vytisknout velikost písma Driftovanie ako trestný čin: pokuta až 8 tisíc eur a rok vo väzení

Driftovanie sa stalo v Saudskej Arábii veľmi obľúbenou zábavou. Nájsť video, na ktorom niektorý z miestnych vodičov predvádza svoje umenie, zaberie naozaj len veľmi málo času. No a keďže je táto zábava často prevádzkovaná za bežnej prevádzky, nie je najmenší problém nájsť práve také video, kde podobné pokusy nekončia úplne šťastne.

Práve rastúci počet nehôd bol nakoniec hlavným dôvodom, prečo došlo k sprísneniu predpisov. Doteraz bolo driftovanie považované za priestupok, odteraz ale pôjde o trestný čin. Kto bude pristihnutý prvýkrát, tomu bude na mesiac zhabané auto a dostane pokutu v prepočte zhruba 1 500 eur. Druhýkrát už súdy môžu pritvrdiť. Vozidlo bude zabavené na tri mesiace, pokuta je dvojnásobná, ale predovšetkým vodičovi už hrozí šesť až dvanásť mesiacov strávených v miestnom väzení.

Tretie stretnutie so súdom potom znamená zabavenie vozidla až na päť rokov a pokutu cca 8 tisíc eur. Novinky sa zároveň týkajú aj ďalších účastníkov. Spolucestujúcim alebo dokonca aj okolostojacim taktiež hrozí zabavenie ich automobilu (na pätnásť dní) a pokuta 250 eur.

Zaujímavý kontext tejto správe dáva novinka z dielne BMW, keď nemecká automobilka predstavila prototyp, ktorý dokáže ísť úplne sám riadeným přetáčivým šmykom...

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY