vytisknout velikost písma Driftovanie ako trestný čin: pokuta až 8 tisíc eur a rok vo väzení

Driftovanie sa stalo v Saudskej Arábii veľmi obľúbenou zábavou. Nájsť video, na ktorom niektorý z miestnych vodičov predvádza svoje umenie, zaberie naozaj len veľmi málo času. No a keďže je táto zábava často prevádzkovaná za bežnej prevádzky, nie je najmenší problém nájsť práve také video, kde podobné pokusy nekončia úplne šťastne.

Práve rastúci počet nehôd bol nakoniec hlavným dôvodom, prečo došlo k sprísneniu predpisov. Doteraz bolo driftovanie považované za priestupok, odteraz ale pôjde o trestný čin. Kto bude pristihnutý prvýkrát, tomu bude na mesiac zhabané auto a dostane pokutu v prepočte zhruba 1 500 eur. Druhýkrát už súdy môžu pritvrdiť. Vozidlo bude zabavené na tri mesiace, pokuta je dvojnásobná, ale predovšetkým vodičovi už hrozí šesť až dvanásť mesiacov strávených v miestnom väzení.

Tretie stretnutie so súdom potom znamená zabavenie vozidla až na päť rokov a pokutu cca 8 tisíc eur. Novinky sa zároveň týkajú aj ďalších účastníkov. Spolucestujúcim alebo dokonca aj okolostojacim taktiež hrozí zabavenie ich automobilu (na pätnásť dní) a pokuta 250 eur.

Zaujímavý kontext tejto správe dáva novinka z dielne BMW, keď nemecká automobilka predstavila prototyp, ktorý dokáže ísť úplne sám riadeným přetáčivým šmykom...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY