vytisknout velikost písma DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

Citroën chce poslať značku DS do boja s Audi do roku 2020, no k tomu bude potrebovať viac než len presviedčanie zákazníkov pomocou rafinovaného marketingu. Od budúceho roka sa tak modely DS zbavia mena Citroën, aby si mohli budovať imidž samostatnej značky, niečo ako Infiniti v Nissane.

Značka DS bude s Citroënom zdieľať platformy, ale šéf automobilky Carlos Tavares priznáva, že na splnenie cieľov bude potrebné zmeniť výrobné a konštrukčné štandardy. Pravdepodobne najchúlostivejším miestom, na ktoré sú cieľoví zákazníci veľmi citliví, bude kvalita spracovania.

Carlos Tavares magazínu Autocar povedal, že značka DS chce súperiť so zavedenými prémiovými nemeckými značkami predovšetkým "francúzskym spôsobom života a francúzskou sofistikovanosťou". Jedného by teda napadlo, že automobil DS bude dvakrát až trikrát do roka štrajkovať a zákaznícke centrum nebude v čase obeda dvíhať telefóny. Teda presne to, čo podľa Tavaresa "nemecké automobilky ponúknuť nemôžu".

Ale teraz vážne. Pokiaľ nebude značka DS za každú cenu súperiť v domnelej športovosti ako tri hlavné nemecké značky, bude to jedine dobre. V ďalších rokoch sa tiež dočkáme minimálne troch nových modelov. Príde veľký luxusný sedan cielený hlavne na Čínu, väčšie SUV a potom malé auto zamerané proti Fiatu 500. Portfólio značky DS by tak malo nachádzať minimálne šesť vozidiel.

Luxusné divízie DS si však zatiaľ nekladú za cieľ obrovské objemy predajov. Hlavné vraj bude prinútiť zákazníkov priplácať a tým zarábať na každom predanom aute veľké čiastky. Citroën bude vozidlá DS ponúkať nielen v samostatných showroomoch, ale tiež u vybraných dealerov spolu s bežnými Citroënmi.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY