vytisknout velikost písma Drsný Ford Troller T4 nie je žiadny internetový troll

Mrzí vás, že Land Rover pomaly ukončí výrobu ikonického off-roadu Defender? Ford má za neho možno zodpovedajúcu náhradu, len pre ňu musíte ísť až do Brazílie.
Drsný Ford Troller T4 nie je žiadny internetový troll

Ford Troller T4 bol odhalený na autosalóne v juhoamerickom Sao Paule a od rok starého konceptu TR sa skoro vôbec nelíši. V Brazílii ho pre miestny trh vyrába firma Troller Veículos especiais S/A, ktorú Ford v roku 2007 kúpil.

Poctivý pracovný off-road dneska človek na trhu musí hľadať. Všetky modely sú civilnejšie, jednoduchšie na riadenie a skôr sa približujú bežným SUV. Veď aj taký Volkswagen Amarok alebo Ford Ranger funguje skôr ako schopné SUV s korbou.

ford-troller-t4-1-1.jpgford-troller-t4-2-1.jpgford-troller-t4-3-1.jpg
U nás si musíme nechať zajsť chuť. Ale ak si trúfnete na individuálny dovoz...

Na jednu stranu táto použiteľnosť a civilizovanosť na škodu rozhodne nie je, ale ak vám ide o drsný charakter, ten pochrómovaný rám a samolepky neurobia. Ešte že je tu na výlety do bahna klasický Defender... Ale s tým bude tiež čoskoro koniec.

Dokonca aj Land Rover priznal, že budúci Defender bude civilnejší a nie tak primitívny ako ten súčasný. Takže kam sa blázni do pojazdných terénnych vozidiel majú pozrieť? Riešenie by pre ne mohol mať Ford, ale musíte kvôli nemu ísť až do Brazílie.

Troller T4 ale nie je, ako by názov mohol napovedať, nejaký internetový žartík. Je to seriózny off-road , ktorý navyše vyzerá celkom cool. Vraziť na to v Severnej Amerike logo Ford a nápis Bronco, predali by sa toho milióny.

Pod kapotou pracuje turbodiesel s objemom 3,2 l, spojený so šesťstupňovým manuálom, ale tlačová správa v portugalčine sa o výkone či iných parametroch nezmieňuje. Dočítate sa, že Ford s Troller T4 najazdil počas vývoja vyše dvesto tisíc kilometrov v tom najdrsnejšom brazílskom teréne.

Nádeje na dovoz do Európy si nerobte, pretože toto auto by v EÚ zrejme nesplnilo jedinú normu ohľadom bezpečnosti, emisií a zrejme ani zahnutia. Škoda, pretože Troller T4 vyzerá vážne zaujímavo a určite by bol dostupný aj za atraktívnu cenu.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY