vytisknout velikost písma DS3 má za sebou facelift. Nový je dizajn, interiér a vracia sa DS3 Racing

DS3 má za sebou facelift. Nový je dizajn, interiér a vracia sa DS3 Racing

Citroën DS3 sa predstavil v roku 2010, od tej doby už bolo vyrobených 390 000 exemplárov. Do dôchodku sa tento model ale ešte nechystá, takže musel prísť výraznejší facelift. Ten zmenil vzhľad, upravil interiér a priniesol jednu zaujímavú novinku. V ponuke sa znovu objaví ostrá verzia, ktorá sa bude volať DS3 Performance.

Ako už určite viete, značka DS sa osamostatnila, takže aj malá trojka si hovorí jednoducho DS3. Hlavná dizajnová zmena je preto jasná, na auto sa nasťahovala kompletne nová predná časť nadväzujúca na ostatné modely DS, na ktoré už budete hľadať logo Citroën márne. Nové sú tiež zadné svetlá, disky a do ponuky boli pridané nové polepy strechy.

V interiéri sa taktiež pridávali nové farby a lepšie čalúnenie, z funkčných vecí stojí za zmienku príchod multimediálneho systému so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a modernými funkciami typu Apple CarPlay alebo MirrorLink. DS3 potom ponúkne aj systém núdzového brzdenia Active City Braking, parkovacie senzory, cúvaciu kameru alebo asistent rozjazdu do kopca.

ds3_06.jpgds3_07.jpgds3_08.jpg

Omladená DS3 sa bude ponúkať v kombinácii s tromi verziami trojvalca 1.2 PureTech, dvoma štvorvalcami THP a dvojicou dieselov BlueHDi. Najzaujímavejšia je však posledná novinka, ktorá znamená návrat prevedenia DS3 Racing do ponuky. Po novom sa bude ostrý francúzsky hatchback nazývať DS3 Performance.

O pohon sa stará tisícšesťstovka THP s parametrami 155 kW (211 k) a 300 Nm, ktorá spolupracuje so šesťstupňovým manuálom. Ten má skrátené dráhy a aby bolo urobené športovej jazde za dosť, budeme si môcť zaobstarať na prednú nápravu aj samosvor. Performance má zároveň upravený podvozok. Znižovala sa svetlá výška (-15 mm) a rozširoval sa rozchod kolies o 26 mm vpredu a o 14 mm vzadu. Výkonnejšie sú samozrejme aj brzdy.

Ako je v Citroëne poslednou dobou zvykom, technické informácie sú v tlačových správach zabalené do bohatej rozprávky, alebo tam nie sú vôbec, čo je bohužiaľ prípad dynamiky DS3 Performance. Na tieto údaje si musíme teda ešte počkať.

ds3_09.jpgds3_10.jpgds3_13.jpgds3_14.jpgds3_15.jpgds3_20.jpgds3_21.jpgds3_22.jpgds3_01.jpgds3_02.jpgds3_03.jpgds3_04.jpgds3_05.jpgds3_11.jpgds3_12.jpgds3_16.jpgds3_17.jpgds3_18.jpgds3_19.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY