali nové farby a lepšie čalúnenie, z funkčných vecí stojí za zmienku príchod multimediálneho systému so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a modernými funkciami typu Apple CarPlay alebo MirrorLink. DS3 potom ponúkne aj systém núdzového brzdenia Active City Braking, parkovacie senzory, cúvaciu kameru alebo asistent rozjazdu do kopca.

ds3_06.jpgds3_07.jpgds3_08.jpg

Omladená DS3 sa bude ponúkať v kombinácii s tromi verziami trojvalca 1.2 PureTech, dvoma štvorvalcami THP a dvojicou dieselov BlueHDi. Najzaujímavejšia je však posledná novinka, ktorá znamená návrat prevedenia DS3 Racing do ponuky. Po novom sa bude ostrý francúzsky hatchback nazývať DS3 Performance.

O pohon sa stará tisícšesťstovka THP s parametrami 155 kW (211 k) a 300 Nm, ktorá spolupracuje so šesťstupňovým manuálom. Ten má skrátené dráhy a aby bolo urobené športovej jazde za dosť, budeme si môcť zaobstarať na prednú nápravu aj samosvor. Performance má zároveň upravený podvozok. Znižovala sa svetlá výška (-15 mm) a rozširoval sa rozchod kolies o 26 mm vpredu a o 14 mm vzadu. Výkonnejšie sú samozrejme aj brzdy.

Ako je v Citroëne poslednou dobou zvykom, technické informácie sú v tlačových správach zabalené do bohatej rozprávky, alebo tam nie sú vôbec, čo je bohužiaľ prípad dynamiky DS3 Performance. Na tieto údaje si musíme teda ešte počkať.

ds3_09.jpgds3_10.jpgds3_13.jpgds3_14.jpgds3_15.jpgds3_20.jpgds3_21.jpgds3_22.jpgds3_01.jpgds3_02.jpgds3_03.jpgds3_04.jpgds3_05.jpgds3_11.jpgds3_12.jpgds3_16.jpgds3_17.jpgds3_18.jpgds3_19.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY