vytisknout velikost písma DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

DS chce súperiť s Audi, zbaví sa mena Citroën

Citroën chce poslať značku DS do boja s Audi do roku 2020, no k tomu bude potrebovať viac než len presviedčanie zákazníkov pomocou rafinovaného marketingu. Od budúceho roka sa tak modely DS zbavia mena Citroën, aby si mohli budovať imidž samostatnej značky, niečo ako Infiniti v Nissane.

Značka DS bude s Citroënom zdieľať platformy, ale šéf automobilky Carlos Tavares priznáva, že na splnenie cieľov bude potrebné zmeniť výrobné a konštrukčné štandardy. Pravdepodobne najchúlostivejším miestom, na ktoré sú cieľoví zákazníci veľmi citliví, bude kvalita spracovania.

Carlos Tavares magazínu Autocar povedal, že značka DS chce súperiť so zavedenými prémiovými nemeckými značkami predovšetkým "francúzskym spôsobom života a francúzskou sofistikovanosťou". Jedného by teda napadlo, že automobil DS bude dvakrát až trikrát do roka štrajkovať a zákaznícke centrum nebude v čase obeda dvíhať telefóny. Teda presne to, čo podľa Tavaresa "nemecké automobilky ponúknuť nemôžu".

Ale teraz vážne. Pokiaľ nebude značka DS za každú cenu súperiť v domnelej športovosti ako tri hlavné nemecké značky, bude to jedine dobre. V ďalších rokoch sa tiež dočkáme minimálne troch nových modelov. Príde veľký luxusný sedan cielený hlavne na Čínu, väčšie SUV a potom malé auto zamerané proti Fiatu 500. Portfólio značky DS by tak malo nachádzať minimálne šesť vozidiel.

Luxusné divízie DS si však zatiaľ nekladú za cieľ obrovské objemy predajov. Hlavné vraj bude prinútiť zákazníkov priplácať a tým zarábať na každom predanom aute veľké čiastky. Citroën bude vozidlá DS ponúkať nielen v samostatných showroomoch, ale tiež u vybraných dealerov spolu s bežnými Citroënmi.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY