vytisknout velikost písma DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

Citroën chce poslať značku DS do boja s Audi do roku 2020, no k tomu bude potrebovať viac než len presviedčanie zákazníkov pomocou rafinovaného marketingu. Od budúceho roka sa tak modely DS zbavia mena Citroën, aby si mohli budovať imidž samostatnej značky, niečo ako Infiniti v Nissane.

Značka DS bude s Citroënom zdieľať platformy, ale šéf automobilky Carlos Tavares priznáva, že na splnenie cieľov bude potrebné zmeniť výrobné a konštrukčné štandardy. Pravdepodobne najchúlostivejším miestom, na ktoré sú cieľoví zákazníci veľmi citliví, bude kvalita spracovania.

Carlos Tavares magazínu Autocar povedal, že značka DS chce súperiť so zavedenými prémiovými nemeckými značkami predovšetkým "francúzskym spôsobom života a francúzskou sofistikovanosťou". Jedného by teda napadlo, že automobil DS bude dvakrát až trikrát do roka štrajkovať a zákaznícke centrum nebude v čase obeda dvíhať telefóny. Teda presne to, čo podľa Tavaresa "nemecké automobilky ponúknuť nemôžu".

Ale teraz vážne. Pokiaľ nebude značka DS za každú cenu súperiť v domnelej športovosti ako tri hlavné nemecké značky, bude to jedine dobre. V ďalších rokoch sa tiež dočkáme minimálne troch nových modelov. Príde veľký luxusný sedan cielený hlavne na Čínu, väčšie SUV a potom malé auto zamerané proti Fiatu 500. Portfólio značky DS by tak malo nachádzať minimálne šesť vozidiel.

Luxusné divízie DS si však zatiaľ nekladú za cieľ obrovské objemy predajov. Hlavné vraj bude prinútiť zákazníkov priplácať a tým zarábať na každom predanom aute veľké čiastky. Citroën bude vozidlá DS ponúkať nielen v samostatných showroomoch, ale tiež u vybraných dealerov spolu s bežnými Citroënmi.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY