vytisknout velikost písma Drobného faceliftu a nových motorov sa dočkal aj Mercedes-Benz SLK

Po Mercedese triedy C sa drobných zmien pre rok 2015 dočkal aj malý roadster Mercedes-Benz SLK. Facelift sa ale netýka dizajnu, ale len motorov a výbavy. Automobilka dokonca zverejnila iba jednu fotografiu nového auta.
Drobného faceliftu a nových motorov sa dočkal aj Mercedes-Benz SLK

Po Mercedese Triedy C sa drobných zmien pre rok 2015 dočkal aj malý roadster Mercedes-Benz SLK. Facelift sa netýka dizajnu, ale len motorov a výbavy. Automobilka Dokonca zverejnila iba jednu fotografiu nového auta. Pod kapotou zostáva naftový štvorvalec v modeli SLK 250 d, ktorý má stále výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 500 Nm. Stovku zvládne za 6,6 sekundy a spotreba bola znížená o 0,4 l na 4,4 litra na 100 km.

Základná motorizácia bude naďalej model SLK 200 s preplňovaným štvorvalcom 2,0 l s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Z 0 na 100 km/h potom roadster SLK zrýchli za 6,9 sekundy a spotrebuje 5,7 l/100 km. Ako jediný model sa v Nemecku vojde s cenou do 40 000 eur. Základný model má v základe aj nový šesťstupňový manuál.

Rovnaký motor má aj silnejší SLK 300, v ktorom ponúka výkon 180 kW (245 k) a krútiaci moment 370 Nm. Akcelerácia na 100 km/h sa zlepšila o 1,1 sekundy a spotreba pohoršila len o jednu desatinu litra. SLK 300 a tiež SLK 250 d majú v základe novú deväťstupňovú automatickú prevodovku.

V ponuke zostáva aj atmosférický šesťvalec 3,5 l v modeli SLK 350 s výkonom 225 kW (306 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Roadster s šesťvalcom zrýchli na stovku za 5,6 s. Najrýchlejšia je potom verzia SLK 55 AMG, ktorá má stále dvoma turbami preplňovaný osemvalec 5,4 l s výkonom 310 kW (421 k) a krútiacim momentom 540 Nm so systémom vypínania valcov. Akcelerácia z 0 na 100 km/h jej trvá len 4,6 sekundy.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY