vytisknout velikost písma Driftovací Volkswagen Passat: V8, zadný pohon a nitro

Špeciál, s ktorým bude driftovať Tanner Foust, naozaj nemá s vaším služobným Passatom veľa spoločného...
Driftovací Volkswagen Passat: V8, zadný pohon a nitro
Zoznam kapitol
  1. Driftovací Volkswagen Passat
  2. Fotogaléria: Driftovací VW Passat

O Spojených štátoch amerických sa hovorí, že je to krajina neobmedzených možností. No, ako pre koho, ale pokiaľ ide o nadstavbu driftovacího špeciálu zo sedanu Volkswagen Passat, asi to vyžaduje skutočne takmer neobmedzené zdroje. A hlavne neobmedzenú fantáziu.

drift passat (4).jpgdrift passat (11).jpgdrift passat (12).jpgŠpeciálny Passat na preteky v driftovanie poháňa osemvalec s objemom 7,4 litra, ktorý pri použití oxidu dusného vyprodukuje až 900 koní výkonu

Kým u nás si bežný samozvaný drifter vystačí s ojazdeným Passatom 1.9 TDI a ručnou brzdou, v Amerike to predsa len myslia vážne. Predovšetkým použijú vidlicový osemvalec s objemom 450 kubických palcov (7,4 l) a rozhodnú sa poháňať radšej zadné kolesá. Asi nemusíme pripomínať, že bežný Passat, aj ten americký, je predokolka...

Osemvalec drví zadné pneumatiky výkonom 700 koní v štandardnom nastavení a ak vodič, ktorým nie je nikto iný ako pretekár Tanner Foust, použije nitro, výkon motora sa krátkodobo zvýši na 900 koní. Prevodovka je len štvorstupňová, čo na driftovanie stačí.

Tanner Foust, ktorého sponzoruje výrobca energetických nápojov Rockstar (a vy ho možno poznáte aj ako moderátora amerického Top Gearu), bude tento Volkswagen Passat používať pri pretekoch Formula Drift a tiež pri rôznych exhibičných vystúpeniach.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY