vytisknout velikost písma Drsný Ford Troller T4 nie je žiadny internetový troll

Mrzí vás, že Land Rover pomaly ukončí výrobu ikonického off-roadu Defender? Ford má za neho možno zodpovedajúcu náhradu, len pre ňu musíte ísť až do Brazílie.
Drsný Ford Troller T4 nie je žiadny internetový troll

Ford Troller T4 bol odhalený na autosalóne v juhoamerickom Sao Paule a od rok starého konceptu TR sa skoro vôbec nelíši. V Brazílii ho pre miestny trh vyrába firma Troller Veículos especiais S/A, ktorú Ford v roku 2007 kúpil.

Poctivý pracovný off-road dneska človek na trhu musí hľadať. Všetky modely sú civilnejšie, jednoduchšie na riadenie a skôr sa približujú bežným SUV. Veď aj taký Volkswagen Amarok alebo Ford Ranger funguje skôr ako schopné SUV s korbou.

ford-troller-t4-1-1.jpgford-troller-t4-2-1.jpgford-troller-t4-3-1.jpg
U nás si musíme nechať zajsť chuť. Ale ak si trúfnete na individuálny dovoz...

Na jednu stranu táto použiteľnosť a civilizovanosť na škodu rozhodne nie je, ale ak vám ide o drsný charakter, ten pochrómovaný rám a samolepky neurobia. Ešte že je tu na výlety do bahna klasický Defender... Ale s tým bude tiež čoskoro koniec.

Dokonca aj Land Rover priznal, že budúci Defender bude civilnejší a nie tak primitívny ako ten súčasný. Takže kam sa blázni do pojazdných terénnych vozidiel majú pozrieť? Riešenie by pre ne mohol mať Ford, ale musíte kvôli nemu ísť až do Brazílie.

Troller T4 ale nie je, ako by názov mohol napovedať, nejaký internetový žartík. Je to seriózny off-road , ktorý navyše vyzerá celkom cool. Vraziť na to v Severnej Amerike logo Ford a nápis Bronco, predali by sa toho milióny.

Pod kapotou pracuje turbodiesel s objemom 3,2 l, spojený so šesťstupňovým manuálom, ale tlačová správa v portugalčine sa o výkone či iných parametroch nezmieňuje. Dočítate sa, že Ford s Troller T4 najazdil počas vývoja vyše dvesto tisíc kilometrov v tom najdrsnejšom brazílskom teréne.

Nádeje na dovoz do Európy si nerobte, pretože toto auto by v EÚ zrejme nesplnilo jedinú normu ohľadom bezpečnosti, emisií a zrejme ani zahnutia. Škoda, pretože Troller T4 vyzerá vážne zaujímavo a určite by bol dostupný aj za atraktívnu cenu.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY