vytisknout velikost písma Drsný Ford Troller T4 nie je žiadny internetový troll

Mrzí vás, že Land Rover pomaly ukončí výrobu ikonického off-roadu Defender? Ford má za neho možno zodpovedajúcu náhradu, len pre ňu musíte ísť až do Brazílie.
Drsný Ford Troller T4 nie je žiadny internetový troll

Ford Troller T4 bol odhalený na autosalóne v juhoamerickom Sao Paule a od rok starého konceptu TR sa skoro vôbec nelíši. V Brazílii ho pre miestny trh vyrába firma Troller Veículos especiais S/A, ktorú Ford v roku 2007 kúpil.

Poctivý pracovný off-road dneska človek na trhu musí hľadať. Všetky modely sú civilnejšie, jednoduchšie na riadenie a skôr sa približujú bežným SUV. Veď aj taký Volkswagen Amarok alebo Ford Ranger funguje skôr ako schopné SUV s korbou.

ford-troller-t4-1-1.jpgford-troller-t4-2-1.jpgford-troller-t4-3-1.jpg
U nás si musíme nechať zajsť chuť. Ale ak si trúfnete na individuálny dovoz...

Na jednu stranu táto použiteľnosť a civilizovanosť na škodu rozhodne nie je, ale ak vám ide o drsný charakter, ten pochrómovaný rám a samolepky neurobia. Ešte že je tu na výlety do bahna klasický Defender... Ale s tým bude tiež čoskoro koniec.

Dokonca aj Land Rover priznal, že budúci Defender bude civilnejší a nie tak primitívny ako ten súčasný. Takže kam sa blázni do pojazdných terénnych vozidiel majú pozrieť? Riešenie by pre ne mohol mať Ford, ale musíte kvôli nemu ísť až do Brazílie.

Troller T4 ale nie je, ako by názov mohol napovedať, nejaký internetový žartík. Je to seriózny off-road , ktorý navyše vyzerá celkom cool. Vraziť na to v Severnej Amerike logo Ford a nápis Bronco, predali by sa toho milióny.

Pod kapotou pracuje turbodiesel s objemom 3,2 l, spojený so šesťstupňovým manuálom, ale tlačová správa v portugalčine sa o výkone či iných parametroch nezmieňuje. Dočítate sa, že Ford s Troller T4 najazdil počas vývoja vyše dvesto tisíc kilometrov v tom najdrsnejšom brazílskom teréne.

Nádeje na dovoz do Európy si nerobte, pretože toto auto by v EÚ zrejme nesplnilo jedinú normu ohľadom bezpečnosti, emisií a zrejme ani zahnutia. Škoda, pretože Troller T4 vyzerá vážne zaujímavo a určite by bol dostupný aj za atraktívnu cenu.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY