vytisknout velikost písma DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

Citroën chce poslať značku DS do boja s Audi do roku 2020, no k tomu bude potrebovať viac než len presviedčanie zákazníkov pomocou rafinovaného marketingu. Od budúceho roka sa tak modely DS zbavia mena Citroën, aby si mohli budovať imidž samostatnej značky, niečo ako Infiniti v Nissane.

Značka DS bude s Citroënom zdieľať platformy, ale šéf automobilky Carlos Tavares priznáva, že na splnenie cieľov bude potrebné zmeniť výrobné a konštrukčné štandardy. Pravdepodobne najchúlostivejším miestom, na ktoré sú cieľoví zákazníci veľmi citliví, bude kvalita spracovania.

Carlos Tavares magazínu Autocar povedal, že značka DS chce súperiť so zavedenými prémiovými nemeckými značkami predovšetkým "francúzskym spôsobom života a francúzskou sofistikovanosťou". Jedného by teda napadlo, že automobil DS bude dvakrát až trikrát do roka štrajkovať a zákaznícke centrum nebude v čase obeda dvíhať telefóny. Teda presne to, čo podľa Tavaresa "nemecké automobilky ponúknuť nemôžu".

Ale teraz vážne. Pokiaľ nebude značka DS za každú cenu súperiť v domnelej športovosti ako tri hlavné nemecké značky, bude to jedine dobre. V ďalších rokoch sa tiež dočkáme minimálne troch nových modelov. Príde veľký luxusný sedan cielený hlavne na Čínu, väčšie SUV a potom malé auto zamerané proti Fiatu 500. Portfólio značky DS by tak malo nachádzať minimálne šesť vozidiel.

Luxusné divízie DS si však zatiaľ nekladú za cieľ obrovské objemy predajov. Hlavné vraj bude prinútiť zákazníkov priplácať a tým zarábať na každom predanom aute veľké čiastky. Citroën bude vozidlá DS ponúkať nielen v samostatných showroomoch, ale tiež u vybraných dealerov spolu s bežnými Citroënmi.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY