vytisknout velikost písma DS 7 Crossback je prvý plnohodnotný crossover tejto značky

Aj značka DS čoskoro dostane plnohodnotný crossover. Nové DS 7 Crossback sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Tešiť sa máme na výkonný hybrid, perfektné spracovanie a náhradu za hydropneumatické odpruženie. DS 7 Crossback dostane pokročilý tempomat schopný samostatnej jazdy.
DS 7 Crossback je prvý plnohodnotný crossover tejto značky

Ďalšia z noviniek Ženevského autosalónu je crossover značky DS. Záujemcovia sa môžu tešiť na model DS 7 Crossback, ktorý dostane napríklad nový hybridný pohon, veľmi komfortný podvozok, luxusné materiály v interiéri a pokročilé asistenčné systémy.

Nové DS 7 Crossback meria na dĺžku 4,57 m, vysoké je 1,62 m a široké 1,89 m. To preložené znamená, že ide o crossover veľkosti napríklad Peugeotu 5008 novej generácie. Nič podobné ste si pod značkou DS zatiaľ kúpiť nemohli. Dizajn nadväzuje na to, čo poznáme z ostatných modelov. Nechýbajú ani adaptívne diódové svetlomety alebo výrazne tvarované zliatinové disky. Ich veľkosť sa bude pohybovať v rozmedzí 17 až 20 palcov.

Interiér má byť priestranný a predovšetkým perfektne spracovaný. V ponuke bude aj čalúnenie Alcantarou, koža Nappa alebo dokonca obloženie drevom. DS ponúkne štyri rôzne varianty interiéru označené ako Bastille, Rivoli, Opera a Performance Line. Na mieste klasického prístrojového štítu nájdeme rozmerný displej, druhý rozmerný displej obsadil prostrednú časť palubnej dosky.

DS 7 Crossback dorazí ako hybrid v prevedení E-Tense. Jeho základom je preplňovaná benzínová tisícšesťstovka disponujúci výkonom 147 kW (200 k), ktorej pomáha dvojica elektromotorov. Každý má výkon 80 kW, pričom jeden nájdeme na prednej náprave, druhý obstaráva pohon zadných kolies. Celkovo ponúkne hybridný crossover značky DS 221 kW (300 k). Medzi spaľovacím motorom a elektromotorom je ešte umiestnená osemstupňová automatická prevodovka.

Elektrickú energiu uchovávajú lítium-iónové akumulátory umiestnené pod zadnými sedačkami. Kapacita 13 kWh vystačí na prejdenie 60 kilometrov v čisto elektrickom režime. Dobitie z domácej zásuvky trvá štyri a pol hodiny.

Okrem hybridu ponúkne DS 7 Crossback aj klasické jednotky. Zážihovým základom bude trojvalec 1.2 PureTech 130 (96 kW), silnejšou alternatívou potom preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 l naladený na 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). V prípade vznetových agregátov dostanete na výber medzi motormi 1.6 BlueHDi s výkonom 96 kW (130 k) a 2.0 BlueHDi (132 kW/180 k). S výnimkou hybridu budú všetky ostatné motorizácie využívať iba pohon prednej nápravy.

Čo sa podvozku týka, DS 7 Crossback dostane viacprvkovú zadnú nápravu a hlavne veľmi komfortné odpruženie. To má byť odkazom na v tomto smere vynikajúce hydropneumatické pruženie, ktoré Citroën predtým opustil. Modernou náhradou sú adaptívne tlmiče a kamera snímajúca nerovnosti na ceste. Podľa tejto kamery sa bude kontinuálne meniť nastavenie tlumičov.

Ďalšou zaujímavosťou je pokročilý tempomat. Priamo o autonómne riadenie nejde, DS 7 Crossback však bude schopné nasledovať vozidlo pred sebou až do rýchlosti 180 km/h. Využitie táto novinka (ktorú ale poznáme už od iných značiek) nájde v mestskej zápche alebo na diaľniciach.

Svetová premiéra prvého ozajstného crossoveru v rade DS prebehne budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Následne si budete môcť zaobstarať verziu La Premiére, čo je francúzska alternatíva k známym "First Edition" iných značiek. Úvodné vydanie DS 7 Crossback bude ponúkané iba so sivým alebo čiernym lakom karosérie do konca decembra.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY