vytisknout velikost písma Driftovací Volkswagen Passat: V8, zadný pohon a nitro

Špeciál, s ktorým bude driftovať Tanner Foust, naozaj nemá s vaším služobným Passatom veľa spoločného...
Driftovací Volkswagen Passat: V8, zadný pohon a nitro
Zoznam kapitol
  1. Driftovací Volkswagen Passat
  2. Fotogaléria: Driftovací VW Passat

O Spojených štátoch amerických sa hovorí, že je to krajina neobmedzených možností. No, ako pre koho, ale pokiaľ ide o nadstavbu driftovacího špeciálu zo sedanu Volkswagen Passat, asi to vyžaduje skutočne takmer neobmedzené zdroje. A hlavne neobmedzenú fantáziu.

drift passat (4).jpgdrift passat (11).jpgdrift passat (12).jpgŠpeciálny Passat na preteky v driftovanie poháňa osemvalec s objemom 7,4 litra, ktorý pri použití oxidu dusného vyprodukuje až 900 koní výkonu

Kým u nás si bežný samozvaný drifter vystačí s ojazdeným Passatom 1.9 TDI a ručnou brzdou, v Amerike to predsa len myslia vážne. Predovšetkým použijú vidlicový osemvalec s objemom 450 kubických palcov (7,4 l) a rozhodnú sa poháňať radšej zadné kolesá. Asi nemusíme pripomínať, že bežný Passat, aj ten americký, je predokolka...

Osemvalec drví zadné pneumatiky výkonom 700 koní v štandardnom nastavení a ak vodič, ktorým nie je nikto iný ako pretekár Tanner Foust, použije nitro, výkon motora sa krátkodobo zvýši na 900 koní. Prevodovka je len štvorstupňová, čo na driftovanie stačí.

Tanner Foust, ktorého sponzoruje výrobca energetických nápojov Rockstar (a vy ho možno poznáte aj ako moderátora amerického Top Gearu), bude tento Volkswagen Passat používať pri pretekoch Formula Drift a tiež pri rôznych exhibičných vystúpeniach.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY