vytisknout velikost písma DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

Citroën chce poslať značku DS do boja s Audi do roku 2020, no k tomu bude potrebovať viac než len presviedčanie zákazníkov pomocou rafinovaného marketingu. Od budúceho roka sa tak modely DS zbavia mena Citroën, aby si mohli budovať imidž samostatnej značky, niečo ako Infiniti v Nissane.

Značka DS bude s Citroënom zdieľať platformy, ale šéf automobilky Carlos Tavares priznáva, že na splnenie cieľov bude potrebné zmeniť výrobné a konštrukčné štandardy. Pravdepodobne najchúlostivejším miestom, na ktoré sú cieľoví zákazníci veľmi citliví, bude kvalita spracovania.

Carlos Tavares magazínu Autocar povedal, že značka DS chce súperiť so zavedenými prémiovými nemeckými značkami predovšetkým "francúzskym spôsobom života a francúzskou sofistikovanosťou". Jedného by teda napadlo, že automobil DS bude dvakrát až trikrát do roka štrajkovať a zákaznícke centrum nebude v čase obeda dvíhať telefóny. Teda presne to, čo podľa Tavaresa "nemecké automobilky ponúknuť nemôžu".

Ale teraz vážne. Pokiaľ nebude značka DS za každú cenu súperiť v domnelej športovosti ako tri hlavné nemecké značky, bude to jedine dobre. V ďalších rokoch sa tiež dočkáme minimálne troch nových modelov. Príde veľký luxusný sedan cielený hlavne na Čínu, väčšie SUV a potom malé auto zamerané proti Fiatu 500. Portfólio značky DS by tak malo nachádzať minimálne šesť vozidiel.

Luxusné divízie DS si však zatiaľ nekladú za cieľ obrovské objemy predajov. Hlavné vraj bude prinútiť zákazníkov priplácať a tým zarábať na každom predanom aute veľké čiastky. Citroën bude vozidlá DS ponúkať nielen v samostatných showroomoch, ale tiež u vybraných dealerov spolu s bežnými Citroënmi.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY