vytisknout velikost písma DS predstavuje facelift pre DS4 vrátane varianty Crossback

DS predstavuje facelift pre DS4 vrátane varianty Crossback
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre DS DS4
  2. Fotogaléria: Facelift pre DS DS4

V rámci faceliftu modelu DS4 predstavuje automobilka DS (tá, ktorá nechce, aby sme jej hovorili Citroën) aj novú karosársku variantu DS4 Crossback, ktorá jazdí na o 30 mm zdvihnutom podvozku a s oplastovanými podbehmi a nástavcami nárazníkov. Rozšírila sa aj paleta farieb.

citroen (11).jpgcitroen (7).jpgcitroen (3).jpgHlavnou novinkou je model Crossback, ktorý jazdí na zdvihnutom podvozku a dostal niekoľko čiernych plastov, aby vyzeral drsne. Pod kapotu sa nasťahoval nový trojvalec

Pod kapotu sa dostal trojvalec 1,2 l s preplňovaním, ktorý koncern PSA označuje ako PureTech 130 S & S. Má výkon 130 koní, krútiaci moment 230 Nm a spotrebu 5,1 litra na 100 km. K motoru je možné prikúpiť aj šesťstupňový automat. Zhodou okolností sa jedná o variant, ktorý sme dlhodobo testovali v Peugeote 308.

Motor 1.6 THP s výkonom 165 koní teraz spotrebuje len 5,6 litra na 100 km, teda aspoň podľa normy NEDC. Silnejší variant THP 210 má výkon 211 koní, krútiaci moment 285 Nm a spotrebu 5,9 litra na 100 km.

Z dieselov si môžete vybrať z troch variant s označením BlueHDI 120, 150 a 180. Výkon odvodíte z označenia motorizácie, plnenie emisnej normy Euro 6 vrátane vstrekovania AdBlue do výfuku je samozrejmosťou. Najúspornejšia verzia jazdí za 3,8 litra na 100 km.

Premiéru si facelift DS4 odbije na autosalóne vo Frankfurte, kde sa predstaví aj nová verzia Crossback. Ešte do konca roka by sme mali poznať aktualizovaný slovenský cenník.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY